Welke HBO opleiding?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jildau

Welke HBO opleiding?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-08 17:29

Hallo!

Ik zit inmiddels in Havo 5 en vind het nu wel tijd om eens te gaan bedenken wat ik wil worden. Tot begin Havo 4 wou ik altijd iets met dieren doen maar ben wakker geschud en heb bedacht dat ik liever wat meer centjes verdien zodat ik mijn eigen dieren kan onderhouden. Knipoog

Aangezien ik vlakbij Groningen woon heb ik even gekeken bij de opleidingen bij de Hanzehogeschool. Wat me wel een beetje aansprak was SPH maar dat is ook niet iets waarvan ik denk; dat word het!

Verder weet ik nu echt niet wat ik moet, er is nog niks voorbij gekomen waarvan ik echt denk dat het wat voor me is. Dus ben nu erg benieuwd naar jullie ervaringen met opleidingen op het HBO!

(mijn profiel is trouwens; CM met vakken Economie & Biologie)

Tibamar

Re: Welke HBO opleiding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 19:47

Ik studeer zelf fysiotherapie aan hanze hoge school
Nouja opleiding vind ik wel oké maar de school en organisatie Lips are sealed
Nee achteraf was ik liever naar een andere school gagaan..

Maarja ik weet niet hoe dat op andere HBO is van hanze...maar ik hoor wel eens meer rare verhalen. Alleen denk ik dat je dat overal ook wel wat hebt - maargoed mijn ervaring met hanzehogeschool is niet zo super goed Lachen

Suusoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 16:43

Ik doe nu Verpleegkunde aan de Hanze in Groningen.. Bevalt me tot nu toe nog goed.. Ja alleen het HBO zelf vind ik heel erg wennen.. Op de Havo was het vaak wel duidelijk wat je moet doen, nu laten ze je soms een beetje aankloten en zelf uitzoeken.. Wel logisch natuurlijk, maar dat is iets waar ik heel erg aan moet wennen..

Wat je het beste kan doen zijn meeloopdagen met studies die je wel leuk lijken, of naar open dagen gaan. En daar kan je beter op tijd mee beginnen, zodat je nog genoeg tijd hebt om iets anders te zoeken als er echt niks voor je tussen zit Knipoog

Op de site van de Hanze kan je trouwens ook wel veel informatie vinden over allerlei opleidingen Ja

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 19:31

Informatie Dienstverlening en Management (IDM), informatie is de toekomst, misschien is dit iets? Valt volgens mij onder 'economie' .

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 19:34

marleendv_88 schreef:
Ik studeer zelf fysiotherapie aan hanze hoge school
Nouja opleiding vind ik wel oké maar de school en organisatie Lips are sealed
Nee achteraf was ik liever naar een andere school gagaan..

Maarja ik weet niet hoe dat op andere HBO is van hanze...maar ik hoor wel eens meer rare verhalen. Alleen denk ik dat je dat overal ook wel wat hebt - maargoed mijn ervaring met hanzehogeschool is niet zo super goed Lachen

Ga jij maar eens bij Larenstein studeren, dan weet je pas wat er mis is met organisatie. Ik vind de hanze echt zo prettig, alles veeeeel beter geregeld en opleidingen zat!

Ts waarom breng je niet eens een bezoekje aan je decanaat, die kunnen je vaak goed helpen bij een studiekeuze!

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-08 07:33

Probleem, heb even tijdelijk geen decanaat. Die is naar een andere school gegaan en er word nu een nieuwe gezocht.

Heb dat IDM opgezocht maar is echt niks voor mij, economie is niet mn sterkste vak.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 07:38

Toegepaste psychologie? past in het rijtje van je sph.

Ben Belgisch dus ken niks van profielen enz.

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 07:39

Doe anders een studietest op het internet Lachen Je hebt ze zowel gratis al dingen waarvoor je moet betalen. Of ga even naar http://www.kiesjestudie.nl/ hier kan je invullen wat je achtergrond is, je voorkeur, en de locatie waar je naar school wil.. Misschien komt er iets leuks uitrollen!

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 10:59

Wat denk je van de hotelschool?
Ik heb zelf een brede interesse, en wist niet specifiek wat ik wilde. Ja, iets met dieren, maar daar is C&M niet erg geschikt voor. Ik wilde iets met talen, iets met mensen, iets op management niveau en iets met niet alleen theorie, maar juist ook veel praktijk.
En sinds een paar weken studeer ik dus International Hospitality Management, hogere hotelschool. En het bevalt erg goed! Je wordt opgeleid tot manager, in principe manager in het hotelwezen, maar ik geloof dat maar 30 % daar ook echt in blijft werken, want je kan er zo ongelofelijk veel kanten mee op! Lachen

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 17:16

Of SBRM (small business & retail management).
Ik studeer dat in Den haag (den haag = geen aanrader!), veel praktijk, daar hou ik wel van. Ik ben niet iemand die al die droge stof makkelijk opneemt, ik wil het kunnen uitvoeren en testen in de praktijk (leiding geven, management theorieen enzo).
Voor mij de ideale opleiding dus!

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-08 20:49

Mocca: Weet je ook wat voor soort opleidingen je er nog meer mee kan als je de opleiding gehaald hebt?