verzin iets leuks...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rian_Luna

verzin iets leuks...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-08 18:06

heei!
ik doe de opleiding onderwijsassistent en nu moet ik een gymles voorbereiden,
allemaal heel leuk maar we moeten 1 spel met muziek en nog 3 zonder muziek maar een tik spelletje.
nu de vraag wat vonden jullie vroeger heel leuk om te doen in de gymles?
het is voor kinderen van de basisschool, het maakt niet uit welke groep!
ik vond vroegeraltijd doe de hokey pokey heel leuk.
maar ik kan dus niet de nederlandse versie vinden. ik heb wel een site waar een stukje opstaan.
http://www.minidisco.nl/nl-NL/Liedjes/D ... HokeyCokey).aspx dit is die site.
nou ik hoop dat jullie leuke ideeen hebben.
alvast bedankt Bloos

Rebel_Jits

Re: verzin iets leuks...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 18:12

Iets van bom-en? Dan eerst dansjes voordoen (en de klas mee laten doen), daarna zelf laten bedenken en opvoeren maar!

Enne.. Apekooi!! Dat is altijd leuk Haha!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 18:15

apenkooi!! Hyper!
trefbal in alle soorten en maten Tong uitsteken (met dikke mat, zonder mat, matjestrefbal, kegeltrefbal, bladiebla)
slagbal. In de meeegagymzaal (zaalvoetbalzaal)
estafette. Wedstrijdelement doet het altijd goed Tong uitsteken

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 18:18

Apenkooien is tegenwoordig not-done in onderwijsland Knipoog

Ik denk dat de Hokey Pokey aanleren in 1 les een beetje hoog gegrepen is. Je kunt beter een achtergrondmuziekje aanzetten en hier al bewegend een verhaal bij vertellen. Ik heb bijvoorbeeld vorig jaar de kinderen tijdens een les bewegingsonderwijs een verhaal verteld over pieten op een dak, die soms konden rennen, en soms ook op 1 been over het dak moesten, enz. Zo ben je spelenderwijs ook bezig met allerlei leerpunten. Misschien kun je er eens een methode op naslaan, zodat binnen de 4 activiteiten alle aspecten van het bewegingsonderwijs aan bod komen?

(Ik studeer zelf aan de Pabo trouwens Knipoog)

Rian_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-08 18:19

ik moet het niet gelijk aan ze leren ik loop nog geen stage ofzo,
maar het is voor de klas waar ik nu inzit gewoon asl oefening!
maar later zou je het natuurlijkkunnen gebruiken al moet je stagelopen ofzo!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 18:27

Petulan schreef:
Apenkooien is tegenwoordig not-done in onderwijsland Knipoog

Mag dat niet meer! Huilen Maar dat is het geweldigste spel ever! Zeker te onveilig ofzo Scheve mond

Met die verhalen: wij deden vroeger ook zo'n spel. Dat was echt superleuk. Toen zat ik in groep 1 maar herinner me het nog zo goed. Dat ging over een berenjacht. En dan moest je over allerlei hindernissen. En de juf vertelde dan het verhaal erbij. Weet niet meer precies hoe het ging, maar het begon zo: "we gaan op jacht, we gaan op berenjacht. We gaan een heeele grote vangen. We komen door de modder. We kunnen er niet overheen, we kunnen er niet omheen, dus moeten we er dwarsdoorheen". En nog meer van zulke dingen. Misschien is het nog wel te vinden op internet.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 18:29

Ja precies, dat heb ik vorig jaar ook eens gedaan met de kleuters op stage. Is erg leuk, die kids hebben een inlevingsvermogen waar je U tegen zegt Haha!

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 18:31

blokjes voetbal
vond ik altijd heel leuk
allemaal een houten blok
en dan zelf je plaatsje kiezen in de zaal en dan gewoon blok verdedigen

misschien een parcoursje uitzetten: ringen, balk enzo
kijken wie het snelst is

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 18:33

Petulan schreef:
Ja precies, dat heb ik vorig jaar ook eens gedaan met de kleuters op stage. Is erg leuk, die kids hebben een inlevingsvermogen waar je U tegen zegt Haha!
ja idd! En aan het eind kwamen we altijd de beer tegen. Dat was dan een andere juf. Dan zei de verhaalvertellende juf: "Wat voel ik hier? Een zachte vacht, een natte neus? Aaaaaah, de beer!" En dan kwam de beerspelende juf grommend uit het 'berenhol'. Gewéldig. Al die kids hard wegrennen. Ik zie mezelf nog voor me. We hebben dat zovaak gedaan, en altijd weer met zenuwen in je buik op 'berenjacht'. Haha!

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 19:16

Je hebt ook veel leuke websites met lessuggesties voor alle jaren van de basisschool, ben je daar bekend mee?
In de bibliotheek kun je vast ook allerlei boeken vinden met methodieken voor bijvoorbeeld gymles, bewegen op muzien (te vinden bij siso 477.8 als ik het goed heb).

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 21:32

slingertikkertje *LOL* dan moest je iemand tikken ofzo en de gene die je getikt had moest dan aan de slinger vast die zo steeds groter werd...

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 21:33

En wat is er mis met appekooien dan? Dat was echt het gaafste gymspel ever Nagelbijten / Gniffelen

xDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 21:35

Dat liedje van Theo Theo wat raar alle letters haal jij steeds door elkaar, dat is ook wel een leuk liedje en kan je ook wel een makkelijk dansje op verzinnen.
Ik heb even aan mn vriend gevraagd of hij de Nl verzie heeft dus je hoort het wel als ik hem heb Lachen

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 21:36

Ik herinner me ook iets met kraaien Huilen van het lachen dat vond ik volgens mij ook mega leuk, maar weet niet meer hoe dat ging Huilen van het lachen behalve dan dat het met kraaien was ROFL

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 21:38

schipper mag ik overvaren en anne maria koekoek Ja

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 21:45

verootjoo schreef:
Met die verhalen: wij deden vroeger ook zo'n spel. Dat was echt superleuk. Toen zat ik in groep 1 maar herinner me het nog zo goed. Dat ging over een berenjacht. En dan moest je over allerlei hindernissen. En de juf vertelde dan het verhaal erbij. Weet niet meer precies hoe het ging, maar het begon zo: "we gaan op jacht, we gaan op berenjacht. We gaan een heeele grote vangen. We komen door de modder. We kunnen er niet overheen, we kunnen er niet omheen, dus moeten we er dwarsdoorheen". En nog meer van zulke dingen. Misschien is het nog wel te vinden op internet.

JAAAA BERENJACHT!!!

We kunnen er niet overheen, we kunnen er niet onderdoor, we moeten er dwars doorheen!!!

Hebben we met pabo-intro nog gespeeld ROFL
Ik heb 1 gymles bij de kleuters gegeven tijdens m'n stage, was precies met sinterklaas, dus pietengym. Leukleuk Haha!

Rian_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-08 18:40

leuke ideeen allemaal!
ik heb ook al wat leuek dingen gevonden in een boekej!
ongeukstikkertje,,kettingtikkertj,,kikker in je bil,, kangaroebal,, dw wolf is los,, ridder\s en prinsessen

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 18:43

ahhh de hokey pokey!!
heb ik ook wel gedaan met recreatieteams!! die kids hebben dat binnen no time door, en anders bewegen ze gewoon wat mee
het hoeft geen perfecte voorstelling te worden:+

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 12:23

Frances schreef:
En wat is er mis met appekooien dan? Dat was echt het gaafste gymspel ever Nagelbijten / Gniffelen

Hartstikke leuk spel, maar er gebeurden ook heel veel ongelukken mee, doordat de kinderen grote risico's namen om maar niet getikt te worden.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 12:29

Oh jammer, apenkooi was juist altijd het 'hoogtepunt' van de gymlessen. Deden we altijd de les voor de vakantie Haha! Iedereen in jubelstemming als we dat gingen doen Haha!

Blokjesvoetbal vond ik ook altijd erg leuk! Ja

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 12:43

ja wij deden dat ook maar 1 keer in het jaar ofzo.
maar gevaarlijk geloof ik ook wel idd, want ik heb er zelf ook een pijnlijke herinnering aan Huilen van het lachen

Rian_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-08 18:35

ja wie vond apenkooien nou niet leuk?
fantastisch vond ik het altijd:P
bedankt voor alle leuk ideen

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 18:43

Muizentikkertje vinden kinderen vaak ook leuk.

Laat de kinderen een lintje achter in hun broek stoppen, wel voor het grootste deel eruit laten hangen. Dat lintje is de staart.

De bedoeling is, dat je bij elkaar de staart probeert af te pakken.
Je eigen staart vasthouden mag niet en je moet ook binnen de lijnen blijven, dus niet met je kont ergens tegenaan gaan staan, zodat de anderen niet bij je staart kunnen komen.

Wie zijn staart kwijt is, gaat aan de kant.

Je kunt nu afspreken dat als er 5 aan de kant zitten, de eerste weer mee mag doen; of dat er doorgegaan wordt tot er nog maar 1 over is (maar dan zitten sommigen wel erg lang aan de kant); of een deel van de klas gaat het veld in, wie af is, geeft zijn lintje aan de volgende in de rij. Kortom, daar kun je flexibel mee omgaan.

Rian_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-08 19:08

dan is ook een leuk idee!
of lieveheersbeest tikkertje, dan moet je op handen en voeten met je rug naar de grond lopen

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 19:14

oh je kunt ook een balon bij iedereen aan de schoen maken en dat je ze van elkaar kapot moet trappen.. de laatste met een hele ballon wint.. alleen dat is misschien een beetje te lompig Tong uitsteken