stage naar de knoppen!!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cheeky

stage naar de knoppen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-08 17:22

Ik ben even flink pissed...

Ik had eens tage geregelt bij onze Veearts, daar zou ik a.s. woensdag voor het eerst moeten stage lopen. Vrijdag heb ik geprobeerd contact op te nemen, maar dat lukt niet. Vandaag bel ik en ze neemt weer niet op.

Op dat moment wil ik meer weten waarom het niet door kan gaan. Dus ik heb naar de praktijk begeld. Krijg ik te horen dat alle stages via haar gaan ( die gene aan de telefoon ), en dat ze impresiepe alleen mensen toe laten met een pareveterinaire opleiding op niveau 4! (Wat ik niet doe). Maar ik had van het voor jaar al met de veearts afgesproken om bij haar stage te lopen. Ze wisten nergens van en ik moest er maar vanuit gaan dat de stage niet door gaat!!!

Dat hoor je dan 1 dag voordat je stage begint!

Me vader vroeg of ik anders gewoon voor de pensionstal stage kon komen lopen. Maar dat wil ik niet. Gelukkig heb ik vorig jaar bij de Paardenmelkerij stage gelopen, en dat is me super bevallen! Dus ik ga zowiezo morgen bellen of ik anders toch bij hun stage kan lopen, en anders moet ik toch ergens anders heen....

zap

Re: stage naar de knoppen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 17:25

Dat is wel balen ja! Maar waarschijnlijk ook een goede les: goede afspraken maken en niet afgaan op een man die er niet over gaat Lachen Eerst duidelijke afspraken op papier en dan pas juichen Lachen

RainyDays

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 17:31

Bij Marieke? Lachen

Wel vervelend voor je zeg!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 17:37

Ik vind het niet 100% duidelijk, je verhaal, maar ik denk dat de verantwoordelijkheid toch wel bij jou ligt. Nam je nu pas voor het eerst contact op sinds ze gezegd had dat je er stage mocht doen, vorig jaar? Hebben jullie geen documenten voor de school waar je stagegever iets op tekent?

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 17:38

Da's knap banketstaaf.. Mja niks aan te doen.. ik duim voor je Knipoog

cheeky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-08 06:31

Tieneke schreef:
Ik vind het niet 100% duidelijk, je verhaal, maar ik denk dat de verantwoordelijkheid toch wel bij jou ligt. Nam je nu pas voor het eerst contact op sinds ze gezegd had dat je er stage mocht doen, vorig jaar? Hebben jullie geen documenten voor de school waar je stagegever iets op tekent?

Nee, we hebben in maart ongeveer afgesproken dat ik er stage kon komen lopen.
Ik wist niet beter dan dat zij erover ging, aangezien dat zij het goed vond.
Ik heb al eerder geprobeert contact te krijgen maar ze nam haar telefoon niet op.

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 09:22

Als ze al eerder niet op nam had je toch al eerder iemand anders daar kunnen bellen? Of wat anders gaan zoeken vanaf maart tot nu is ook wel erg lang als er verder niks echt vast stond..

Jammer maar helaas...hoop dat je wat anders leuks vind

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 09:26

Ik vat 't even niet zo geloof ik. Als je stage gaat lopen, dan gaat dat toch ook via je school lijkt me? Gaat er dan geen stagebegeleider eerst praten met degene die de stage aanbiedt? Nou ja, hoe dan ook, balen voor je, hopelijk kan je op zo'n korte termijn nog iets anders regelen.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 09:30

Chatelaine schreef:
Als ze al eerder niet op nam had je toch al eerder iemand anders daar kunnen bellen? Of wat anders gaan zoeken vanaf maart tot nu is ook wel erg lang als er verder niks echt vast stond..

Jammer maar helaas...hoop dat je wat anders leuks vind

Mee eens. Ik vind het eigenlijk logisch dat die vrouw van niks weet, dat er niks geregeld is. Je wacht toch ook niet tot de dag er voor om iemand er nog eens aan te herinneren dat ze je een stage beloofd had?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 09:32

Heb je al met die veearts gesproken die jou die plek belooft heeft? Dat zou ik eerst maar eens doen, want wie weet wil zij jou wel onder haar hoede meenemen Lachen

Wat ik niet snap is dat je toch echt een stagecontract moet hebben. Als je in maart had gehoort dat je daar mocht stagelopen dan zorg je dan toch gelijk dat je de papieren rond krijgt. Zeker in de dieren/paardensector is een stage lastig te vinden. Dan moet je blij zijn dat je wat kan vinden.

Je weet wel dat school het niet fijn vind dat je voor de 2x op hetzelfde bedrijf gaat stagelopen? Ik zou dus eerst verder zoeken dan dat je weer naar de paardenmelkerij gaat dikke kans dat het anders wordt afgekeurd.

Pur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 09:37

cheeky schreef:
Ik ben even flink pissed...

Ik had eens tage geregelt bij onze Veearts, daar zou ik a.s. woensdag voor het eerst moeten stage lopen. Vrijdag heb ik geprobeerd contact op te nemen, maar dat lukt niet. Vandaag bel ik en ze neemt weer niet op.

Op dat moment wil ik meer weten waarom het niet door kan gaan. Dus ik heb naar de praktijk begeld. Krijg ik te horen dat alle stages via haar gaan ( die gene aan de telefoon ), en dat ze impresiepe alleen mensen toe laten met een pareveterinaire opleiding op niveau 4! (Wat ik niet doe). Maar ik had van het voor jaar al met de veearts afgesproken om bij haar stage te lopen. Ze wisten nergens van en ik moest er maar vanuit gaan dat de stage niet door gaat!!!

Dat hoor je dan 1 dag voordat je stage begint!

Me vader vroeg of ik anders gewoon voor de pensionstal stage kon komen lopen. Maar dat wil ik niet. Gelukkig heb ik vorig jaar bij de Paardenmelkerij stage gelopen, en dat is me super bevallen! Dus ik ga zowiezo morgen bellen of ik anders toch bij hun stage kan lopen, en anders moet ik toch ergens anders heen....

Mocht je geen andere plek kunnen vinden kun je bij mijn dressuurstal in Zuid-Beijerland stage komen lopen.
En puur uit nieuwsgierigheid bij welke da zou je stage lopen? mag per pb

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 09:42

Tsja... Normaal gesproken moet je voor een stageadres papieren in laten vullen voor school (tenminste, even terugkijkend op mijn stageperiodes). Als je zoiets afspreekt ga je er achteráán, en je laat t er niet bij zitten als ze de telefoon eens niet opneemt. Ik vind dus dat je gewoon lekker gemakkelijk bent geweest, dit is jouw verantwoordelijkheid, hoort ook bij volwassen worden, zelf dit soort dingen kunnen regelen!

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 15:37

Is het wel duidelijk afgesproken dan? Dit klinkt als een afspraak tussen neus en lippen door.

cheeky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-08 20:48

Ik zal voor sommige van jullie wat duidelijker zijn! Ik heb de hele week gebeld ( ze nam niet op) Heb haar voicemail ingesproken (krijg geen reactie) ik heb gesmst ( niks) & ik kon de telefoon nummer van de praktijk niet vinden, tot gisteren!
Het was goed afgesproken, ik heb me overal aan gehouden. Het feit dat ik nog niks besproken had was omdat ik via school nog niks erover te horen had gehad. Ik wist niet welke dagen, hoelang enz enz. Ook heb ik pas vandaag alle papieren gehad die ingevuld moeten worden, daarvoor hebben we niks gehad!

Ik heb ondertussen in alle haast een plekje geregeld bij mijn oude snuffel stage, bij de paardenmelkerij, dus daar kan ik morgen terrecht.