waarmee/hoe betalen jullie je particuliere opleiding?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zorro

waarmee/hoe betalen jullie je particuliere opleiding?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 16:57

Ik wil graag een particuliere opleiding gaan doen, en zit me eigelijk suf te piekeren hoe ik dit qua geld allemaal ga regelen. Ik moet dus alles zelf betalen, en moet er ook voor reizen. Voor het reizen moet ik een andere auto, want de mijne is te oud en versleten voor die ritten. met de trein is geen optie, dan betaal ik meer.

Nou ja de auto komt er wel, en de kosten die daarbij horen betaal ik nu ook, dus dat is niet echt een probleem.

Het lesgeld is rond de 3700 euro per jaar, ik ga dan 1 dag in de week naar school. De rest van de dagen werk ik, niet fulltime, dankzij mijn reuma is dat niet te doen, maar mijn salaris word aangevuld met een uitkering die ik zowieso houdt totdat ik klaar ben met school.

Nu heb ik natuurlijk ook andere uitgaven (bijv. auto en paarden, ondanks dat ik daar niet veel geld aan kwijt ben) dus mijn loon kan niet alleen op gaan aan de school.

Zijn er hier mensen die ook een dure opleiding hebben gedaan? Hoe hebben jullie het met het geld geregelt? Ik zit ook al te denken of ik een lening moet nemen, maar liever niet natuurlijk. Mijn ouders kunnen mij financieel niet helpen. Ik ben heel benieuwd hoe andere mensen dit doen, of hebben gedaan.

Mijn eerste plan is om een jaar gewoon flink te gaan werken, en zo flink sparen, en dat geld dan ook voor de school te gebruiken. Nou duurt het nog wel 2 maanden voor ik echt kan sparen, want ik heb eerst nog dingen die er gewoon moeten komen, maar daarna kan ik als het mee zit zuinig aan gaan doen.

Ik ben benieuwd of hier reacties op komen, tips zijn heel erg welkom!!

patsur

Re: waarmee/hoe betalen jullie je particuliere opleiding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 17:01

Je kunt opleidingen ook in termijnen betalen, is dat geen optie?

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 17:20

Ja dat kan inderdaad bij deze opleiding ook, maar dan nog blijft het lastig.. Ik kan gelukkig elke maand een gedeelte betalen, dat is al fijn. maar als ik het bij andere vaste lasten optel, blijft er amper wat van mijn inkomsten over.

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 17:22

lening

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 17:25

Ja een lening zou het mij wel gemakkelijker maken. van de andere kant zit ik daar nog wel heel lang aan vast, die lening kan behoorlijk oplopen in de 4 jaar dat de opleiding duurt.

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 17:26

waarom eigenlijk particulier als ik vragen mag?

Guetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 17:31

Ik betaal mijn particuliere opleiding in termijnen, tegelijkertijd werk ik er loeihard bij om het te kunnen betalen Lachen

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 17:32

Tuurlijk mag je dat vragen! De opleiding die ik wil doen is eigelijk alleen particulier, er is wel iets vergelijkbaars op mbo niveau, maar dan is het niveau veel lager en ik leer er veel en veel minder, en vooral dingen die ik al weet of ken. Deze opleiding is op hbo niveau, en ik wil graag een hbo diploma hebben zodat ik altijd aan kan tonen dat ik een hbo niveau heb, ik heb nu namelijk alleen een mbo diploma, en wil graag wat hoger komen. daarnaast word het met deze opleiding in de branche waar ik in wil gaan werken veel gemakkelijker om werk te vinden..

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 17:45

Jammere is dat je bij particuliere opleidingen geen stufi krijgt, anders heb je wat extra geld voor achter de hand Lachen

Een optie bij mij op een gewone hogeschool was ook termijnen, maar dat schrijven ze niet iedere maand af. Nu zit ik niet in eenzelfde situatie maar misschien kun je uitvogelen of dat bij jouw opleiding ook zo is?

En anders een extra zaterdagbaantje nemen ofzo, dan verdien je een beetje bij, kun je ook nog eens shoppen of uitgaan Lachen

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 17:58

Ik werk al elke zaterdag, ik zou dan 1 dag in de week naar school gaan, en de rest van de dagen werken, behalve de zondag natuurlijk.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 17:59

Ok, een dag vrij heb je ook wel echt nodig Lachen
Wel moeilijk, want als je die school gaat doen ben je wel beperkt in wat je de rest vd maand gaat doen..

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 19:33

Ja klopt.. Nou ja, ik ga gewoon rustig kijken hoever ik kom in mijn jaar werken, en verder goed proberen te berekenen wat ik wel en niet kan doen. Of een lening.. maar dat heb ik echt liever niet..