zou hier werk in te krijgen zijn.?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ninaricci85

zou hier werk in te krijgen zijn.?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 09:51

in oktober en januarie start er in zoetermeer een opleiding kynologisch instructeur. ik ben gek op honden en het lijkt me heel leuk om deze opleiding te gaan doen. maar ik vraag me af of ik iets kan met het diploma. of dat er werk in te vinden valt of dat ik ooit een eigen hondenschool kan beginnen. ik ben benieuwd wat jullie mening is.

daffodil

Re: zou hier werk in te krijgen zijn.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 09:58

Je zou eens kunnen informeren bij wat hondenscholen of je iets hebt aan dat papiertje of dat een hondenschool dat intern doet.

Overigens vraag ik me wel af of er droog brood in te verdienen is, maar goed dat geldt voor bijna elk beroep met dieren......

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 10:44

op zich zou ik er niet eens mijn hoofdberoep van willen maken. als ik het als bijverdienste kan gaan doen is het ook goed. iemand gaf me ook de tip om een cursus hondentrimmen erbij te gaan doen. op zich vind ik dat ook wel leuk.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 10:47

Ga inderdaad eens bij een hondenschool kijken. ik meen toch dat puppycursussen enzo altijd vrij druk bezicht zijn.. toch?

En anders inderdaad iets als hondentrimmen erbij doen, dan ben je wat meer allround en kun je evt. uitwijken als je van het een niet helemaal rond kunt komen.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 10:53

Waarom geen dierenartsassistente? Je kunt een deel daarvan gewoon via zelfstudie doen en stagelopen bij een dierenarts moet geen punt zijn, daar zijn er zat van!

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 11:12

lonneke schreef:
in oktober en januarie start er in zoetermeer een opleiding kynologisch instructeur. ik ben gek op honden en het lijkt me heel leuk om deze opleiding te gaan doen. maar ik vraag me af of ik iets kan met het diploma. of dat er werk in te vinden valt of dat ik ooit een eigen hondenschool kan beginnen. ik ben benieuwd wat jullie mening is.

Bij mij op school is er vorig academiejaar ook zo'n opleiding in avondonderwijs begonnen.. Ik wilde 'm super graag doen, maar de kosten waren verschrikkelijk hoog. Ik zou het nooit als enige studie doen, maar ik denk dat je er zeker je kost in kan verdienen als je het een beetje slim aanpakt.

Waar denk ik dan aan? Hondenscholen zijn er al zoveel, kijk verder naar de mensen die het niet zien zitten om naar een gewone hondenschool te gaan.. Denk aan privélessen, lessen die je bij de mensen thuis kan geven, lessen voor kinderen (vaak zijn kinderen onder de 12 niet echt welkom op hondenscholen),... In België ben je met het papiertje in gewone hondenscholen niets (om je kost te verdienen allesinds), vermits héél veel van de instructeurs op vrijwillige basis lesgeven.

Waar volgens mij in de 'hondensector' ook nog héél wat geld mee te verdienen is, zijn de 'hondenhotels/dagopvang', waar je je hond kan heendoen als je bv op vakantie gaat, of een aantal dagen in het ziekenhuis ligt, of lange dagen moet werken en je hond niet alleen wil laten, of... Combineer zoiets met een 'trimdienst' (wat een gek woord!) en op losse basis privélessen en bv een aantal cursussen per jaar (met bv 3/4 lessen per cursus) voor kinderen, waar je dan met een groep kinderen aan de slag kan gaan. Dan kan je er volgens mij wel degelijk je brood goed mee verdienen.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 11:14

lonneke schreef:
op zich zou ik er niet eens mijn hoofdberoep van willen maken. als ik het als bijverdienste kan gaan doen is het ook goed. iemand gaf me ook de tip om een cursus hondentrimmen erbij te gaan doen. op zich vind ik dat ook wel leuk.

Hou er wel rekening mee dat hondentrimmen een erg zwaar beroep is!
De trimster waar ik stage liep zei dat je snel last krijg van slijtage in polsen, rug en vingers.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 11:26

Ja en wat dacht je van het beroepsrisco? Kans op gebeten worden is best groot en dan kun je dus niets meer.....ben je direct uitgeschakeld.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 12:11

daffodil schreef:
Ja en wat dacht je van het beroepsrisco? Kans op gebeten worden is best groot en dan kun je dus niets meer.....ben je direct uitgeschakeld.

tja risico van een beroep heeft elk beroep. als je kantoor juf bent kun je ook van je stoel vallen en je nek breken. of je steekt de straat over en word geschept door een auto. dat is natuurlijk geen rede om het dan maar niet te doen.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 12:47

Ja maar die kans is een stuk kleiner, al eens wezen kijken bij een trimster? Ik wel namelijk en dat deed mij besluiten om er vooral niet aan te beginnen. Het verdient echt helemaal niets, het risico om arbeidsongeschikt te raken is enorm en het is erg intensief voor wat je eigen lijf betreft, rare houdingen etc.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 16:39

daffodil schreef:

Hier ben ik het helemaal mee eens!!!
Het aantal agressieve/bijterige hondjes is best hoog.
Als je dan in je hand wordt gebeten wordt knippen enz een stuk lastiger!

Wat je hieraan kan doen is als je het aan ziet komen muilkorfen maar die muilkorf zal toch af moeten als je zijn koppie doet.