Van voltijd over naar duaal, slechte aansluiting, wat doen??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Van voltijd over naar duaal, slechte aansluiting, wat doen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 14:47

Ik zit met het volgende. Al sinds eind vorig school jaar ben ik ermee bezig dat ik van voltijd over ga stappen naar duaal (voornaamste reden was dat ik het zat was om 4 dagen per week naar Grunn te reizen voor steeds 2-3 uurtjes les..) Ben gewoon toegelaten tot de opleiding en heb ook een baan inmiddels voor 3 dagen per week.
Ik stap dus over van de voltijd opleiding accountancy (4 jaar) naar de duale opleiding accountancy (ook 4 jaar) BINNEN DEZELFDE HOGESCHOOL...
Nou heb ik gister een introductiedag gehad en gelijk met zo'n kerel mijn instroomprogramma (ik stroom in in het 3e jaar en voltijd zou ik ook gewoon naar het 3e jaar over zijn gegaan) besproken. Ik vond dit meteen al dikke onzin, want ik heb bijna al mijn punten uit het 2e jaar, maar hij beweerde dat ze andere vakken hebben. Nou blijkt dus dat ik straks best wel veel 2e jaars vakken erbij moet gaan doen om die voor de duale opleiding nog af te sluiten. Ik heb net gekeken naar de omschrijving van die vakken en ik ben zelf van mening dat ik dit wel degelijk heb gedaan al op de voltijd, alleen heette het daar anders. Ik heb dit ook al naar die beste man gemaild, maar nog geen reactie..

Nu zit ik dus sinds gisteren heeel erg in dubio. Ik heb nu een erg leuke baan bij een leuk accountantskantoor en deze baan heb ik omdat ik duaal ga studeren. Nou heb ik echter het rooster van mijn oude klas gezien en zij zijn al standaard 3 dagen per week vrij, werken bij dat kantoor zou dus eigenlijk geen probleem moeten zijn. Ook weet ik van mijn voltijd opleiding dat het daar toch ook altijd wel goed was geregeld. Ook moet ik na de kerst stagelopen en dat zou ik natuurlijk ook gewoon kunnen doen bij dat kantoor Knipoog

Wat zouden jullie doen? Kantoor weet nog nergens van, wil er eerst voor mezelf over uit zijn..

daffodil

Re: Van voltijd over naar duaal, slechte aansluiting, wat doen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 14:51

Als je t toch voltijd zou kunnen doen, zou ik dat denk ik toch doen! Stuk sneller en stage kan eigenlijk altijd wel binnen het accountantskantoor waar je werkt.

Werk zelf ook op een accountantskantoor en wij geven studerende collega's ook volop de ruimte om in periodes van examens en dergelijke extra tijd op te nemen, is best goed geregeld meestal.

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 15:01

ik zou voltijd doen, ik weet van vrienden dat overstappen zoveel problemen met zich mee kan geven! En als je dan terug wilt naar voltijd ben je daar weer te laat voor en al dat gezeur.

Je moet het natuurlijk zelf weten. Ik wil na mijn sph (nu 3e jaar) nog master gaan doen voor orthopedagogiek. Dat duurt dus 3 jaar ipv 2 (wat ik dacht). Ik vond 2 jaar al mega lang, maar ik wil gewoon meer dan alleen sph en ik wil een beter salaris.

Ik dacht eraan die master ook duaal te gaan doen, maar dat is allemaal erg zwaar. Werken en savonds naar school.

Voor mij is het allemaal nog niet zover, maar ik heb ook het rooster gezien van die master voltijd en dat vielt onwijs mee. Ook veel vrij dus ik ga gewoon lekker voltijd doen en werken wanneer het mij uitkomt (daarmee bedoel ik: ik zie wel of ik en goeie partime baan vind met mijn sph zoals ik die master nog doe en anders neem ik gewoon een andere bijbaan)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 15:32

Ik moet dan idd ook deze week beslissen.. De voltijd lessen beginnen volgende week weer, deze week hebben ze wel iets, maar daar ben ik toch al te laat voor en dat kan ik later wel gaan doen nog..
Daffodil, ik denk idd dat het voor het kantoor weinig uitmaakt. Ze zijn idd erg makkelijk en flexibel..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 14:59

Nou gister al een mailtje naar het kantoor gestuurd, vandaag belde ze me terug en hun vonden het prima! Krijg nu een contract voor 16 uur per week en blijf dus gewoon de voltijd opleiding doen Haha!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:57

Kijk, super geregeld toch? Denk dat ze ook best wel mee willen werken als je een tijdje meer wilt werken of juist andersom. Dat soort dingen kan bij ons ook. Zolang je nog geen eigen klantenpakket hebt, maar ondersteunend werk verricht, kan dat ook eigenlijk geen problemen opleveren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 16:25

Jaa voor hun was het het belangrijkste dat ik een beetje constant werk, maar vind het zelf ook fijner om 2 vaste dagen te werken. En in de vakanties werk ik dan wat meer. Stage doe ik ook daar denk ik. Dus iedereen blij Tong uitsteken