Leuke opleiding met paarden/dieren gezocht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kirsten01

Leuke opleiding met paarden/dieren gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 12:49

Hallo bokkers,
Ik moet al een beetje gaan kijken voor een opleiding voor over 3 jaar. Ik heb al wat gezocht, maar niets is echt wat ik wil. Ik wil heel graag iets met dieren, het liefst paarden, doen. Geen operaties e.d. dus ook geen dierenarts. Ik heb laatst een opleiding gevonden die me wel leuk leek: paardenhouderij, maar de kans dat je later een baan krijgt is maar heel klein, dus zoek ik nog even verder. Dus vandaar:
Weet iemand een leuke opleiding met dieren/paarden?
Ik zit nu op het VWO en mijn profiel is NG.
Alvast bedankt!

magda_90

Re: Leuke opleiding met paarden/dieren gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 16:28

Paard of diermanagement mss?

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 18:35

Even zoeken op bokt kan denk ik al helpen want hier zijn veel topics over! Een school in Wageninen heeft misschien wel iets van wat jij zoekt. Larenstein heet die geloof ik. Gaat vriendin van me ook heen.

Edit: deze opleiding gaat mn vriendin doen : http://www.vanhall-larenstein.nl/Majors ... ports.aspx

krummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 18:19

www.stoashogeschool.nl

De school zit in dronten en is een combinatie van 2e graads leraar worden en iets erbij. Dan kun je dus nog kiezen uit; paardenhouderij, recreatie en gezelsschapsdieren, veehouderij, bloemsierkunst enz enz. Er zijn nog een aantal richtingen, neem een kijkje!

Pinkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 18:21

ik zit nu eerste jaar diermanagement op t van hal larenstein in leeuwarden, er is een major (vanaf 3e jaar) paard en management, dan organiseer je allemaal evenementen ed (ga ik btw niet doen:P)
Moet je idd even op de site vanhall-larenstein.nl kijken

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 18:28

Ik ga mijn 2e jaar diermanagementop het van hall in leeuwarden in, ik vind het een erg leuke opleiding.. De major paard en management begint eigenlijk al in het eerste jaar met de 4 weekse stage bij ptc+ (aan het eind van het schooljaar), en dan in het 2e jaar heb je je eerste paard en management module.. daarna een half jaar stage en in het derde jaar richt je je alleen nog op paarden, zo ook het 4e jaar (stage en afstuderen)

n0nnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 18:30

De HAS in den bosch..kijk maar eens op hun site..lijkt me een leuke school kun je veel dingen kiezen

Kirsten01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 18:50

Dankjewel iedereen!
Ik zal eens gaan kijken op de sites. Van Hall Larenstein heb ik al wel bezocht, maar ik hoorde dat je dan later een kleine kans hebt dat je iets met je opleiding kan doen. Dat er niet veel werk is daarvan zegmaar, maar ik moet er nog allemaal goed over nadenken, gelukkig hoef ik pas over een paar jaar officieel te kiezen!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 18:53

Je doet VWO dus als ik jou was zou ik naar de Universiteit gaan en niet naar een Hogeschool. Gewoonweg omdat je meer in je mars hebt dan HBO.

Als ik jou was zou ik gaan kijken naar Dierwetenschappen in wageningen.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 18:56

SuperLiesje schreef:
Ik ga mijn 2e jaar diermanagementop het van hall in leeuwarden in, ik vind het een erg leuke opleiding.. De major paard en management begint eigenlijk al in het eerste jaar met de 4 weekse stage bij ptc+ (aan het eind van het schooljaar), en dan in het 2e jaar heb je je eerste paard en management module.. daarna een half jaar stage en in het derde jaar richt je je alleen nog op paarden, zo ook het 4e jaar (stage en afstuderen)

Diermanagment is zeker leuk. Al raad ik de richting paard en management echt af. Die module ziet gewoon niet goed in elkaar. Er zitten dingen in die je op het MBO zelfs nog beter voorgeschotelt krijgt. Ze zijn wel bezig om het e.e.a aan te passen dat wel maar dan kan je beter de kant beleid en communicatie op gaan en wat keuze modules op het gebied van diervoeding en evt nog 1 van paard en management er bij nemen. Dan heb je gewoon een veel betere basis om in de paardsector terecht te komen.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 00:01

Ik ga naar Dier- en Veehouderij op het HAS Den Bosch, is een hbo-opleiding Lachen
Hierbij heb je 7 afstudeerrichtingen, oa. dierhouderij, paardenhouderij, diergezondheidszorg, etc.
site: www.hasdenbosch.nl

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 11:19

Misschien is leraar dierverzorging ook nog een idee? Ik geloof HBO-niveau, en daarmee kun je dus les gaan geven op ik meen het MBO en groene scholen.

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 12:27

Thats_Me schreef:
SuperLiesje schreef:

Diermanagment is zeker leuk. Al raad ik de richting paard en management echt af. Die module ziet gewoon niet goed in elkaar. Er zitten dingen in die je op het MBO zelfs nog beter voorgeschotelt krijgt. Ze zijn wel bezig om het e.e.a aan te passen dat wel maar dan kan je beter de kant beleid en communicatie op gaan en wat keuze modules op het gebied van diervoeding en evt nog 1 van paard en management er bij nemen. Dan heb je gewoon een veel betere basis om in de paardsector terecht te komen.

Ik hoor juist vanuit het werkveld (meerdere bedrijven) dat de opleiding PM een streepje voor heeft op opleidingen als hbo-paardenhouderij etc.. Ik kies toch PM als major, en wil daar BC vakken etc bijkiezen..

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 15:59

SuperLiesje schreef:
Ik hoor juist vanuit het werkveld (meerdere bedrijven) dat de opleiding PM een streepje voor heeft op opleidingen als hbo-paardenhouderij etc.. Ik kies toch PM als major, en wil daar BC vakken etc bijkiezen..

Je moet het natuurlijk zelf weten hoor, maar die hele opleiding is nog een grote aanfluiting op dit moment. Ze zullen vast wel het e.e.a aangepast hebben voor dit jaar maar heb nog geen duidelijke wijzigingen gezien. Vanuit de praktijk meegemaakt ken zat mensen die vorig jaar PM gedaan hebben. Heb er weinig positiefs over gehoord en er zijn er ook nog een aantal overgestapt naar andere richtingen binnen DM.

krummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 19:32

kooslover schreef:
Misschien is leraar dierverzorging ook nog een idee? Ik geloof HBO-niveau, en daarmee kun je dus les gaan geven op ik meen het MBO en groene scholen.

Dit kan dus op de stoas! Je word 2e graads leraar in alle groene vakken dus biologie, natuurkunde, scheikunde, dierverzorging enz Daarnaast kun je nog een manegement richting kiezen, bijvoorbeeld paardenhouderij! Dus je hebt straks 1 diploma maar ben tot meerdere dingen bevoegd!

Kirsten01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 17:05

krummel schreef:
kooslover schreef:

Dit kan dus op de stoas! Je word 2e graads leraar in alle groene vakken dus biologie, natuurkunde, scheikunde, dierverzorging enz Daarnaast kun je nog een manegement richting kiezen, bijvoorbeeld paardenhouderij! Dus je hebt straks 1 diploma maar ben tot meerdere dingen bevoegd!

oke dat is handig! ik wil denk ik alleen liever geen lerares worden, maar het kan altijd nog handig zijn als ik van gedachte verander.