Moet ik me inschijven bij KVK?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Moet ik me inschijven bij KVK?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 11:48

Goeiedag,

Ik vroeg me af als ik nou honden thuis trim maar ik doe er 3 per week is dat dan toegestaan zonder dat je ingeschreven staat?
Mag je dan ook gewoon een website ervoor aanmaken?
Ik ben zelf nog gewoon schoolgaand dus dat is dan als een soort bijbaantje.

Puchje

Re: Moet ik me inschijven bij KVK?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 11:50

Als je je inschrijft bij de Kvk, ben je een officieel bedrijf en betaal je ook (veel ) belasting, al het geld krijg je dan wit binnen, dus niet strafbaar.
Ik weet niet of dit slim is met 'maar' drie honden.
Succes ermee!

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 11:53

Officieel begin je een bedrijf.... Maargoed, 3 honden in de week is niet veel. Je zou het als bijverdiensten bij de belasting op moeten geven maar dan betaal je idd veel belasting. KvK is dan geloof ik ook nodig maar dat weet ik niet zeker....
Laatst bijgewerkt door dingetje op 27-08-08 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt

swiffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 11:55

Ik weet het ook niet zeker. Maar 3 honden per week, is 12 x 50,- per maand. dat is ook niet niks om "zwart" te verdienen. En dat doe je nu.

Ik geloof dat je onder een bepaald bedrag niet veel belasting hoeft te betalen. Terwijl je wel kosten kunt declareren.

Neem eens contact met ze op. En vraag het in een "stel dat.. vorm" en geef desnoods je eigen naam niet op.
Laatst bijgewerkt door swiffer op 27-08-08 11:57, in het totaal 1 keer bewerkt

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 11:56

Ik moet eerst natuurlijk uberhaupt 3 honden per week zien te krijgen daarom wil ik graag adverten maar ik weet dus niet of dat is toegestaan.
Volgend jaar december heb ik als alles lukt mijn trimdiploma en dan hoop ik door nu wat te beginnen vast een beetje een klantenkring te hebben.
Tegen die tijd dat ik mijn diploma is wil ik mij echt inschrijven omdat ik het dan fulltime ga doen als het lukt.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 11:57

swiffer schreef:
Ik weet het ook niet zeker. Maar 3 honden per week, is 12 x 50,- per maand. dat is ook niet niks om "zwart" te verdienen. En dat doe je nu.

Trouwens zolang ik mijn diploma nog niet heb wil ik er ook niet zoveel geld voor hebben. Ik maak de prijzen pas op 'normale' hoogte zodra ik mijn diploma binnen heb.
Ik wil nu de helft van wat normaal is vragen dus rond de 20 tot 30 euro ligt eraan wat voor hond.

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 11:59

Als je gaat adverteren zul je je zeker moeten inschrijven en alle verdiensten op moeten geven. De belastingdienst kijkt zelfs de advertenties in de krant na, weet ik uit ervaring.... Nagelbijten / Gniffelen

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 12:00

Nou ik bedoel niet in de krant. Maar gewoon op marktplaats en/of bijv. in een supermarkt zo'n blaadje ophangen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:01

Je hoeft niet perse bij de KvK ingeschreven te staan, maar wel bij de belastingdienst. Als je dan onder een bepaald bedrag per jaar zit dan hoef je daar verder geen belasting over te betalen. Volgens mij was dat iets van 5000 euro per jaar..? Maar dat zou je eens moeten navragen.

Het is wel erg handig als je daarnaast bij de KvK staat ingeschreven. Kost niet veel, en dan kun je wel makkelijk spullen bestellen bij groothandels enzo.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:01

Je moet een formulier 'inkomsten uit overige arbeid' (o.i.d.) opvragen bij de belastingdient.
Dan krijg je een VAR (verklaring arbeidsrelatie), en mag je dus facturen schrijven.
Steek je licht op bij de belastingdienst, zij kunnen je verder helpen.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:02

moonsparkle schreef:
swiffer schreef:

Trouwens zolang ik mijn diploma nog niet heb wil ik er ook niet zoveel geld voor hebben. Ik maak de prijzen pas op 'normale' hoogte zodra ik mijn diploma binnen heb.
Ik wil nu de helft van wat normaal is vragen dus rond de 20 tot 30 euro ligt eraan wat voor hond.

Ik betaal bij een gediplomeerd trimster 25,- voor mijn shih tzu. Mijn moeder betaald bij een andere (die bekend is hier in de omgeving) 35,- voor de boomer en 40,- voor onze Bearded Collie.
Zo goedkoop vind ik 20/30,- dan niet.

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:02

Interessant Ninx ! Haha!

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:04

vriendin heeft ook een trimsalon. Als je beneden een bepaald bedrag per jaar verdient hoef je niet af te dragen.
Neem eens contact op met KvK. Knipoog

swiffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:05

Voor de ervaring is dat natuurlijk wel handig. Maar later zul je toch het volle pond moeten gaan rekenen en of die klanten dan nog zullen blijven is nog maar de vraag. Heb je wel al een ruimte waar je de salon in gebouwd hebt? (ik ben gewoon nieuwsgierig, ik wil nl. volgend jaar beginnen in Bunnik met de opleiding)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 12:06

Nog eens een vraag, aangezien er best wat mensen hier wat weten te vertellen Haha! . Voor de belasting moet je toch kunnen laten zien wat mensen betaald hebben, maar heel veel trimsalons schrijven geen bon uit, hoe zit dat dan? Noteren ze het gewoon in de computer of zullen ze het op een blaadje bijhouden?

Ik weet niet waar je woont misschien komt het omdat ik vlakbij de grootte stad komt maar hier betalen we voor onze malthezers 40 euro per hond voor een grote hond al gauw tussen de 50 a 60.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 12:07

swiffer schreef:
Voor de ervaring is dat natuurlijk wel handig. Maar later zul je toch het volle pond moeten gaan rekenen en of die klanten dan nog zullen blijven is nog maar de vraag. Heb je wel al een ruimte waar je de salon in gebouwd hebt? (ik ben gewoon nieuwsgierig, ik wil nl. volgend jaar beginnen in Bunnik met de opleiding)

Ik ga dus ook volgend jaar in Bunnik beginnen! ik start in maart als de inschrijving tegen die tijd lukt. Wij hebben thuis een kamer over die mag ik gebruiken ik heb een boek met inkoopprijzen via een kennis die een trimsalon heeft dus voor inkoopprijzen hoef ik niet persee in te schrijven bij de KVK.

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:07

Ik zou als ik jou was gewoon eens naar KvK bellen om het een en ander na te vragen. Dan heb je zekerheid. Dan weet je gelijk waar je aan toe bent en zij zullen ook wel wat meer over de belastingen kunnen vertellen Knipoog

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:08

moonsparkle schreef:
Nog eens een vraag, aangezien er best wat mensen hier wat weten te vertellen Haha! . Voor de belasting moet je toch kunnen laten zien wat mensen betaald hebben, maar heel veel trimsalons schrijven geen bon uit, hoe zit dat dan? Noteren ze het gewoon in de computer of zullen ze het op een blaadje bijhouden?

Ik weet niet waar je woont misschien komt het omdat ik vlakbij de grootte stad komt maar hier betalen we voor onze malthezers 40 euro per hond voor een grote hond al gauw tussen de 50 a 60.

Ik weet niet hoe ze dat dan doen, want je moet zeker wel een bon hebben.... de bedragen die je ontvangt, moeten wel corresponderen met hetgeen je binnen krijgt op je bank.
Los daarvan is het alleen maar goed om het volgens het boekje te doen, je kunt namelijk ook al je kosten opvoeren.
Je hebt er als startende/ kleine ondernemer alleen maar profijt van!

swiffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:09

Trouwens, over de prijzen. Bekenden van mij die een salon hebben werken met een uurloon meestal. Tussen de 20,- en 35,- per uur. Ze begonnen lager omdat ze toen nog niet de snelheid en vaardigheid hadden die ze nu hebben. dat ben ik zelf ook van plan. Ik vind het goed om de mensen die hun hond goed bijhouden te "belonen" doordat ze minder betalen omdat hun hond sneller klaar is dan. (en de hond van dezelfde grootte die helemaal in de klit zit dan ook duurder wordt)

Ja! Ik wou ook in maart beginnen daar. Dan komen we elkaar misschien tegen!
Laatst bijgewerkt door swiffer op 27-08-08 12:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:10

moonsparkle schreef:
swiffer schreef:

Ik ga dus ook volgend jaar in Bunnik beginnen! ik start in maart als de inschrijving tegen die tijd lukt. Wij hebben thuis een kamer over die mag ik gebruiken ik heb een boek met inkoopprijzen via een kennis die een trimsalon heeft dus voor inkoopprijzen hoef ik niet persee in te schrijven bij de KVK.

Bij de kvk ingeschreven staan biedt voordeel bij het inkopen bij de groothandel, daar ben je als particulier nl niet welkom.
Dat je een boek hebt met prijzen is dus niet iets waar je wat aan hebt...
Ik denk dat je je even goed moet gaan verdiepen in de materie... wel zo verstandig.
Vraag desnoods een adviesgesprek aan.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 12:11

Ja het verschild heel erg de ene trimsalon rekent per uur de ander per ras de ander per vacht en weer een ander rekent alles wat ze doen apart (ontklitten, wassen, drogen etc).

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 12:13

Bij de kvk ingeschreven staan biedt voordeel bij het inkopen bij de groothandel, daar ben je als particulier nl niet welkom.
Dat je een boek hebt met prijzen is dus niet iets waar je wat aan hebt...
Ik denk dat je je even goed moet gaan verdiepen in de materie... wel zo verstandig.
Vraag desnoods een adviesgesprek aan.[/quote]

Maar ik kan het toch laten bezorgen op het adres van die kennis? Ik heb wel al alles op een rij gezet wat ik in eerste instantie kwijt ben om te kunnen starten.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:14

Pfoei dat is inderdaad wel een verschil in prijs dan, ik woon in Oudenbosch bij Roosendaal en Etten-leur in Brabant.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:17

dingetje schreef:
Als je gaat adverteren zul je je zeker moeten inschrijven en alle verdiensten op moeten geven. De belastingdienst kijkt zelfs de advertenties in de krant na, weet ik uit ervaring.... Nagelbijten / Gniffelen

hebben ze daar niks beters te doen ofzo Clown

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:20

alja schreef:
dingetje schreef:

hebben ze daar niks beters te doen ofzo Clown

Ik kan je nog wel veel meer nonsens vertellen wat dat betreft.... Clown
Maargoed, ik weet wel dat het niet leuk was toen ze mijn krante-advertentie uit hun dossiertje haalden... Bloos