voel me knap banketstaaf door stage. wat kan ik doen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonprayer

voel me knap banketstaaf door stage. wat kan ik doen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 19:46

hi, ik zal even een samenvatting maken van mijn "probleem"

ik had en stage plek, en door omstandigheden ging ik plots naar een andere stage plek,
nou is het zo dat het van school wel verplicht is, dat je paard op stage staat
maar omdat ik er ineens op stal zou komen was er nog geen plek.
Daar heb ik alle begrip voor,
na 4 weken, heb ik al heel wat paarden zien komen en gaan, maar was er nog geen plek (?)
uiteindelijk kon mijn paard dan wel komen, maar moest hij dag en nacht in het land.
nou ervanuitgaande dat mijn paard daar geen problemen mee zou hebben
heb ik dat voorstel aangenomen.
De laatste 3 weken heeft mijn paard in een quarantaine box kunnen staan.
Ik wil me niet aanstellen maar de quarantaine box is klein, en donker, want hij is tot aan de bovenkant bekleed met rubber matten. Je kan er dus niet meer iets zien wat er op stal gebeurd, of andere paardjes zien.

Ik zie mezelf wel als een harde werker, en zie mezelf ook als een collegiaal iemand.
Ik heb wel moeite met mijn mond open trekken als ik denk van "nouja, ik weet niet, ben er niet zo blij mee"
Omdat ik mezelf dan wel wat wegcijfer en denk, het is maar stage, niet voor altijd, komt wel goed.

Nu breekt mijn tweede stage plek aan, en vandaag hebben we mijn paard (lees, toch wel mijn trots, mijn kanjer, die vandaag nog keihard voor mij aan het werk is geweest)

waar mocht hij staan, ja "die achterste box" Oftewel, die vieze niet opgestrooide donkere kleine quarantaine box.

ze wist nu wel duidelijk dat ik zou komen,
en mezelf kan ik heel goed weg cijferen.
maar dit gaat me echt een beetje aan het hart.

nu moet ik daar eigenlijk dagelijks heen om hem te verzorgen want daar heeft de stal eigenaresse geen tijd voor, maar ik heb geen geld voor benzine om dat "ff" te doen.

Ik ben een beetje radeloos.
Ik heb helemaal geen zin om te gaan klagen,
om school dit op te moeten laten lossen...

wat zouden jullie doen in dit geval?

moonprayer

Re: voel me knap banketstaaf door stage. wat kan ik doen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 20:00

zou niemand wat doen?

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 20:05

een beetje geduld Knipoog

Tja, toch jemond even opendoen, op een vriendelijke manier.
Als je paard daar gratis staat, kan ik me voorstellen dat je geen 1e klas box krijgt waardoor ze dan een ander paard (van een betalnde klant) niet kwijt zou kunnen.
Aan de andere kant werk jij daar voor (waarschijnlijk) nop tijdens je stage.
Wat betreft dat de box vies is, daar kun je zelf wat aan doen, even voldoende stro erin en de mest en natte plekken eruit voor je 's avonds weggaat, scheelt al een hele boel.

Is het noet mogelijk dat je een dag extra komt werken om zo voor een betere box te betalen?

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 20:09

Hmm

Ik zou toch even je mond open doen, stel je voor dat je paard daar nog een poosje staat(weet niet hoe lang je stage duurt), lijkt me toch niet zo prettig.
Ik ben het wel met sans6 eens over de betalende klanten.
Aan de andere kant, jij werkt er voor nop(toch?), en anders had het inhuren van een kracht ze toch 3 eurie per uur gekost, ongeveer dan he.
Het lijkt me ook niet zo dat jij extra moet gaan werken voor een betere stal, als je hiermee nog niks gedaan krijgt zou ik dit toch even melden bij school.

Veel succes!

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 20:11

kijk precies wat jij zegt, maakt dat ik mijn mond niet open doe. Ik begrijp ook wle dat zei geld moet verdienen met betalende klanten.

maar ikw erk daar inderdaad voor niks, en het kost me zelfs een hoop benzine geld wat niet vergoed word.

Dat schoonmaken heb je gelijk in, het komt gewoon niet leuk over dat er niet een stalletje is "klaar gemaakt".

en een dag extra werken is helaas niet mogelijk nee,
ik werk daar dagelijks van 8 uur tot 5 uur of half 6. en in de weekenden heb ik al een baantje wat niet te combineren is met in het weekend daar ook nog eens werken.

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 20:14

ik had gewoon eerlijk gezegt dat ik mijn paard iet in die stal wou hebben,mischien voor een paar dagen omdat er geen ruimte is,maar dan had ik toch echt aan de bel getrokken,als hun zeggen dat je daar stage kunt lopen en at je je eigen paard mee kunt nemen,mag je er van uit gaan dat je paard een nette stal krijgt.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 20:18

Ik ga met knoopje mee! Kom op! Neem het op voor je paard..je zegt zelf dat ie je kanjer is en nog hard voor je gewerkt heeft..is het dan nu niet jouw beurt om hard voor hem te werken Knipoog Ik zou gewoon eerlijk zijn hoor! Is je goed recht!

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 20:28

ja, jullie hebben zeker gelijk.
mijn hart bonkt nu al in mijn keel als ik er aan denk om zoets te moeten zeggen.

No Cheer

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 21:24

moonprayer schreef:
ja, jullie hebben zeker gelijk.
mijn hart bonkt nu al in mijn keel als ik er aan denk om zoets te moeten zeggen.

No Cheer

heej!..een beetje zelfvertouwen!je zegt waar je recht op heb,
snap dat je het eng vind,je moet niet over je heen laten lopen,daar maken sommige misbruik van!
jij wilt dat je paard in een nette stal staat,dus dat ga je regelen,want dat is wat jij wilt!
want dat is de afspraak.
succes!!

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 07:03

ik vraag eerst even aan een medewerkster daar dan van hoe andere stagaires hun paard moesten stallen...
ik kan me niet voorstellen dat ze in die stal moesten, want ik hoorde van te voren alleen maar enthousiaste leerlingen die daar geweest waren.