Vorig jaar ben ik begonnen met de opleiding SPW niveau 4 op het ROC van Twente.
Al snel had ik - en met mij een boel anderen - in de gaten dat het gewoon absoluut niet lekker liep.
De opleiding was absoluut geen uitdaging voor mij. Opdrachten waren niet duidelijk, het programma waarmee je werkt op de pc werkte niet, je had geen lessen, je begeleidster wist van niks. Kortom: Ik kon niks voor school doen, dus iedereen zat maar een beetje op Hyves, Bokt en msn, 27 uur per week.
Een paar dagen voor de vakantie kregen we te horen dat ze het anders wilden gaan doen, en we moesten maar even dezelfde dag doormailen welke richting we wilden gaan doen; PW (pedagogisch werker) of MMZ (medewerker maatschappelijk zorg). Dit terwijl ons aan het begin van het jaar was beloofd dat we dit aan het begin van het 3e schooljaar moest beslissen. Euh? Alsof ik die beslissing zomaar even kan maken..
De vakantie is bijna voorbij, en ik zie er onwijs tegenop om weer te beginnen. Ik zit serieus te overwegen om iets anders te gaan doen..
Ik heb ook altijd graag bij de politie gewild, dus ik overweeg nu om in Apeldoorn een opleiding te gaan volgen. Als iemand hier meer over weet, zou ik het graag horen.

Als andere optie lijkt een opleiding tot verpleegkundige me erg interessant, ervaringen zijn meer dan welkom ook.

] ga voor de politie. Hier wordt je niet gelukkig van, en anders denk je altijd ''Had ik het toch maar geprobeert'' Mijn nicht heeft politieopleiding gedaan, en vond het super geregeld. Weet niet of de opleidingen overal hetzelfde zijn, maar zij heeft hem gedaan in Groningen.