zie er zo tegen op..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Limanade

zie er zo tegen op..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 12:08

heb sinds kort nieuw werk.. gewoon in rotterdam waar ik woon
maar voor mijn nieuwe werk moet ik naar cursus in amersfoort.. en dat is niet 1 dag.. nee de hele week
zowiezo heb ik mijn vragen bij die cursus want hiervoor heb ik hetzelfde werk gedaan en heb daarvoor ook allemaal cursussen gehad en heb dus echt het idee dat ik allemaal stof te horen krijg die ik allang ken.. maar goed.. dat is het probleem niet...

wat het probleem dus wel is.. ik kan dus kiezen tussen elke dag heen en weer reizen met de trein.. plus vanaf het station nog een half uur met de bus plus een heel stuk lopen.. of die week in een hotel gaan zitten op kosten van de baas..
aangezien ik een enorm plas probleem heb (moet elk half uur wel naar de wc als ik weg van huis ben) valt het heen en weer reizen al zowiezo af
dus word het het hotelletje..

nu is het dus zo dat ik een hond heb.. dat is in principe geen probleem want mijn vriend is gewoon thuis dus die kan haar uitlaten.. maar ik heb best last van heimwee en kan heel moeilijk slapen zonder mijn vriend Verdrietig een week lang zonder hem slapen.. ik ben bang dat ik dat niet ga redden en dat ik echt zo graag naar huis wil omdat ik stik van heimwee omdat ik hem mis, maar ook mijn hondje Verdrietig
ook zit ik met het 'plas-probleem' ... ik ben bang dat ik straks niet naar de wc kan tijdens die cursus, en als ik niet kan, raak ik in paniek, en moet ik alleen nog nodiger!!

ik zit er best mee.. en sommigen zullen wel denken: ach stel je niet zo aan
maar ik zit er dus echt mee in mijn maag... Verdrietig

Liselot

Re: zie er zo tegen op..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 12:10

gewoon gaan, je zal toch een keer moeten om je angsten en heimwee te doorbreken.

haal desnoods druppels van Bach rescue remedy, daar blijf je wat relaxter van.

het komt allemaal goed, zul je zien! na die week vraag je je af waar je je nou eigenlijk zo druk om hebt gemaakt Lachen

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 12:14

Tja, dat is wel een beetje lastig zo. Kan je niet midden in die week één avond terug en dan 's ochtends weer heen? Zodat je niet vijf, maar twee dagen je vriend en hond moet missen?

Stel je zelf ook het volgende:
A) dit is een overwinning voor je is als je dit gaat doen, en dat je dan trots op jezelf kan zijn. Je kunt het!
B) je gewoon naar de wc gaat als je moet. Wat voor cursus zou dit zijn, als het niet zou mogen. Geef het anders bij de cursusleider aan dat je nu eenmaal vaak naar de wc moet. Niets om je voor te schamen.
C) je belt iedere avond met je vriend, en je hangt pas op als jij dat wilt. Ook al is dat pas na een uur. (hoop dat je vriend dat ook niet erg vindt Knipoog )
D) je toont zo wel inzet en enthousiasme naar je nieuwe baas toe, door toch te gaan, ook al is het misschien voor jou gesneden koek.
E) neem jezelf voor dat als het echt niet gaat, niemand je tegen kan houden als je naar huis wilt.
F) hotels zijn vaak lekker luxe (deze ook hoop ik voor je): lekker eten, mooie badkamer. Geniet ervan en met dit in het vooruitzicht wordt het vast aangenamer.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 12:20

Duke schreef:
Tja, dat is wel een beetje lastig zo. Kan je niet midden in die week één avond terug en dan 's ochtends weer heen? Zodat je niet vijf, maar twee dagen je vriend en hond moet missen?

Stel je zelf ook het volgende:
A) dit is een overwinning voor je is als je dit gaat doen, en dat je dan trots op jezelf kan zijn. Je kunt het!
B) je gewoon naar de wc gaat als je moet. Wat voor cursus zou dit zijn, als het niet zou mogen. Geef het anders bij de cursusleider aan dat je nu eenmaal vaak naar de wc moet. Niets om je voor te schamen.
C) je belt iedere avond met je vriend, en je hangt pas op als jij dat wilt. Ook al is dat pas na een uur. (hoop dat je vriend dat ook niet erg vindt Knipoog )
D) je toont zo wel inzet en enthousiasme naar je nieuwe baas toe, door toch te gaan, ook al is het misschien voor jou gesneden koek.
E) neem jezelf voor dat als het echt niet gaat, niemand je tegen kan houden als je naar huis wilt.
F) hotels zijn vaak lekker luxe (deze ook hoop ik voor je): lekker eten, mooie badkamer. Geniet ervan en met dit in het vooruitzicht wordt het vast aangenamer.

wahhaha het is een vd valk hotel Tong uitsteken
ik heb het er niet met mijn nieuwe baas over gehad.. hij vroeg bij het gesprek of ik daar een probleem mee had en tijdens zo'n sollicitatie gesprek zeg je natuurlijk van niet...
maar na even na gedacht te hebben heb ik er echt super veel problemen mee.. Verdrietig
heb dit ook met mijn vriend besproken en die zegt dat hij minimaal 1 keer langs komt naar het hotel en neemt dan de hondjes mee.. Haha! erg lief Haha!
maar dat alleen slapen.. ik kan het gewoon echt niet.. mijn vriend heeft ook nachtdiensten en ik lig dan echt to 6 uur sochtends wakker tot hij thuis komt.. en dan pas kan ik slapen...

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 12:22

dat niet alleen kunnen slapen zit echt in je hoofd hoor Knipoog voor je je vriend leerde kennen sliep je toch ook alleen?
ben je wel moe 's avonds?

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 12:24

Vd Valk hotels zijn toch wel aardige hotels? Dacht het wel?

Oh, vriend komt dus al langs. Nou, dat is al heel leuk voor je.

Ik kan ook slecht slapen zonder m'n vent in bed, en dus ook wat moeite met hotels, maar gewoon lekker tv-tje aan, ontspannend programma opzetten. Koop wat leuke tijdschriften en boeken voor jezelf voor die week. Neem een afzakkertje en een warme douche/bad voor je naar bed gaat. En je slaapt zo. Tenminste, dit werkt bij mij wel dan. Knipoog

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 12:24

LiSSy schreef:
dat niet alleen kunnen slapen zit echt in je hoofd hoor Knipoog voor je je vriend leerde kennen sliep je toch ook alleen?
ben je wel moe 's avonds?

nou ik ben zowiezo een avondmens.. dat zeker.. maar als ik in bed lig (met mijn vriend) dan slaap ik meestal binnen 5 minuten...
en voordat ik hem leerde kennen sliep ik idd alleen.. maar ik ben er nu zo aan gewend om iemand naast me te hebben, dat ik hem ook echt mis als hij niet naast me ligt..

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 14:04

is het misschien verstandig om dit toch allemaal aan mijn baas te vertellen?

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 14:07

Ik zou er sowieso open over zijn zogauw je aangekomen bent bij de cursus. Gewoon vertellen over je plasprobleem en regelen dat je makkelijk steeds even weg kan lopen. Niemand die daar een probleem van maakt hoor!

Misschien is het wel een heel goed moment om aan jezelf te bewijzen dat het je allemaal wél lukt!

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 14:14

LimaMambo schreef:
is het misschien verstandig om dit toch allemaal aan mijn baas te vertellen?

Nee. Vind ik niet. Je werkt er net, hebt met je sollicitatiegesprek toegestemd. Je komt niet zo daadkrachtig over en toont weinig ruggegraat als je dit zo open vertelt. Niet dat dat zo is, maar ze kennen je nog niet zo goed en nu krijgen ze gelijk een negatiever beeld wat waarschijnlijk onterecht is. Wil je toch iets erover kwijt, kies een gulden middenweg. Zoiets in de trant van: "Ik heb wel wat moeite met enkele dagen van huis te zijn, maar we gaan het gewoon doen!" Zoiets.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 17:51

maar stel dat ik met die cursus echt naar huis wil.. door die heimwee.. kunnen ze me dan ontslaan daarom?

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 17:56

Dat zou vervelend en nogal banketstaaf zijn als ze dat zouden doen.
Ik ken iemand die moest voor zijn werk naar het buitenland, soms was dat Amerika, soms was dat België. Maar hij heeft ook heimwee, en hoefde dus niet meer naar het buitenland.

Ik zou toch gaan, en neem iets van valeriaan mee. Ik heb zelf ook heimwee, en ik weet dat het lastig is Knipoog. Gewoon doorzetten, ook weer een overbrugging voor jezelf!
En verder ga ik met Duke mee.

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 17:58

Tsja hoe zal ik dit subtiel brengen.. Geen idee, dan maar direct..

Niet zo miepen en ben eens beetje strenger voor jezelf!! Je gaat echt niet dood van een weekje weg thuis.. Als je dit echt wil, ga er dan voor!! Kom op, beetje feminisme.. Spreek je zelf eens goed toe en gewoon doen, niet te veel nadenken..

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 18:52

Meid, gewoon doorzetten hoe moeilijk het misschien ook is en misschien kan je wel wat regelen bij die cursus dat je makkelijker wegkan, praat er desnoods met iemand van daar over.

En in dat hotel komt het ook wegl goed, leuk dat je vriend wil komen!

Succes en ga ervoor!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 18:55

het rare is dat ik nooit eerder heimwee heb gehad.. echt nooit.. vond het altijd geweldig om ergens anders te slapen
maar sinds ik samen woon kan ik dus echt niet slapen zonder mijn vriend... weet echt niet wat het is en hoe dat komt..

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 18:58

Klinkt wel een beetje herkenbaar, kan ook altijd moeilijker in slaap komen als mijn lieverd niet bij me ligt. Bloos
En als je vriend komt is het toch wel opgelost? Knipoog

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 19:02

LiNdA1986 schreef:
Klinkt wel een beetje herkenbaar, kan ook altijd moeilijker in slaap komen als mijn lieverd niet bij me ligt. Bloos
En als je vriend komt is het toch wel opgelost? Knipoog

hoe bedoel je dat?
als hij thuis komt van het werken kan ik altijd wel slapen.. maar als ik in dat hotel zit kan hij niet blijven slapen.. Knipoog

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 19:03

Oo ik had begrepen dat je vriend naar je toekwam... ja, dan wordt het wat lastiger, maar je moet gewoon ff doorbijten, gewoon wat leuke boeken meenemen voor savonds of lekker achter de tv zitten en elkaar bellen Knipoog

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 19:07

Gaan, ooit moet je hier denk ik toch doorheen...

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 19:16

Misschien helpt het als je een grote beer meeneemt en die naast je in bed hebt liggen. Dan heb je het gevoel dat er iets is.
Ik ga voor mijn werk ook regelmatig op cursus en ik vind het super. Je wordt lekker verwend in zo'n hotel, goed eten en geen afwas. En het is ook nog eens onwijs gezellig om 's avonds met je collega's nog wat na te praten over die dag of over dingen die je hebt meegemaakt tijdens je werk. Na een paar dagen laat naar bed en vroeg op, het ontbijt wordt immers om 7 uur geserveerd, ben je zo moe dat je er niet eens erg in hebt dat je alleen ligt.
In ieder geval succes.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 19:31

Misschien is dit een goede stimulans om nu te proberen echt iets aan dit probleem te doen? Lachen

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 20:06

misschien idd iets kalmerends meenemen, en misschien iets van een ligt slaappilletje...
En probeer gewoon door te bijten! Neem voor je zelf wat mee om te doen boeken tijdschriften enzo, tis voor jouw toch weer een overwinning!