Vanochtend open ik mijn mail en zie ik een vacature voor een behandelgroep bij mij in de buurt. ( behandelen van kids, zij wonen daar voor kortere of langere tijd)
Sinds oktober vorig jaar ben ik werkzaam op een logeerhuis, waar ik terecht ben gekomen na een sollicitatie op een overbruggingsgroep ( crisisgroep, jeugdzorg) die niet doorging.
Het werken op het logeerhuis is heel leuk. Leuke kids, leuke collega's, manager.. maar ik heb tamelijk veel reiskosten en ik vind een behandelgroep meer diepgang hebben omdat je daar aan specifieke doelen werkt.
Dit weet mijn clustermaneger, omdat ik hem al eens heb verteld dat ik baal van de reiskosten en ik als ik klaar ben met mijn SPH ( die mijn werkgever betaald) op een behandelgroep terecht wil komen.
Nu de vacature: Daar zitten wat puntjes in wat leerdoelen van mij zijn. Echt goed in feedback geven ben ik niet als het om een dominantie collega gaat. Daar wordt ik echter wel steeds sterker in.
De groep waarom het gaat kent mij, omdat ik daar als invaller wel heb gewerkt, maar toen was ik natuurlijk nog onervaren.
Nu de dingen die mij dwars zitten:
- zij kennen mij alleen als invaller, dus niet als volwaardig groepsleiding. ( invallers houden zich meer op de achtergrond)
- De groep zal een stuk zwaarder zijn dan de groep waar ik nu op sta en dat vind ik doodeng, maar ook heel uitdagend
- mijn manager zal het meteen doorgespeeld krijgen als ik ergens op solliciteer dus zal ik open kaart moeten spelen. Ik ben heel bang dat hij daardoor zal denken dat ik minder gemotiveerd ben.
Wat vinden jullie??
open kaart spelen en solliciteren op een baan waarvan ik denk dat ik het nooit zal worden? ( maarja, dat dacht ik van mijn huidige baan ook
)Of blijven waar ik zit???