mening gevraagd, solliciteren of?..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

milo

mening gevraagd, solliciteren of?..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-08 11:18

Oh wat een lastige situatie!

Vanochtend open ik mijn mail en zie ik een vacature voor een behandelgroep bij mij in de buurt. ( behandelen van kids, zij wonen daar voor kortere of langere tijd)
Sinds oktober vorig jaar ben ik werkzaam op een logeerhuis, waar ik terecht ben gekomen na een sollicitatie op een overbruggingsgroep ( crisisgroep, jeugdzorg) die niet doorging.
Het werken op het logeerhuis is heel leuk. Leuke kids, leuke collega's, manager.. maar ik heb tamelijk veel reiskosten en ik vind een behandelgroep meer diepgang hebben omdat je daar aan specifieke doelen werkt.
Dit weet mijn clustermaneger, omdat ik hem al eens heb verteld dat ik baal van de reiskosten en ik als ik klaar ben met mijn SPH ( die mijn werkgever betaald) op een behandelgroep terecht wil komen.

Nu de vacature: Daar zitten wat puntjes in wat leerdoelen van mij zijn. Echt goed in feedback geven ben ik niet als het om een dominantie collega gaat. Daar wordt ik echter wel steeds sterker in.
De groep waarom het gaat kent mij, omdat ik daar als invaller wel heb gewerkt, maar toen was ik natuurlijk nog onervaren.

Nu de dingen die mij dwars zitten:

- zij kennen mij alleen als invaller, dus niet als volwaardig groepsleiding. ( invallers houden zich meer op de achtergrond)
- De groep zal een stuk zwaarder zijn dan de groep waar ik nu op sta en dat vind ik doodeng, maar ook heel uitdagend
- mijn manager zal het meteen doorgespeeld krijgen als ik ergens op solliciteer dus zal ik open kaart moeten spelen. Ik ben heel bang dat hij daardoor zal denken dat ik minder gemotiveerd ben.

Wat vinden jullie??

open kaart spelen en solliciteren op een baan waarvan ik denk dat ik het nooit zal worden? ( maarja, dat dacht ik van mijn huidige baan ook Knipoog )
Of blijven waar ik zit???

HummerTime

Re: mening gevraagd, solliciteren of?..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 11:20

Niet geschoten, altijd mis......... Knipoog

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 11:21

niet geschoten altijd mis!
Ik zou er voor gaan, als dit is waar je uiteindelijk terecht wilt komen en je kansen er nu zijn moet je op die functie solliciteren.
Als jij een goede indruk daar hebt achter gelaten als invaller, dan zullen zij jou echt wel een kans gunnen.

Succes

marouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 11:31

Ik zou het ook gewoon proberen. In gesprek gaan met je manager en uitleggen waarom je graag van baan zou willen veranderen. Gewoon open kaart spelen. En die leerdoelen die je in de vacature ziet is alleen maar goed, niemand is uitgeleerd en iedereen heeft nog leerdoelen. Juist door die leerdoelen te herkennen bij jezelf blijkt dat je open staat om dingen te leren.

Ik zou een jaarstage doen op een logeerhuis, maar had het daar na een half jaar wel gezien, ik wou me ook meer richten op de behandeling, niet op het vermaken van de kids. Toen heb ik ook aangegeven dat ik zou gaan solliciteren, om meer uitdaging in mijn werk te krijgen. Nooit gedacht dat ik toen aangenomen zou worden, maar tis me wel gelukt!

Ben erg benieuwd wat je gaat doen...!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 11:36

BitchyWitchy schreef:
Niet geschoten, altijd mis......... Knipoog

Inderdaad, dat zeg ik ook altijd. Dus gewoon doen!

milo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-08 11:41

Ik wil het wel doen, maar ben bang dat mijn manager teleurgesteld is. Hij heeft wel in mij geïnvesteerd. Ik wil wel graag mijn baan houden..
Aan de andere kant: ik blijf wel binnen dezelfde organisatie werken.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 11:41

LZP > STW

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 18:36

Dat de groep je kent als invaller maakt niks uit als jij je profileert als volwaardig groepsleider dan accepteren ze jou ook als groepsleider dus dat is geen excuus om het niet te doen.

Je blijft binnen de zelfde organisatie maar je gaat wel naar een nieuwe manager neem ik aan? Ga dan eens in gesprek over deze vacature met je huidige manager. En ga dan eens bespreken of hij het ziet zitten om jou daar heen te laten gaan speel gewoon open kaart en zeg wat je denkt en voelt...

Leerdoelen blijf je als SPH'er altijd houden je bent nooit maar dan ook nooit uitgeleerd. Geef je leerpunten aan in een sollicitatie en laat zien dat je inzicht hebt in je leerpunten. Mensen die solliciteren en niet laten weten wat ze wel kunnen en waar hun leerpunten liggen worden niet aangenomen deze liggen vaak als dominante betweterige collega's binnen de groep.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 13:06

daar heb je wel een punt Jolanda, dank je wel.
Op zich vind ik het ook een voordeel dat ik nog jong ben, ik heb een frisse en kritische kijk op de aanpak en ik ben van mening dat een team verschillende leeftijden nodig heeft m.b.t de rollen.

hmm.. ik ga eens een gesprekje regelen.. als ik durf Lachen

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 13:10

YOU GO!!!!!

Succes! Haha!

maaikee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 18:59

gewoon proberen. nee heb je ja kun je krijgen.
en dan maar hopen. en idd open kaart tegen de manager spelen is toch het eerlijkst.
hopen dat hij het begrijpt.
ik denk het wel

wens je veel succes