school-gym probleem..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

school-gym probleem..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-08 20:04

hey,

20 aug moet ik weer naar school.. en daar zie ik erg tegen op!
de klas is leuk, de leraren zijn top, maar ik kan echt niet meekomen met gym!
ik heb er gewoon de kracht niet voor..
k heb heel veel problemen met mezelf, zit aan de antidepressiva, slaap slecht, ben de hele dag moe en ga half slapend naar school, alles wordt me te veel.
en dan kom ik op school, en verwachten ze ook nog dat ik sportief kan zijn en de longen uit mijn lijf ren!

ik heb al vaak aangegeven dat het me niet lukt en dat het me sloopt, maar dan krijg ik een preek van mijn gymdocent over dat ik lui ben en gewoon niet wíl sporten!

de antidepressiva en oxazepam gebruik ik sinds een paar dagen, en daardoor ben ik nog meer moe, en lig ik de hele dag op de bank, k wordt zelfs moe van 1 bericht typen..

zou het mogelijk zijn dat ik met mijn psycholoog, gymdocent en mentor overleg, dat ik werk inhaal ofzo onder gym?
of dat ik een vervangende les krijg? (gebeurt vaak genoeg)

wat denken jullie? of vinden jullie?

edit; ik heb al 2 jaar problemen, en ben ook al 2 jaar doodop! niet alleen nu ik de medicijnen gebuik!

SETEFURII

Re: school-gym probleem..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 20:08

ik zou het onder 4 ogen bespreken met je gymdocent.
En anders langs de dokter gaan en het uitleggen, misschien moet je dan niet meer meesporten Ja
Overigens snap ik wat je bedoelt & ken ik het gevoel Knipoog

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 20:10

De mogelijkheid is er geloof ik wel.. door persoonlijke redenen hoef ik maar 1 uur per week te gymmen omdat ik het anders ook niet trek (oliebol van thuis) en het is ivm mijn ziekte niet praktisch.

mr_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 20:11

zo jong en dan al aan de antidepressiva dat is niet niks

ik zou gewoon op school praten met de decaan of zo
ben al een tijdje van school af dus weet even niet meer hoe het heet
klassen leraar

en daar het probleem uitleggen en die kan het dan met de gym laren bespreken

sterkte in ieder geval

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 20:14

Ik ben al sinds mijn 12 aan de antidepressiva dus eigenlijk begint het steeds vroeger...

Ik weet niet of ze het aanvaarden want fysiek ben je gewoon in orde... Althans, neem ik aan?

Ik denk dat je hiervoor bij een psycholoog ten rade moet gaan, of degene die je de antidepressiva heeft voorgeschreven.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 23:14

Neem een briefje van de dokter en van je moeder mee.
Ik doe dit al jaren zo, en ik moet werkstukken maken i.p.v. meegymmen.
Als je niet in staat bent om mee te gymmen kunnen ze je daar ook niet toe dwingen.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 00:09

Inderdaad, goed met je mentor, dokter praten. Duim vor je dat het goed komt.

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 00:19

Ik zou hiervoor niet naar je gymdocent gaan ... hij volgt enkel de regels van school: enkel vrijstelling van de les bij wettige documenten.
Ik heb exact hetzelfde gehad en ben hiermee naar mijn dokter gegaan (zij kent mijn situatie het best en had psych ook geregeld) en samen hebben wij een geschikte oplossing gevonden ... je kan dus best naar dokter of psycholoog toegaan en het daar bespreken of zij je kunnen helpen. Als zij niets kunnen doen (weet niet hoe het allemaal loopt in nederland) kan je altijd nog naar je mentor of docent ...

succes en sterkte
x

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 00:23

Je moet inderdaad een brief oid van de dokter hebben en ook iets van je ouders.

Wat zeggen je ouders hier eigenlijk van? Gaan die dan niet praten met je leerkracht of school?

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 01:26

Als je inderdaad om medische redenen niet mee kunt gymen kan een brief van de dokter er voor zorgen dat je niet mee hoeft te gymen en inderdaad een werkstuk of iets dergelijks voor in de plaats mag maken.

Hou wel in je hoofd dat andere mensen, net zo goed als jij, ook naar school moeten om een uurtje sportief te zijn en hún longen uit hun lijf te rennen. Natuurlijk verkeren zij niet in dezelfde situatie als jij, ik zou toch oppassen dat je jezelf niet in zelfmedelijden verdrinkt. Probeer ook eens hard voor jezelf te zijn, achteraf heb je hier alleen maar baat bij.

Ik zeg dit absoluut niet om je af te zeiken of je een nog slechter gevoel te geven, ik heb dit zelf ook meegemaakt maar ben toen door verschillende mensen hard gemaakt, voordat het te laat was.

Ik hoop dat je het niet verkeerd oppakt, ik wens je heel veel sterkte in ieder geval.

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 06:59

Brief bij je dokter halen, en met je mentor gaan praten en zorgen dt die het bespreekt met de schoolleiding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 07:02

Ik gym ook niet mee. In het begin 'n heel gekl.oot geweest, maar toch voor elkaar gekregen... Ik zou eens een gesprek met je moeder erover hebben, of die niet met de docent wilt praten? Of de dokter.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 07:05

AD en oxazepam???

Vind je het gek dat je een zombie word??

Misschien eens met de dokter overleggen voor minder zware medicatie?
Als je al niet kunt gymmen, hoe kun je je dan goed concentreren op proefwerken etc?

Overigens is bewegen bij en depressie juist een must ! hoe mer je beweegt hoe lekkerder je uiteindelijk in je vel zult gaan zitten.

Maar als jij zo sloom word van de medicatie, is het dus niet goed voor je

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 09:39

crossmonster; mijn psychiater zij dat dit al niet zo zwaar was, voor me..

ik kan me ook helemaal niet concentreren..
k zou eerst ook blijfen zitten, omdat ik te weinig en te lage cijfers haal..

wildchild; ik ben al 2 jaar keihard geweest voor mezelf, door toch mee te doen met gym, maar ik krijg het nou écht niet meer voorelkaar..

lizz; nee die doen dat niet.. mijn moeder denkt dat ik gewoon extreem lui ben en niet wíl.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 10:10

Oxazepam is een verdovingsmiddel, een kalmeringsmiddel.
Je word er loom en lui van. En dus ontspannen wat dan wel de gewenste werking is.

AD word tegenwoordig ook erg snel gegeven, maar is en blijft een zwaar medicijn.
Het is verslavend, geloof mij, ik heb maandenlang ontwenningsverschijnselen gehad. Je hebt na het stoppen zeker een jaar nodig om echt weer lekker in je vel te zitten, de nawerking is gewoon heel erg lang (golvende lijn mbt emoties)

Ik zou toch echt proberen in elk geval te stoppen met oxazepam. Zoek je ontspanning in sport, hobby of sauna, niet in oxazepam.

Ik weet zeker dat je zonder die rommel, en een beetje inzet, je je conditie zeker kunt verbeteren en zo beter in je vel komen te zitten.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 10:17

maar dan nog een probleem.. zonder oxazepam wordt ik knettergek als ik m'n AD gebruik..

en de AD heb ik niet alleen omdat ik depresief ben..

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 10:24

Beetje raar dat je ouders niet mee werken Verward Die weten toch dat je aan de medicijnen bent? Kennen waarschijnlijk ook de bijwerkingen?
Anders moet je eens samen met je ouders naar je dokter gaan en een gesprek aan gaan.

Wat zeggen je dokter en de psycholoog hier eigenlijk van? Ik weet niet of je hier over gepraat hebt, maar misschien moet je dat anders eerst eens gaan doen. Want door zo iets op school werkt het voor je zelf alleen maar averechts, in ieder geval heeft het geen positieve invloed op je en ik denk dat je dit nu juist nodig hebt.
Misschien is het ook handig om eens een gesprek met je mentor aan te gaan, of een vertrouwenspersoon op school!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 14:50

ja, die weten het Ja en kennen iets de bijwerkingen.

maar het probleem is opgelost Lachen
mijn psychiater (die dus ook de medicijnen geeft) zei dat het helemaal niet verstandig is om mij mee te laten gymen, zelfs fietsen (gaan we woensdag doen, met de klas) leek haar niet verstandig..
dus mijn psychiater zei dat mijn gymdocent maar even moet bellen over het hoe en wat.

iedereen bedankt voor de berichtjes!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 14:53

Ik kon door een blessure niet mee doen met gym. Heb mijn elleboog gebroken gehad en heb nu constant een overbelaste arm en veel pijn.

Ik heb altijd kunnen overleggen dat ik alleen met balsporten mee deed. De laatste jaren heb ik per jaar 2 werkstukken gemaakt. Dat waren dan mijn cijfers voor gym.

Misschien kun je overleggen dat je een werkstuk maakt, of ga je helpen met dingen klaarzetten e.d.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 14:55

mooi dat t geregeld is, maar is sporten niet juist goed om even wat anders te doen?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 15:32

ikenindi schreef:
mooi dat t geregeld is, maar is sporten niet juist goed om even wat anders te doen?

Helemaal mijn idee Lachen

Juist zo lekker ff uitwaaien, al dan niet in je eigen tempo.
Zeker bij depressie of andere psychische aandoeningen word het vaak onderschat hoe belangrijk sport is. En dan doel ik niet op paardrijden,maar op intensievere sporten.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 17:16

tja herken het probleem, maar gelukkig heb ik hele makkelijke docenten op deze school, maar op andere scholen is dat wel anders geweest!!
lekker uitwaaien is schoolgym ook absoluut niet!
je moet ongetraind veel ste veel doen zonder goede begeleiding!
ik zou zeggen zet je docent voor het blok, vraag hem wat hij/zij wil en ga compromieen sluiten.
en vertel wat er voor jou mogelijk is, zeg vooral dat je het wel wil maar niet kan
voor mij was het vorig jaar zo dat ik een opstel over iets van sport gemaakt heb, maar dat hangt ook van je school af

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 17:18

Red_Savage schreef:
Neem een briefje van de dokter en van je moeder mee.
Ik doe dit al jaren zo, en ik moet werkstukken maken i.p.v. meegymmen.
Als je niet in staat bent om mee te gymmen kunnen ze je daar ook niet toe dwingen.

Mee eens, heb vorig jaar ook de helft van het jaar niet meegegymd omdat ik dat gewoon niet trek (lang verhaal, ga ik hier verder niet over in). Weet nog niet hoe ik het dit jaar ga doen, moet ik het nog met mijn ouders over hebben. Ik had gelukkig wel een hele aardig gymdocent vorig jaar, dus dat scheelt wel.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 17:19

Als jij aan kan tonen (bijv met een bewijs van een huisarts of psycholoog) dan zou dat geen probleem moeten zijn. Ik zou sowieso een gesprek aanvragen met je mentor, evt met je ouders erbij zodat je alles rustig uit kan leggen. Als jij lichamelijk niet in staat bent om mee te komen moet daar rekening mee gehouden worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 17:20

Over praten met je mentor, en alles uitleggen. De school hoort er respect voor te hebben. Dan weten ze ook meteen waar evt. slechte cijfers ed vandaan komen. Als je het er niet over hebt met school werk je jezelf alleen maar meer naar beneden omdat je het gevoel hebt dat je door moet gaan omdat niemand weet waar je mee zit en je dus als 'normaal mens' ziet. Succes meis!

Over de Oxazepam PB ik je ff.