Hooi!
Ik werk nu als vakkenvuller voor 5 uur in de week (2 avonden) bij de AH.
Alleen is dat voor mij erg weinig uren, en meer uren overdag maken lukt gewoon niet.
Wil ik daar dus meer uren draaien, moet ik meer avonden in de week gaan werken.
Ook begin ik straks met een compleet nieuwe opleiding, en ga er nu dan ook vanuit dat ik overdag de tijd nodig heb voor school. Ik ga de opleiding Bouw&Infra, vormgeving doen. Daarnaast ben ik zoals meerdere hier actief met de paarden, wedstrijden en dus regelmatig trainen.
Heb dus 7 avonden in de week "vrij" naast school, waar ik werk en paarden in moet combineren.
Nu werk ik dus 2 avonden bij de AH en verdien ik 3,28. Ga er vanuit dat dit straks ietsje omhoog gaat ivm dat ik 17 wordt over 2 weken. Maar stel dit is zo, kom ik nog niet goed rond terwijl ik eerder wel goed rond kwam, kon leuk sparen enzo.
Alleen ben ik meer kosten gaan maken, en heb geluk dat ik dus eerder beetje heb gespaard waardoor ik tog wel wat reserves heb. Maar die beginnen eigenlijk op te raken. Conclusie is dus meer uren draaien.
Alleen hoe ga ik dat doen? Want ik zou min. 7,5 uur kunnen werken bij de AH maar dan gaat het combineren met school en paarden al heel erg lastig. En als ik dan daardoor moet kiezen werk of paarden, wordt het zeer waarschijnlijk werk. Heb het geld nodig (ookv olgend jaar rijbewijs en alles).
Alleen de paarden wil ik eigenlijk niet opgeven, en ben nu dus opzoek naar een andere optie.
M'n moeder kan evt. in de horeca wat voor mij regelen bij een bedrijf waar zij lang heeft gewerkt.
Maar horeca staat er wel om bekend, weekenden en 's avonds laat.
Nu weet ik dat ze daar wel rekening houden met je tijden als je nog op school zit, dat het dus geen 3 uur wordt als je 's ochtends weer gewoon naar school moet. Maar het blijft wel horeca.
Wat voor mij dan ook 1 groot voordeel is, op 2 avonden kan ik daar het dubbele aantal uren draaien dan op 2 avonden bij de AH. Zo krijg ik alsnog voldoende geld, en hoef ik de paarden niet op te geven.
Maar erg veel mensen waarschuwen mij weer wel, dat het ten koste gaat van je studie en vrije tijd. Veel weekenden, vrijdagavond, zaterdag en zondag. Waardoor je vooral niet zomaar even een avondje uit kunt, wordt heel lastig. Ook verjaardagen enzo, of daar had m'n moeder erg veel moeite mee om daar allemaal vrij voor te krijgen en alles.
Nu wil ik jullie dus echt vragen, wat zouden jullie doen.
Bij de AH blijven werken -> overleg om meer uren en de paarden opgeven.
Of in de horeca gaan werken -> meer avonduren draaien (laat in bed, en weekenden niet meer vrij) maar wel door kunnen met de paarden.
(paarden is in het weekend veelal overdag, wedstrijden, daar bij dat bedrijf werk je tog veel al 's avonds)
Alvast bedankt!
Groetjes