hbo of mbo? welke paardenopleiding?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ash_

hbo of mbo? welke paardenopleiding?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-08 18:25

Hai bokkers,
Een ding van mijn volgende opleiding staat vast en dat is dat het paardenhouderij word.\
Ik twijfel alleen zo welke school. Heb geen idee welke wel en niet goed is. Heb ook de zoekfunctie al geprobeert maar kreeg ik ook erg weinig uit.
Wat is jullie ervaring. Ik wil het liefst 1 dag naar school en de rest werken.

Nu twijfel ik ook of ik hbo of mbo moet gaan doen. Op het moment doe ik een dierhouderij opleiding mbo. Is het dan niet zonde om een paardenhouderijdiploma te halen ook in mbo.

Ik zou graag jullie mening weten over welke school en welk niveau.
Zouden jullie mij dan ook een site kunnen geven van de opleiding?
Vast bedankt

Rebel_Jits

Re: hbo of mbo? welke paardenopleiding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 22:31

HBO is meer theoretisch, het is meer het financiele gedeelte. Bij MBO ben je meer praktijkgericht bezig.

Daarbij; met een HBO-diploma kom je verder later. Ik zou dus daarvoor gaan.

Halina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 14:35

Rebel_Jits schreef:
HBO is meer theoretisch, het is meer het financiele gedeelte. Bij MBO ben je meer praktijkgericht bezig.

Daarbij; met een HBO-diploma kom je verder later. Ik zou dus daarvoor gaan.

Ik ook! En mocht je later ooit nog een HBO opleiding willen doen is het wel erg handig als je al HBO hebt i.v.m. toelating.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 14:40

En als je maar 1 dag per week naar school wilt...dan kun je wellicht een parttime baan zoeken en dan een deeltijd HBO opleiding doen?

Echter...als jij zegt dat je maar 1 dag i/d week naar school wilt, wekt dat bij mij ook het gevoel dat je meer een doener bent dan dat je van theorie ed houdt.
Dan is het HBO misschien toch minder geschikt voor je....kan ik niet beoordelen, maar je kunt er zelf eens over nadenken....

Wat je dan ook kunt doen is het BBL traject paardenhouderij doen. Je hebt dan een baan van minimaal 20 uur en je gaat 1 dag per week naar school.....

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 15:19

IK zit nu voor een opleiding in drunen te kijken. Dit is een avond in de week en verder gewoon werken.
Dat lijkt mij eigelijk wel wat. IK ben indd meer een doener

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 19:17

Ik heb het Groenhorst college in Barenveld een paardenhouderijopleiding gedaan waarbij ik 1 dag naar school ging en de rest werke, en dit is mij erg goed bevallen. Kijk eens op de website van het groenhorst, wie weet is het wat voor je.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 19:39

Welke tijden zijn deze lessen en is dit hbo of mbo?

M59

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 19:46

De HBO paardenopleiding worden, voor zover ik weet, niet in deeltijd aangeboden. Dus een dag per week naar school en de rest werken zit er op het HBO niet echt in.
Ik zelf heb het afgelopen schooljaar Equine, Leisure & Sport gestudeerd in Wageningen. Ik ga er alleen niet meed oor, omdat ik van de opleiding en de school niet echt overtuigd ben. Verder zijn de docenten, opeen enkeling na dan Tong uitsteken , wel erg gezellig, en denk ik dat als je je draai daar helemaal vindt, je een leuke opleiding hebt. Het is alleen wel internationaal, en je zit dus met vooral een hoop ( en dan bedoel ik echt een hoop) Duitsers in de klas.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 20:23

er is tot nu toe een school die ik tegen ben gekomen die 1 dag per week is in hbo niveau.
Die zit in drunen