Klachten (ochtendkrantenwijk) door (diefstal)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

C_Star

Klachten (ochtendkrantenwijk) door (diefstal)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-08 14:12

De laatste maanden krijg ik allemaal klachten dat ik kranten niet bezorg in mijn eigen wijk. Bezorg namelijk de ochtendkrant.
Elke week krijg ik min wel 5 klachten. Terwijl ik de kranten wel bezorg ken de wijk uit mijn hoofd en heb elke keer geen kranten over dus daar ligt het niet aan.
Toevallig reed een collega van me door de stad tijdje geleden en die zag een oudere man dat die kranten uit de brievenbus haalde (waar ik bezorg) hij heeft degene daarop aangesproken.
Dus ik let er nu op dat ik de kranten helemaal door doe. In iedergeval dat de klep dicht is zodat je geen krant ziet, maar bij sommige huizen moet je helemaal met je hand/arm door de brievenbus als je wil dat de krant bij hun op de deurmat valt dus dat de krant er helemaal door is. Dat is echt onmogelijk, want dan zit ik halve wegen vast. Ook heb ik sommige van die lossen bussen daar hoef je alleen de bovenkant te openen en je kan alles pakken wat je wilt.

Toevallig zie ik sinds die periode elke keer om 05.30 uur een man lopen die elke keer overal langs deuren loopt en naar de brievenbus kijkt. Die heb ik vandaag aangesproken was het proberen waard maar nee tuurlijk meneer wist nergens van. Hij was wel zo dom om te zeggen dat hij hier sinds kort woont en het speelt ook sinds kort dus dat is wel opvallend!

Het word steeds gekker. Eigenlijk is dit gewoon diefstal, maar zal aangifte een idee zijn of?

Wiesje

Re: Klachten (ochtendkrantenwijk) door (diefstal)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 14:21

Gebeurt het altijd op dezelfde adressen?? Anders zou je bv eens je vader/broer (of iets anders Haha! ) kunnen vragen om vlak nadat jij daar de krant hebt gebracht even te posten en zo te zien wie het is. Of de bewoners zelf (deze zijn er toch ook mee gebaat dat hun krant netjes bezorgd kan worden).

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 14:23

Je kan het aangeven bij je werkgever denk ik, die moet het dan maar oplossen lijkt me zo.. Jij krijgt nu 'op je donder' omdat je iets niet bezorgd, terwijl dat wel zo is..

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 14:23

ik heb het ook wel gehad, en wat je dan kunt doen is afspreken met de bewoner dat je een stukje van de krant afscheurt, zodat ze zien dat je idd. bezorgd hebt,
en hoe zij de brievenbus dan beveiligen dat moeten zei dan zelf maar uitzoeken

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 14:25

Ik zou dit melden aan diegene waarbij je de kranten ophaald om ze te gaan bezorgen. Dan zou ik daarmee in overleg kijken of de politie erbij gehaald word.
Dit is idd. eigenlijk diefstal.

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-08 14:28

Ja heb het al besproken en zij gaat als het nog langer duurt op de wacht staan. Want ik heb een hekel aan klachten wil het altijd zo goed mogelijk doen, maar dat gaat op deze manier niet haha Knipoog

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 14:44

Dat probleem kan je helaas krijgen als mensen van die *piep* brievenbussen hebben. Kan jij niets aandoen, hetzelfde kan gebeuren met pakjes Lachen Kranten zijn nu eenmaal groter.

Ik zou me er niet teveel mee moeien maw zelf gaan posten/je eigen familie inschakelen. Melden bij je baas en zij moeten het maar afhandelen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 15:44

Melden bij je depohouder in dit geval. En eventueel een briefje door de brievenbus van de 'gedupeerden'. Hier is een tijd terug ook zo iemand actief geweest. Toen werden er brieven door de bus gedaan waarin oa. iets stond over de brievenbussen.

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 15:48

De Depothouder kan er ook niets aan doen.
Dit gebeurt bij mijn wijk ook. Alleen gebeurd dit door de telegraafbezorgers. Het enige wat je eigenlijk kan doen is idd zorgen dat de kranten er helemaal doorheen zijn zodat niemand anders hem kan pakken Lachen

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 16:23

Dan ga je je toch afvragen wat zo'n man met 5 dezelfde krantjes moet.. Mafketel.. Scheve mond

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 16:26

Redrumfox schreef:
Dan ga je je toch afvragen wat zo'n man met 5 dezelfde krantjes moet.. Mafketel.. Scheve mond

Wellicht hetzelfde als die man die al die leren laarzen opkocht Nagelbijten / Gniffelen Clown

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-08 16:33

Haha nee. Ik bezorg alle ochtenkranten. Dus o.a Ad,Telegraaf, Trouw, Volkskrant, nrcnext, ad sportkrant

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 17:05

crossmonster schreef:
Redrumfox schreef:

Wellicht hetzelfde als die man die al die leren laarzen opkocht Nagelbijten / Gniffelen Clown

Haha oh geniaal ROFL

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 17:29

[quote="Happy_Liz"]
Dit gebeurt bij mijn wijk ook. Alleen gebeurd dit door de telegraafbezorgers. quote]

he he, geen vuil woord over de telegraaf bezorgers he Knipoog

bij onze wijk was het de leeuwaarder courant bezorger die ze eruit haalde.. vermoedelijk...

en wij rijden de kranten om 3 uur snachts. dan is er toch echt geen debiel meer op straat behalve dronken lui uit de kroeg (maar niet op onze wegen)

maarja, stukje eraf scheuren zodat de bewoner weet dat je langs geweest bent.

het is bij ons zelf een keer zo erg geweest dat die man de politie erbij had gehaald, en een beveiligingscamera enzo.

maar ik heb er nooit meer wat over gehoord

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 20:09

het hoekje van de krant afscheuren waar de data op staat en die los in de brievenbus doen en de krant natuurlijk ook en mocht hij gejat worden heb jij altijd bewijs dat je hem er toch in hebt gedaan Lachen

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 20:11

alja schreef:
het hoekje van de krant afscheuren waar de data op staat en die los in de brievenbus doen en de krant natuurlijk ook en mocht hij gejat worden heb jij altijd bewijs dat je hem er toch in hebt gedaan Lachen

Vindt ik eigenlijk wel een goed idee, eventueel van te voren je naam op het hoekje zetten voor het ultieme bewijs dat je de krant echt door de brievenbus hebt gegooid Knipoog

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 20:14

Gewoon de krant fatsoenlijk in de bus stoppen ergert de postbode na jou zich er niet dood aan want die moet wel de post DOOR de brievenbus doen en als die krant van jou nog op half 11 hangt kan ie dus dubbel werk doen.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 20:19

LZP > STW

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-08 20:34

Manon88 schreef:
Gewoon de krant fatsoenlijk in de bus stoppen ergert de postbode na jou zich er niet dood aan want die moet wel de post DOOR de brievenbus doen en als die krant van jou nog op half 11 hangt kan ie dus dubbel werk doen.

Waar slaat dat op? Bij sommige brievenbussen is dat een beetje lastig he dan moet ong je hele hand en arm door de brievenbus stoppen en dan valt die pas op de grond bij de mensen daar gaat het over en over sommige brievenbussen die los voor het huis staan die je zo open kan doen.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 20:37

Het lijkt mij vrij duidelijk waar dat op slaat. Die voor het huis kun je inderdaad niets aan doen, die andere moet je dan maar je hele hand in stoppen. Het is inderdaad lastig maar dan kunnen de kranten niet weggehaald worden. Ik heb zelf als postbode gewerkt en weet ook wel dat er een hoop rotte brievenbussen zijn (met sterke veer eraan, te smal, te klein, te vol), maar wij moesten de post er helemaal doorheen duwen. Misschien is het een idee om een brief bij die mensen in de bus te doen die zo'n losse brievenbus hebben dat ze er iets van een slotje op moeten doen omdat de kranten weggehaald worden en dat jij ze dus wel bezorgd. Gewoon een nette brief opstellen die mensen zullen het heus wel begrijpen dan.

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-08 20:41

Manon88 schreef:
Het lijkt mij vrij duidelijk waar dat op slaat. Die voor het huis kun je inderdaad niets aan doen, die andere moet je dan maar je hele hand in stoppen. Het is inderdaad lastig maar dan kunnen de kranten niet weggehaald worden. Ik heb zelf als postbode gewerkt en weet ook wel dat er een hoop rotte brievenbussen zijn (met sterke veer eraan, te smal, te klein, te vol), maar wij moesten de post er helemaal doorheen duwen. Misschien is het een idee om een brief bij die mensen in de bus te doen die zo'n losse brievenbus hebben dat ze er iets van een slotje op moeten doen omdat de kranten weggehaald worden en dat jij ze dus wel bezorgd. Gewoon een nette brief opstellen die mensen zullen het heus wel begrijpen dan.

Nou als ik mijn hele hand en arm erin moet stoppen denk dat ik dan halve wegen vast komt te zitten. Sommige brievenbussen hier( ik heb het nu over 2 huizen in mijn wijk) die zijn zo smal en zo klein nou de zaterdagkrant die is echt wel dik en past er met veel moeite er al bijna niet in dus dat zegt al voldoende.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 21:12

Manon88 schreef:

Ach, er zijn ook postbodes die er met de pet naar gooien, dus ik zou het niet te persoonlijk opnemen Lachen
(Ik moet onze postbode nog steeds eens vragen of hij de enveloppen niet steeds dubbel wil vouwen Ja )

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 21:30

_Cynthia_ schreef:
Nou als ik mijn hele hand en arm erin moet stoppen denk dat ik dan halve wegen vast komt te zitten. Sommige brievenbussen hier( ik heb het nu over 2 huizen in mijn wijk) die zijn zo smal en zo klein nou de zaterdagkrant die is echt wel dik en past er met veel moeite er al bijna niet in dus dat zegt al voldoende.
Als de brievenbussen echt niet goed zijn kun je hier iets aan doen. In de wet staat namelijk dat brievenbussen aanbepaalde eisen moeten voldoen: http://www.tntpost.nl/voorthuis/brieven ... enbus.aspx
Misschie dat je bij je baas kunt aangeven dat ze hier niet aan voldoen.

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 11:45

Naar hee!
Gebeurt hier ook zoiets stoms: een oudere mevrouw beweerd dat ze nóóit de krant ontvangt. Inmiddels krijgt ze 5 kranten per dag en nog klaagt ze dat ze niets heeft ontvangen. Het hoekje afscheuren doet m'n vriend ook en nog beweren dat ze hem niet heeft gehad... Vind ik toch knap Koe

Zou het inderdaad even doorgeven bij je werkgever. Kijken of die er wat aan kunnen doen.

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 07:21

Idd ff doorgeven bij je depohouder! loop zelf ook de telegraaf ( en noordhollands dagblad ) Maar zou het erg vervelend vinden als er kranten worden gejat