Mbo opleidingen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bokjebok

Mbo opleidingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 14:51

Pff een baan zoeken voor de rest van je leven is best een ingewikkeld iets,
iets waar ik niet uit kom!!
Ik doe nu een kappersopleiding, dat is hard werken en SLECHT betaald krijgen
niet echt mijn ding (paarden is een dure hobby en dat redt je niet met een minium inkomen)
Nou verwacht ik niet dat ik al 2000 euro als leerling verwacht maar voor 500 werken per maand en
dan heb ik het over WERKEN is toch wel erg weinig, en als ik dan hoor dat mensen met een diploma ook
geen vette pot hebben vraag ik me af vind ik dit wel leuk? Wil ik dit wel?
Op dit moment is het antwoord nee en zoek ik dus een andere opleiding wat wel goed betaald.

Ik vroeg me af of jullie een leuke opleiding weten een opleiding dat GOED betaald
met en zonder diploma.
Dus wat doen jullie en wat verdienen jullie ongeveer?

Ik zit zelf nu te DENKEN aan een verpleegkundige opleiding?
Hebben mensen hier ervaring mee en hoe bevalt het jullie?

bokjebok

Re: Mbo opleidingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 18:01

Ik heb een aantal punten op een rijtje gezet ik hoop dat jullie me nu een beetje kunnen helpen

*Ik hou niet van lelijke uniformpjes een vrouwenpak vind ik daarin tegen soms wel sexy
*Ik vind het idee dat ik misschien in een mooie luxe auto van de zaak kan rije, en in een mooi groot kantoor kan werken perfect
*Ik hou er wel van om met mensen te zijn
*Ik ben wel een nagel,haar en make-up type maar niet zoon OHW MY GOD MY NAIL IM GONNA DIE !!!!
*verder ben ik goed in sociaal zijn,type,lui zijn, en uhm naja vast nog wel wat dingen
*en ik wil een goed salaris

Tong uitsteken haha en zo moet ik dus de baan van me leven vinden, god sta me bij

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 18:06

wij weten toch niet wat voor opleiding jij leuk vind. doe een opleidingentest/ beroepentest.
en kijk ook naar wat je leuk vindt en niet alleen naar hoe het betaald

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 18:07

Ik denk als je bij mensen thuis gaat knippen je zo dikke winst hebt. Als ik zie wat mijn nicht krijgt voor 5 minuten knippen, was ik maar kapster geworden!

bokjebok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 18:10

(A) ik zeg ook niet dat jullie weten wat ik leuk vind maar welich kunnen jullie
met suggesties komen
kijken naar wat leuk is, vind ik wel belangrijk natuurlijk
maar het leven is te duur om voor een minum loontje te leven dat zou ik ook niet kunnen
om heel eerlijk te zijn

(niet arrogant bedoeld ofzo)

@L_iek ja opzich is dat ook zo maar als je de hele dag in een salon staat en dat moet
want ik neem aan dat je nicht wat ze bijverdient niet meld bij de belasting?
maar goed als je dus de hele dag in een salon staat heb je denk ik geen zin om
daarna nog even bij mensen langs te gaan en al helemaal niet als je latr huisje boompje beestje heb. Lachen

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 18:22

Beroeps/studiekeuze tests doen op internet, en zijn er zat te vinden.

Hoe langer je door leert voor iets, hoe hoger je komt hoe meer je verdiend (hbo, uni)..

bokjebok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 18:27

zijn dr hier secretaresses??
of doet iemand die opleiding, als je zo op internet leest
lijkt alles leuk.
Maar ik hoor het liever van mensen die het ervaren
ik heb wel eens zoon test gedaan ik stond het hoogst voor sociaal en commercieel

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 18:29

Mbo heeft helaas niet altijd de best betaalde banen, EN als jij veel geld wil, zul je daarvoor moeten werken. Ik heb nu toevallig een baan gekregen waarbij het salaris te overhandelen viel. ik ben 19 en als je 38 uur per week werkt en je krijgt het minimum word je daar niet vrolijk van. Nu heb ik het zo kunnen regelen dat ik 2x zoveel krijg! Gewoon puur door de motivatie en aandacht die ik voor het werk heb. En ik heb voor die baan niet eens een opleiding.

Mensen kunnen jou eigenlijk geen advies geven zolang ze jou niet kennen.
Ik vind dat je een beetje lui overkomt (Sorry bedoel dit helemaal niet gemeen.) Een opleiding is geen garantie voor een baan. als jij slecht erin bent, je niet motiverend gedraagd kun je nog naar je salaris en je baan fluiten. Ik heb altijd in de paarden willen werken, nu werk ik niet met paarden maar wel in de paarden. Ideaal en het betaald veel beter. Goed zoeken naar wat je wilt. Beroepentesten hebben mij niet geholpen. Zoek opleidingen die je leuk lijken ZONDER naar het salaris te kijken. Je begint nooit met een topsalaris.

Zet op een rij wat je leuk lijkt. (zonder naar kleding, geld te kijken) Daarna ga je naar de mogelijkheden kijken en Daarna pas naar salaris.

bokjebok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 18:38

Ik ben niet lui, maar ik vind dat mensen in het kappersvak (vooral als ze nog leren)
gewoon als goedkoop worden afgescheept
je werkt echt hard, je staat de hele dag
en ik verdiende 500 per maand en werkte 4 dagen per week
daarnaast krijg je lang niet bij alle kapperszaken ook daadwerkelijk je uur pauze
maar word je afgescheept met een half uurtje
Ik wil best hard werken maar daar wil ik dan ook betaald voor krijgen en ook als volleerd kapper krijg je dus
niet veel betaald
en mensen kunnen makkelijk zeggen jaaaaa het gaat niet om het geld
maar me ouders blijven niet altijd me stalling betalen daarnaast ben ik merk**** zoals mensen dat noemen
en zie dat maar te betalen allemaal van een minum loontje

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 18:41

Je bent 17, wat verwacht je voor salaris 1000,-?
Ik ben 19 en ik verdien 1200,- netto, dat is alk echt veel voor mijn leeftijd.
Je bent gewoon zo jong dat je niks kost. Ik denk dat je met 500 al erg blij moet zijn eigenlijk.
Wat voor opleidingen heb je zelf al in gedachten, richtingen en derg.
Secretaresse verdiend ook niet altijd goed. Zuster/zorg hangt af van je functie en zo kun je doorgaan. Nog maar niet te spreken over de verschillende salaris lijnen van bedrijven.

bokjebok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 18:46

ik ben 18 meid:)
vriendinnen van mijn van de zelfde leeftijd verdienen gewoon het dubbele
nou dan voel je je een loser hoor als je zwaar op je geld moet letten omdat je amper iets overhoudt
nu heb ik nog ouders die me sponsere dat blijft ook niet altijd zo.
en tja misschien kom ik lui of arrogant over, maar ik wil niet me hele leven blijven denken
woops ik heb nog een 10tje van vorige maand
(A) leven is kort ik wil genieten,dingen van de wereld zien
en jammer genoeg kan je hier genieten als je wat geld heb

Ik heb nog geeen idee wat ik wil gaan doen, iedergeval iets wat nu dus ((A) lekker eigenwijs Tong uitsteken)
redelijk mee te leven betaald
en waar mee ik hoger op kan komen

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 18:48

Dan moet je even flink doorleren en het HBO gaan doen, dat bied je al veel meer kansen op een hoger salaris.. Ja ik ben scheel keek even snel naar je geboortejaar, niet naar de datum.

bokjebok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 18:50

Ik wil ook best leren Tong uitsteken maar nu alleen nog iets vinden waarvoor ik wil leren
en dat is echt een verdomd lastig iets
je zit dr de rest van je leven aan vast Tong uitsteken dus je moet het wel leuk vinden

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 18:53

haha welkom in de volwassen wereld. Weet je dan echt geen beroep waarvan je denkt Ja! Dat wil ik worden?

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 18:55

welk niveau ga je doen op mbo? mbo is namelijk nogal uitgebreid he.

je hebt niveau 1/2/3/4.

als je eerst mbo gaat doen, en daarna hbo. heb je zat kans op een goede baan. de zorg schijnt goed te betalen. als je daar van houdt. maargoed inprincipe, waar kun je niet mee verdienen? ga eerst na wat je leuk lijkt, en kies dan een opleiding. btw. als je een mbo opleiding doet, hoeft dat echt niet te betekenen dat je dezelfde hbo opleiding moet doen.

ik ga nu rechten doen op mbo niveau. maar weet echt niet of ik dat op hbo ook ga doen. eerst kijken of het me wat lijkt.

tja, om het maar makkelijk te zeggen, om een kapper te zijn heb je ook niet echt intelligentie nodig? misschien zelf iets opzetten. als ik je hoor praten vind je jezelf slim zat en moet je dus gewoon naar school gaan en er nog iets van maken.

bokjebok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 19:00

Ja ik leer ook best goed, ohw god volgens mijn kom ik echt arrogant over haha
maar inprencipe vind ik kappersvak ook echt voor die (niet banketstaaf bedoeld ik doe het zelf nu ook)
amanda van de goudenkooi types van die I don't have the brains BUT I have the boobs types
Je hoeft ook totaaal niet slim te zijn het enigste misschien wat lastige is kleurtheorie
that's it!
Ik wil wel iets leren dat ik later trots op mezelf kan zijn dat ik denk zo dat heb ik maar mooi bereikt
en opzich kan elke chick wel een kapstertje worden

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 19:01

wat voor niveau heb je nu gehad? en welk niveau mag je nu gaan doen?

want je hebt dus nog geen niveau 4 gedaan, anders mocht je direct naar hbo

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 19:05

ja maar als jij denkt dat je goed bent in knippen en talent hebt voor adviezen geven. Mijn beste vriendin is ook kapster en dat is echt absoluut geen amanda typetje. IK heb het zo aangepakt. Ik wist het ook niet meer.. Ik heb eerst een opleiding mbo niveau 3 Hovenier gedaan, dus in de tuinen, dat vond ik van kleins af aan al super, daarna wou ik nog iets met paarden gedaan en heb ik niveau 4 Horse & Health 1 jaar gedaan, dit jaar mee gestopt omdat ik het toch maar een rare opleiding vond. EN nu eindelijk ben ik erachter wat ik altijd wil doen, lesgeven! En daarom start ik in november de ORUN en ondertussen heb ik toch nog een baan in de paardenwereld gevonden omdat erbij te doen. Want het is een avondcursus. Ik denk dat je nog heel wat jaren nodig hebt om te beslissen wat je nou echt wil.

Ik zou zeggen, test je zelf uit, zet het op een rij wat je wilt. En leer dus door voor het HBO..
Ga een brede manager opleiding doen, dat verdient later goed en je kan toch nog alle kanten op.

bokjebok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 19:09

ik doe niveau 3 nu
maar ik wil zeker naar het hbo
ik wil ook zeker wel bikkele om daar te komen
en dan zo hoog mogelijk natuurlijk daarom zeg ik ik ben niet lui ofzo wil best dingen doen
om iets te bereiken ik denk dat je dan alleen maar trots bent op jezelf
dat je denkt wow het was pittig lang niet altijd even leuk maar ik ben dr toch maar even gekomen
Wow zsazsa Tong uitsteken dat zijn nogal wat dingen zeg jeetje, dit jaar maak ik ook wel af
dan heb ik me diploma en de helft van de vakken heb ik al gehaald dus als ik stop is dat wel zonde natuurlijk
maar ik vind het zoooo borring dr is niets spannends aan eigenlijk Bloos

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 19:11

opleidingen zijn ook niet spannend.

ik werk nu, bedien in een super de luxe restaurant. waar ik super veel ervaring mee op doe.

ik denk dat je gewoon even een gesprek moet aangaan. zij kunnen jou wel advies geven

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 19:13

Tja je moet doen wat je leuk vind anders houd je het nooit vol. Elke baan of beroep heeft mindere kanten. En daar moet je doorheen kijken. Ga naar open dagen van HBO opleidingen, die zijn er heel breed! Ga eens op internet zoeken naar banen waarvoor een hbo diploma is vereist. Dan kom je heel wat tegen. En uiteindelijk hoe dan ook, vind je toch iets waar jij echt voor wil leren, want wij kunnen jou daar geen advies in geven.

Maar wat vind je bijv van: Makelaardij, Advocaat, Styliste, Visagie, Zorg, SPW, Paarden/dieren, secretaresse, reclame, en zo kan ik er nog wel een miljoen opnoemen.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 19:14

Oh en je moet eerst een MBO diploma halen anders mag je met niveau 3 niet naar het hbo..

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 19:16

dat begreep ze zelf ook wel.

overigens doe ik nu een 3 jarige opleiding. als ik naar hbo ga (en ik wil DEZELFDE) opleiding doen. hoef ik ook maar 3 jaar naar hbo te gaan.

overigens, haal je je propedeuse op het hbo. kun je naar de universiteit! Knipoog

bokjebok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 19:19

ja dat zal wel chill zijn, ja dat snapte ik dat je eerst je mbo moet hebben voor je hbo gaat doen
even heel offtopic lott wat heb jij leuke paarden onder je kont zeg Haha!
allemaal van jouw??? echt geweldig Haha!

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 19:23

ja, allemaal van mij. dankjewel! Bloos het is mijn trotse bezit.

maarja, als ik nu kijk

ik vind advocaat erg leuk. ik zou heel graag advocaat willen worden.

ik werk nu in de horeca. niet doen met een mbo opleiding! maar als je bijv hbo doet, kun je grote hotels leiden. dat lijkt me dan wel weer super!

reclame lijkt me ook erg leuk, of bijv evenementen organiseren. je hebt zoveel!