Management, Economie & Recht/Bedrijfskunde

Moderators: Mjetterd, Giolli, ynskek, Dani, Sica, Polly, Ladybird, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Janine1990

Management, Economie & Recht/Bedrijfskunde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-08 09:30

Hallo!

Omdat ik binnenkort met deze studie ga beginnen, op HBO niveau. Ben ik wel benieuwd wat jullie van de studie vonden, was het zwaar etc. En voor de afgestudeerden, wat voor baan heb je nu? Aangezien je er heel wat mee kan worden.

Janine

Sammie

Re: Management, Economie & Recht/Bedrijfskunde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 22:30

Met welke studie? De MER of Bedrijfskunde of MER met afstudeerrichting bedrijfskunde of .. ?

Ik heb de MER met afstudeerrichting Makelaardij & Vastgoed gedaan in Rotterdam en werk nu op een accountant kantoor Clown

- Offline -

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 22:34

Ik doe Commerciele Economie (tegenwoordig heet het Marketing & Management) op HBO niveau. Er zullen wel een aantal vakken overeen komen met jouw studie. Als je gewoon colleges volgt en het boek doorleest zijn de meeste vakken wel te halen. Voor mij is bedrijfseconomie een enorm struikelblok, omdat ik er niks van begrijp, maar dat ligt aan mezelf Haha!
Ik denk dat het wel te doen is, als je maar gemotiveerd bent en blijft Knipoog

Amber -> M2 + 7!! Met wedstrijdpensioen :D
Ebony-Girl: San Remo x Gribaldi -> B + 31 | L1 + 25 | L2 +3
Ebony aan het werk:http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=198&t=1725132

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 10:02

Heb gehoord dat het erg zwaar is, in december heb ik mijn paard gekocht van een meisje die MER deed en moest hem verkopen omdat ze het niet redde...
Omkleden in de auto naar de ponyclub, paard in trailer erachter en zo werd ze dan opgehaald op het station met haar schoolboeken Ach gut

cracker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 13:15

Ik studeer Management, Economie en Recht aan de Hanzehogeschool in Groningen.
Propedeuse in een half jaar behaald, eerste helft van het tweede jaar ook goed afgesloten.

Moet ik er wel bij zeggen dat ik alleen twee blokken personeel en twee blokken recht heb gehad. Economie moet nog komen, hoe lastig dat is kan ik nog niet vertellen. Maar zwaar vind ik het zeker niet. Als je alle colleges bijwoont en de stof doorneemt komt het vast helemaal goed Knipoog

Let love shine so bright

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 13:49

cracker schreef:
Ik studeer Management, Economie en Recht aan de Hanzehogeschool in Groningen.
Propedeuse in een half jaar behaald, eerste helft van het tweede jaar ook goed afgesloten.

Moet ik er wel bij zeggen dat ik alleen twee blokken personeel en twee blokken recht heb gehad. Economie moet nog komen, hoe lastig dat is kan ik nog niet vertellen. Maar zwaar vind ik het zeker niet. Als je alle colleges bijwoont en de stof doorneemt komt het vast helemaal goed Knipoog

Ik zit daar ook Haha! Doe je een snelstroom oid, omdat je je propedeuse in een half jaar hebt gehaald?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-08 18:17

Ik ga 'm dus ook op de Hanzehogeschool doen!

Begreep dat er in het eerste jaar maar 10 contacturen per week zijn? En je verder nog 10 uur voor projecten op school zit?
Dan is het echt goed te doen!

Ook nog goed te combineren met paardrijden?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 10:06

Ik heb MER gedaan in Arnhem. De inhoud van de opleiding verschilt enorm per hogeschool, dus het is dan bijna niet te vergelijken.
Ik vond het super simpel allemaal en ben nu verder gaan studeren omdat ik met de MER niet echt kon doen wat ik wilde. Achteraf had ik de studie niet opnieuw gekozen. Het is een beetje van alles wat en van alles net niets Knipoog

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-08 18:12

manzano schreef:
Ik heb MER gedaan in Arnhem. De inhoud van de opleiding verschilt enorm per hogeschool, dus het is dan bijna niet te vergelijken.
Ik vond het super simpel allemaal en ben nu verder gaan studeren omdat ik met de MER niet echt kon doen wat ik wilde. Achteraf had ik de studie niet opnieuw gekozen. Het is een beetje van alles wat en van alles net niets Knipoog

Dat heb ik ook gehoord, daarom wil ik misschien als ik na de MER geen leuke baan kan vinden, een duale opleiding doen. Of een werkend-leren project.
Wat voor studie doe je nu dan?

cracker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 13:28

Helma_Amber schreef:
Ik zit daar ook Haha! Doe je een snelstroom oid, omdat je je propedeuse in een half jaar hebt gehaald?

Omdat ik een VWO diploma heb, was het eerste jaar versnellen 'verplicht'.
Alle vwo'ers of mensen van andere hbo / uni's werden in de tempo-klas geplaatst.
Tempo programma voldoende kunnen volgen dan werd voor de andere vakken vrijstelling verleend Knipoog

Hoe ver ben jij met de opleiding?

De roosters zijn al van blackboard gehaald dus de exacte uren kan ik niet vertellen, project was bij ons minder dan 10 uur in de week, colleges meer dan 10. Maar het gemiddelde is 20 / 25 uur per week Lachen

Let love shine so bright

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 14:21

cracker schreef:
Helma_Amber schreef:

Omdat ik een VWO diploma heb, was het eerste jaar versnellen 'verplicht'.
Alle vwo'ers of mensen van andere hbo / uni's werden in de tempo-klas geplaatst.
Tempo programma voldoende kunnen volgen dan werd voor de andere vakken vrijstelling verleend Knipoog

Hoe ver ben jij met de opleiding?

De roosters zijn al van blackboard gehaald dus de exacte uren kan ik niet vertellen, project was bij ons minder dan 10 uur in de week, colleges meer dan 10. Maar het gemiddelde is 20 / 25 uur per week Lachen

Ik heb nu 2,5 jaar gehad, ik ben een februari instromer.
Bij ons is het ook gemiddeld 20 uur, alleen soms kom je er echt niet aan toe, waardoor je soms wat meer vrije tijd hebt en een andere keer bijna niet.

Over het algemeen kan ik mn studie prima combineren met mijn paard. Ik werk daarnaast ook 10 uur in de week, maar ik heb tijd genoeg om mijn paard 5 dagen in de week te trainen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 15:07

Ik studeer nu rechten.

Was ook februari-instromer en heb dankzij mijn VWO de P in een half jaar gedaan.

suus27

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 07:26

Ik heb de MER gedaan in Leeuwarden aan de NHL.
Ik ben net afgestudeerd, heb afgelopen dinsdag mijn diploma ontvangen Haha!
Ik ben projectmanager bij een reclamebureau

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie