paarden opleiding

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

anoukkuona

paarden opleiding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-08 20:52

hallo Pling ,,

ik ben nu 14 en ga nu tl of de havo doen,
e ik wil daarna graag een opleiding doen met paarden Haha!
dan zou ik de kant op willen dta ik buitenritten kan geven en les kan geven en allemaal dingen met paarden zoals hoe je ze meot houden welke opleiding(en)
zijn dan goed voormij?
en waar is die?
en welke leeftijd en welk niveau?
alvast bedankt
groetjes anouk

Dav

Re: paarden opleiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 21:18

Het is heel moeilijk om je brood hiermee te verdienen,het klinkt allemaal wel erg mooi maar bijna niemand kan er echt lekker van leven.
Een beroemde opleiding met paarden zit in Deurne,duur dat wel!
Ik zou zeggen hou paarden als hobby en doe een andere werkrichting erbij.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 06:56

Op diverse scholen kun je opleidingen volgen, zo zit mijn dochter op het MBO in Enschede (AOC paardenhouderij). Maar je moet nog zeker 4, misschien 5 jaar naar het VO dus tegen die tijd maar eens informeren lijkt me zinvoller Knipoog

Suusje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 18:40

Als ik jou was zou ik de paarden lekker als hobby houden. Ik heb zelf Deurne gedaan, maar zit nu gewoon op kantoor en heb de paarden als hobby. Het is echt heel moeilijk geld verdienen in de paarden en het is kei en keihard werken.

Als je dan toch een paardenopleiding wil gaan doen, zou ik de ORUN opleiding adviseren.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 13:57

Ikzelf heb de opleiding paardenhouderij aan de Groene Welle gevolgt in Zwolle, daar kun je ook de orun opleiding volgen. Je hebt daar paardenhouderij en paardensport niveau 3 en 4 met verschillende cursussen.
Kijk tegen die tijd eens naar wat je aantrekt en waar je het zoekt. Het klopt dat er bijna geen werk te vinden is in de paarden, maar laat je niet tegen houden in je dromen als je het dan ook nog wil.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 14:31

Je hebt ook Paard & Management. Dat is een onderdeel van Diermanagement.
Het is een HBO-opleiding.

http://www.vanhall-larenstein.nl/Majors ... ement.aspx

Ik zou de brochure eens aanvragen. ik kan je hier namelijk echt niets over vertellen.
Ik doe wel diermanagement, alleen dan richting Beleid en Communicatie.

Met Paard en management ga je al wel in het 2e jaar ermee bezig.
Het 1e jaar is voor iedereen gelijk. De verder richtingen doe je pas in het 3e jaar.

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 16:08

Hippische Bedrijfskunde is misschien iets voor jou?
Is een bedrijfskundige opleiding met als extra paardensport.
Dus je hoeft daarna niet perse de paardensport in Knipoog
voor meer info http://www.cah.nl

Daani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 16:12

In Deurne is er ook de opleiding Horse & Lesuire. Dan krijg je lesgeven, organiseren en begeleiden van activiteiten. Het is wel op niveau 3. Als je er meer informatie over wilt je beter naar de site van Deurne gaan en even kijken bij opleidingen.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 08:24

-> STW

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 08:38

Ik heb presies het zelfde hoor... Ik ben nu 16 jaar en zit in het tl... (ben aan het wachten op mijn examenuitslagen.) Ik heb me aangemeld voor Barneveld. Paard en sport. Ik wil naenlijk heel graag mensen dingen leren en dat combineren mat paard. MAAR ik heb me ook "aangemeld" op mijn middelbaare school voor HAVO. Dan kan ik meer richtingen op en ga ik kijken bij Hippiesche bedrijfskunde. Omdat ik ook graag dingen organiseer.

Je moet gewoon kijken wat je zelf leuk vind. en daarbij moet je je wel realiseren dat het echt knoeperts hard werken is en dat je dat echt moet willen.

Trouwens ik had gehoord dat je bij durne tegenwoordig door een selectie moet komen om aangenomen te worden. En veel mesne willen ook vrijwel nix meer met paarden als ze daar vandaan komen...

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 08:41

ja maar heb ook gehoord dat een meisje die 10 lessen had genomen, en vroeger wel een enkele keer had gereden ook aangenomen werd dus die selectie zal wel niet erg streng zijn dan Knipoog

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 12:22

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 22:26

ik raad het je af om een paardenopleiding te doen. Zoek iets anders wat je ook echt leuk vind en waar je werk in kan vinden. Als je uiteindelijk toch wat in de paarden wil doen heb je daar niet perse een 4 of 3-jarige opleiding voor nodig. als je geluk hebt en/of goed bent dan kom je misschien dan nog aan de bak... heb zelf ook paardenhouderij gedaan, maar gelukkig na 2 jaar een nuttiger opleiding gekozen.