Opleiding in Deurne

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bentofan

Opleiding in Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-08 10:48

Hallo Haha!

Ik zit erover te denken om een opleiding in Deurne te gaan volgen.., maar wie heeft hier ervaring
mee of weet hier meer over??

ikke

Re: Opleiding in Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 13:38

Ga een vak leren, kun je daarna altijd nog kijken of je je verdiept in paarden, maar doe dat dan wel ergens anders.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 13:41

Kan me daar eigenlijk wel bij aansluiten...

Ergens stallen uitdoen en vegen kun je ook wel zonder papiertje
Leren paardrijden kun je zo met les ook.
En wil je uitblinken in de sport leer je dat daar ook niet Lachen

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 15:15

ik sluit me bij de vorige 2 posters aan, Deurne is leuk maar erg duur, je moet een eigen paard hebben die aan een aantal eisen moet voldoen en er is weinig goedbetaald werk te vinden 'in de paarden'. Beter andere goede opleiding gaan volgen en dan goed betaalde baan zoeken en paarden als hobby houden. Of je moet rijke ouders hebben toevallig Lachen

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 16:13

Citaat:
je moet een eigen paard hebben die aan een aantal eisen moet voldoen

Inderdaad en dat maken ze overduidelijk aan je duidelijk.
Ik wilde er vorig jaar de opleiding Horse en Leisure gaan doen.
Bij de infoavond stelde ik de vraag of mijn pony ook oké was om mee te nemen.
Nou, hij werd me daar toch even de grond in gestampt en was absoluut niet welkom.
Toen was het voor mij al duidelijk, ik ga niet naar Deurne.

En ik heb ondertussen wel bij stallen kunnen werken.
Dus je kunt echt wel zonder je Deurne papiertje. Deurne kost je gewoon echt veel geld terwijl je het papiertje niet nodig hebt net zoals vroeger.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 16:15

Ik snap niet waarom iedereen in een topic dat altijd zegt. Als zij Deurne wil gaan doen, dan moet ze dat lekker zelf weten. Ik heb uiteindelijk nu ook gekozen voor paardenhouderij en niemand die mij daar nog uit kan praten hoor. Lachen Misschien kun je inderdaad beter een vak gaan leren, en ja het is zwaar werk, je kunt er zonder papiertje komen, het betaald niet altijd even goed, máár, het is voor de rest niet Bokt z'n pakkie-an. Ze moet het zélf weten, en als zij hier voor gekozen heeft, dan lijkt dat mij een weloverwogen beslissing (of niet, maar dan is het alsnog niet het probleem van Bokt Vork ), het was bij mij in elk geval wel een weloverwogen beslissing. Lachen

Wat ik wel kan zeggen is dat je beter niet Deurne kan gaan doen maar iets anders. Naar wat ik van een aantal mensen heb gehoord met een bedrijf in de paarden is dat ze je tegenwoordig eerder uitlachen en afwijzen als je Deurne hebt gedaan, dan dat ze je nou aannemen. Maargoed, dat is ook weer zoiets wat je zelf moet weten. Lachen

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 16:20

Ik ben het ook met Ilzjuh eens Lachen ik doe de opleiding dierverzorging/paardenhouderij en mijn voorkeur gaat uit naar paardenhouderij ondanks dat ik weet dat het hard werken is enzo enzo enzo.. Maar jaa, dat zie ik dan wel weer. Je moet wat doen wat je leuk vind, en als dit het is moet je dat gewoon doen!!

Wat Deurne betreft tjaa.. ik ben er geweest en het zag er heel mooi uit enz. maar hoor er niet altijd de beste verhalen over. Maar omdat ik er zelf niet zit durf ik het je niet te vertellen, want ik weet het niet!

Maar maak keuzes wat je zelf wil en wat je leuk lijkt!!!

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 16:40

Ben ik het helemaal mee eens. Ik moet hier ook geen volk dat Deurne gehad heeft....Slopen de boel, van paard tot machines. Ik ben niet te spreken over het kennisniveau van Deurne, heb dat ook aangegeven bij Aqueor.
Laatst bijgewerkt door Tanja op 01-06-08 08:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Overbodige quote verwijderd....

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 17:54

Ilzjuh schreef:
Ik snap niet waarom iedereen in een topic dat altijd zegt. Als zij Deurne wil gaan doen, dan moet ze dat lekker zelf weten. Ik heb uiteindelijk nu ook gekozen voor paardenhouderij en niemand die mij daar nog uit kan praten hoor. Lachen Misschien kun je inderdaad beter een vak gaan leren, en ja het is zwaar werk, je kunt er zonder papiertje komen, het betaald niet altijd even goed, máár, het is voor de rest niet Bokt z'n pakkie-an. Ze moet het zélf weten, en als zij hier voor gekozen heeft, dan lijkt dat mij een weloverwogen beslissing (of niet, maar dan is het alsnog niet het probleem van Bokt Vork ), het was bij mij in elk geval wel een weloverwogen beslissing. Lachen

Wat ik wel kan zeggen is dat je beter niet Deurne kan gaan doen maar iets anders. Naar wat ik van een aantal mensen heb gehoord met een bedrijf in de paarden is dat ze je tegenwoordig eerder uitlachen en afwijzen als je Deurne hebt gedaan, dan dat ze je nou aannemen. Maargoed, dat is ook weer zoiets wat je zelf moet weten. Lachen

natuurlijk moet ze helemaal zelf weten, maar wat ik van Deurne zie komen (en dat is het spreekwoordelijke topje) mag niet eens naar mijn paard kijken! Wat ik vorig jaar op de horse event heb gezien aan Deurne-resultaten, daar zakt mijn broek van af.

Ik heb ook maar een MBO-opleiding gedaan, maar wel in een vak wat nooit verloren zal gaan. Ik kan me redelijk fluitend twee paarden permiteren en heb daar veel lol aan en weinig werk. Bovendien houdt ik m'n lijf heel. We spreken elkaar tegen de tijd dat je mijn leeftijd hebt..........

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 17:55

Oh ik raad Deurne ook echt af. Clown Maar als ze er alsnog heen wil, moet ze het zelf weten. Waar het om gaat, is dat mensen maar blíjven zeggen "ga een vak leren". Kom zeg, wat als dít nou het vak is wat "wij" (ik spreek namelijk ook even voor mezelf) willen leren?
Laatst bijgewerkt door Tanja op 01-06-08 08:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Ovebodige quote verwijderd.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 18:15

Beroeps WW-er is kennelijk nog steeds een vak?
Je weet net zo goed als ik dat in de paarden nauwelijks werk is, het voor geen meter betaald en je op je 40 in de WAO zit omdat je lichamelijk totaal gesloopt bent (letterlijk). Ik vind het best als jij (en anderen) daarvoor willen kiezen, maar kom over tien jaar niet dat je niet gewaarschuwd was.
Ik ken best wat mensen die een opleiding richting dieren hebben gedaan, in één of andere vorm, maar ik ken maar een enkeling die ook er ook de kost mee verdient. De rest doet ondertussen iets heel anders voor de kost.......
Laatst bijgewerkt door Tanja op 01-06-08 08:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 18:19

En wat dan nog? Als dít iemands keuze is, waarom jezelf er dan zodanig mee gaan bemoeien? Mijn hoofd krijgen mensen het écht niet meer uit hoor. En nee, waarschijnlijk zul je niet je leven lang in de paarden werken. So? Je kúnt op jonge leeftijd nog niet weten waar je later gaat eindigen, dus kun je maar beter je hart volgen en doen wat je leuk vind. Wat via een omweg kom je later tóch wel waar je wezen moet.
Laatst bijgewerkt door Tanja op 01-06-08 08:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 18:25

Ilzjuh schreef:
Waar het om gaat, is dat mensen maar blíjven zeggen "ga een vak leren". Kom zeg, wat als dít nou het vak is wat "wij" (ik spreek namelijk ook even voor mezelf) willen leren?

om in de paarden te werken heb je geen diploma nodig... ga een andere mbo of zelfs hbo opleiding doen en je hebt een goede opleiding achter de hand en dan kun je altijd nog de paarden in gaan... als je een paardendiploma hebt zul je vaak moeilijker aan de bak komen als een ander "gewoon" mbo diploma... een paardenopleiding word bij vele bedrijven niet serieus genomen Knipoog
en daarom ga een (ander) vak leren en spreid je kansen Haha!

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 18:28

Dat kun je later altijd nog doen. Lachen Sorry hoor, maar mijn nekharen gaan er echt van overeind staan omdat mensen mij al zo vaak hebben geprobeerd dit af te praten. En dan heb ik zoiets van, het is verdorie míjn leven, en andere mensen hebben er geen donder mee te maken wat voor opleiding ík ga doen. Lachen Als ik er later geen baan mee kan vinden stoot ík m'n neus, en zij niet, en zelfs al is dat zo, dan heb ik in elk geval gedaan wat ik leuk vind. En dan kan ik altijd nog aan iets anders beginnen. Aardig bedoeld van mensen dat ze je proberen te waarschuwen, maar soms zit er een verschil tussen een waarschuwing en je echt ergens mee gaan bemoeien (en dan heb ik het niet persé over dit topic hoor Knipoog ).
Laatst bijgewerkt door Tanja op 01-06-08 08:29, in het totaal 1 keer bewerkt

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 18:31

Ik wil je er niet van af praten maar denk wel na.

Ik zie toch meiden van een jaar of 30 die vroeger maar 1 ambitie hadden: in de paarden. Nu staan ze nog steeds stront te scheppen en in het gunstigste geval een beetje les te geven en moeten ze kei- en keihard werken voor een minimumloontje (iig te weinig om je eigen paard van te kunnen onderhouden) zonder enig perspectief....

Wat je wilt leren kan je overal leren. Als je talent hebt, kom je er zo ook wel, en zonder talent kom je er met Deurne ook niet. Als je instructeur wilt worden, dan je altijd nog ORUN doen, ben je ook erkend en dat kan gewoon als hobby naast (ander) werk.

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 18:34

Nou hier iemand die nu laatste jaar in Deurne doet Clown

madamx en ikke, het is wel erg makkelijk om alles over 1 kam te scheren. Er zijn ook wel degelijk goede leerlingen die van Deurne af komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 18:36

Wil je in het vak, dat kan. Ja
Maar waarom dan een paardenopleiding?
Gaat zonder ook gewoon hoor Lachen En doe je precies hetzelfde werk voor hetzelfde loon.

Er zijn goede mensen die er vandaan komen, maar zonder Deurne waren die ook al goed Lachen
Voor de rest is het er een groot ponykamp...icl nivo.
Maar op een ponykamp zit ook wel eens een leuke ruiter tussen Haha!

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 18:40

Als ik deze opleiding niet had gedaan dan had ik op mijn 17/18e al moeten gaan werken. Ik moet zeggen dat ik van Deurne ontzettend veel geleerd heb, en niet alleen kwa paarden ook over mezelf. Je wordt er gewoon ontzettend hard van. Ook al zou je niet verder gaan in de paardne heb ik er nog veel aan gehad!

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 18:41

runningkawa schreef:
Wil je in het vak, dat kan. Ja
Maar waarom dan een paardenopleiding?
Gaat zonder ook gewoon hoor Lachen En doe je precies hetzelfde werk voor hetzelfde loon.

Omdat ik dat graag wil, en omdat ik geen andere opleiding zie die mij op het moment bevalt (en waar ik op zou komen Knipoog ). En omdat dit op het moment gewoon bij me past en de beste keuze is. En daar is iedereen in mijn omgeving het mee eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 18:42

Waarom moest je dan gaan werken?
Die keus is toch aan jezelf of je daarna wat anders gaat doen?

En gewoon zo in de paarden gaan werken wordt je ook hard van...of van elk ander lichamelijk beroep Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 18:43

Alleen zou ik dan gewoon zo in de paarden gaan werken...
Zou er geen paarden opleiding voor doen.... echt niet... daardoor kom je niet eerder aan de bak of krijg je ook niet het betere werk...dat is alleen als je fijn kunt sturen

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 18:43

runningkawa schreef:
Zou er geen paarden opleiding voor doen.... echt niet... daardoor kom je niet eerder aan de bak of krijg je ook niet het betere werk...dat is alleen als je fijn kunt sturen

Tegen wie heb je het?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 18:45

Ieder die het lezen wil Lachen Tong uitsteken
Maar dus ook tegen jou.
Zou mijn geld en tijd niet in een paardenopleiding stoppen Lachen
Heeft geen toekomst.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 18:46

In dat geval zal ik er dus even op reageren. Knipoog
runningkawa schreef:

Dat gaat dus niet. Lachen Ik ben zestien en leerplichtig.

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 18:47

Tja ieder zijn eigen mening he Knipoog

Via deurne en je stages krijg je wel meerdere connecties in de paardenwereld

En door het sportteam heb ik nu wel de mogelijkheid om over 3 weken 2 dagen in de hoofdarena van CHIO Rotterdam te rijden, les te hebben van Imke, Ellen van de Berg etc, dingen waar je anders nooit aan toe zou komen