Ik werk nu sinds kort in een griekse lunchroom.. Ik heb er nu 3 keer gewerkt, maar ga nu al met tegenzin er naar toe.. En waarom?
Ik denk dat dit het namelijk niet is voor mij..
Ik werk samen met allemaal grieken, die op 1 na, geen Nederlands kunnen, en daardoor engels praten. Nou is mijn engels niet al te best, maar de standaard dingen gaat nog wel.. Alleen verder ben ik de enige Nederlandse. Verder wordt er ook niet veel tegen me gepraat..
Kortom ik vind het gewoon niet leuk!
Vandaag moet ik weer werken.. Alleen het zit mij nogal hoog om deze job op te geven.. Ik zit er namelijk nu al tegen aan te hikken.. en 2 dagen geleden maakte ik me ook al druk om deze dag; Werken.
Nu hoor ik van diverse dat het een prachtige kans is om te serveren, en dat het een betere baan is dan vakkenvullen.. Hebben ze misschien wel gelijkn in, alleen ik heb er geen plezier/lol in.. En dat vind ik toch best belangrijk?
Ik weet eigenlijk niet wat ik écht wil.. Ja, diep van binnen weet ik het wel; Stoppen. Maar dat kan je toch niet maken na 3 keer gewerkt te hebben?
Het is nogal (zeker voor jullie) een ingewikkeld verhaal geworden.. Maar wat zouden jullie doen als je in mijn schoenen stond?
Niet dat mijn uiteindelijke keuze afleidt van jullie berichtjes, maar misschien verminderd het wel mijn 'angst', om ontslag te nemen.

En als ik ontslag neem.. Wat moet ik dan gaan vertellen tegen de baas? En moet ik dat dan vandaag doen, vóór ik begin met werken?
Sorry voor deze vragen, maar ik heb nog nooit eerder een 'echt' baantje gehad.

Groetjes Melanie.