Bereden Politie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

esthertjuh_

Bereden Politie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 12:15

Nouja , om het even kort te houden Clown :
Voor school moeten wij dus een verslag maken over een baan die je later zou willen doen.
Ik wilde graag iets met paarden doen , maar ik wist gewoon niet wat.
Na een tijdje denken , leek het me wel leuk om bij de Bereden Politie te gaan , maar ik weet hier niet veel over.
Ik dacht dat het meschien wel beter was dat ik meer personelijke informatie zou krijgen op bokt dan informatie op internet.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Haha!

Groetjes Tong uitsteken

Alicia2u

Re: Bereden Politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 13:39

Laatst bijgewerkt door Alicia2u op 15-04-08 13:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 13:40

Er gaan er maar erg weinig per jaar door van agent naar bereden politie. Die kans is echt onwijs klein Knipoog

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 13:41

Je moet toch eerst de opleiding doen tot normaal agent om bij de bereden politie te kunnen komen?

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 13:43

Ja Knipoog

Tijgertje86

Sodeletuut schreef:
Je moet toch eerst de opleiding doen tot normaal agent om bij de bereden politie te kunnen komen?

Ja, volgens mij moet je eerst minimaal 4 jaar werkzaam bij de politie zij om uberhaubt in aanmerking te komen.

vuurneon

ja, je moet eerst een paar jaar gewoon surveilleren Lachen

Volgens mij hadden ze ook de voorkeur aan niet-ruiters, zodat ze die zelf makkelijker kunnen aanleren ipv dingen afleren.
Maar goed, dat heb ik gehoord Clown

Lot1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 13:44

Ik wilde dit ook doen vroeger.
Maar je moet eerst een paar jaar wijkagent zijn
en dan moet je hopen dat er een vacature vrij komt
voor de bereden politie en dan moet je er nog
door komen ook.
Voor die kleine kans ben ik het niet gaan doen.

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 13:45

Welshcobfan schreef:
ja, je moet eerst een paar jaar gewoon surveilleren Lachen

Volgens mij hadden ze ook de voorkeur aan niet-ruiters, zodat ze die zelf makkelijker kunnen aanleren ipv dingen afleren.
Maar goed, dat heb ik gehoord Clown

Dat is onjuist. Knipoog Je krijgt geen opleiding tot 'ruiter', maar tot 'politieruiter' en dat is heel iets anders. Als je vanaf 0 moet beginnen is de weg wel heel erg lang.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 13:45

hahah ik vond het destijds al zo gek Haha! Dank je! Lachen

Chantal22

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 13:46

Je moet inderdaad een politieopleiding goed en daarna minimaal 3 jaar praktijkervaring opdoen voor je je in kunt schrijven voor 'vacatures' bij de bereden politie. Op de website van de politie kun je best veel informatie vinden. Ik heb mijzelf er destijds ook in verdiept aangezien ik dit graag wilde gaan doen. Ik heb toen ook gesproken met een agent uit de praktijk die bij de bereden politie zat. Hij zei dat het vele jaren kan duren voor je uitgeloot wordt en dat er veel meer aanmeldingen zijn voor de bereden politie dat vacatures.
Ik heb ooit eens een werkstuk gemaakt over de politie waarbij een interview heb gehad met een politieagent. Ze zijn, bij mijn ervaring, zeker bereid om je hiermee te helpen. Misschien kun je eens navraag doen bij de politie bij jou uit de regio of je met iemand een interview kan doen die ook bij de bereden politie zit.
De bereden politie doen agenten naast hun 'gewone' baan bij de politie.

Succes ermee!!

Groetjes

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 13:46

Ik wil ook bij de bereden politie. Ookal is de kans klein ik wil de poging wel wagen. Het gaat hetzelfde als bij bv motoragent. Daarvoor moet je ook een paar jaar, agent op straat zijn geweest.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 13:48

poeh. lijkt me ook een eng beroep hoor waar je stalen zenuwen voor nodig hebt. Ik heb al eens mensen een politiepaard te lijf zien gaan met een stok oid, waardoor het paard haast onderuit ging op het gladde asvalt en dat soort dingetjes. Ook bij voetbal rellen waarbij je je tussen de doorgeslagen dronken menigte begeeft met zo'n beest moet je toch wel dapper zijn. Niets voor mij, ik zou veel te bang zijn dat het paard zich bezeerd of dat je samen achterover klapt en dat soort dingen.

Cyntje

Maar van motoragenten word veel meer gebruik gemaakt Knipoog

feliciaa

Ik heb ook een keer een presentatie gemaakt over de bereden politie.. Je kan een informatie pakket opvragen bij het DLHP.. Ook worden er regelmatig open dagen gehouden misschien dat je daar eens een keer kan kijken.. Heb ik ook gedaan en is erg leuk..

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 13:50

Voor informatie zou je contact op kunnen nemen met van de bureau's Levende Have. Daar kunnen ze je gewoon alles vertellen wat je weten wil Haha!
Hier op de bokt wiki staat ook een stukje, maar ik mis daar wel een aantal bureau's...
En idd site van politie zelf. Beste is om bij de bron info te zoeken, dan is wat je krijgt ook het meest kloppend!

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 13:57

De informatie klopt inderdaad... Als je in aanmerking wilt komen voor de beredenpolitie moet je eerst minimaal 4jaar bij de politie werken... Dan kan je inderdaad solliciteren. Een aantal jaren geleden moest je minimaal op L niveau rijden. Tegenwoordig hebben ze het liefst mensen zonder ervaring met paarden omdat die het makkelijkst te vormen zijn...
Eenmaal bij de beredenpolitie krijg je een paard voor je zelf, die wordt helemaal naar jou uitgezocht en getest. hier ga je dus mee aan de slag. Met dit paard blijf je dus jou of het paard zijn hele loopbaan bij de beredenpolitie een team.

Bij ons op stal is er een grote tinker in opleiding voor paukenpaard bij de politie. Als hij het goed doet dan mag hij met prinsjesdag mee lopen...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 14:00

Aha, dus iemand die mij vertelde dat ze liever niet-ruiters hadden dan ruiters met jarenlange ervaring had het dus niet helemaal verkeerd als ik het zo lees Lachen
(precies om dezelfde reden als baxter aangeeft)

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 14:01

Het ervaring-op-straat-verhaal klopt grotendeels.
Enne... No Cheer het is heeeelemaal niet zo romantisch als het lijkt... Bloos

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 14:01

Baxter schreef:
Met dit paard blijf je dus jou of het paard zijn hele loopbaan bij de beredenpolitie een team.

ehm....
nee, dat is niet waar.
Er word echt wel gewisseld. Bijvoorbeeld gaat een dier net uit de opleiding eerst naar een ervaren ruiter en kan later als hij bevestigder is doorgeschoven worden enz enz.

edit, wat betreft de ruiter ervaring, de laatste opleiding in DH had toch echt allemaal ervaring hoor.

Zoals ik zei, haal beter je info voor werkstuk bij de bron, want wat hier gezegd wordt klopt globaal wel, maar echt niet helemaal.

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 14:07

http://www.mijnalbum.nl/Album=XFNQCZCG

In dit album staan foto's van de opendag van de bereden politie waar ik ben geweest met school in nunspeet, misschien heb je er iets aan voor plaatjes in je werkstuk ofzo..

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 14:15

--> STW

Perzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 16:23

Ik heb dr een heel werkstuk over gemaakt! Mocht toen een dagje langskomen was erg leuk!
Hij zei als jehet echt wil en ervoor gaat lukt het.
Nou ben ik aan t solliciteren Haha!!
Dus als je nog vragen hebt kan ik me werkstuk ernog wel even bij pakken Lachen

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 08:09

Welshcobfan schreef:
Aha, dus iemand die mij vertelde dat ze liever niet-ruiters hadden dan ruiters met jarenlange ervaring had het dus niet helemaal verkeerd als ik het zo lees Lachen
(precies om dezelfde reden als baxter aangeeft)

Dat is niet (overal) meer zo... Onlangs werd een 1ste fase instructeursopleiding tijdens een vacature als pre gezien en was een hippische achtergrond een vereiste...

Het is maar net bij welk korps je solliciteerd, maar volgens mij willen ze een beetje af van het 'ruiters zonder ervaring' gaan boven 'ruiters met'.

Ook 4 jaar ervaring is geen vereiste meer. Dat was zo in de tijd dat men nog de oude politie opleiding had. Tegenwoordig zijn er al gevallen bekend van mensen die binnen een jaar overstappen naar de Levende Have.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 10:25

Huiswerktopics zijn niet toegestaan.
Daarom een slotje Lachen