Keuze maken.....Studie of Werk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem27

Keuze maken.....Studie of Werk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-07 20:43

Ja de titel zegt het al, zijn er hier meer mensen die geen keuze kunnen (of konden) maken? Ik ben straks in januari afgestudeerd verpleegkundige (niv. 4). Heb deze opleiding in 4,5 jaar gedaan, vanwege privé omstandigheden (vader overleden). Daar voor heb ik de havo afgerond, maar vanwege net geslaagde cijfers toch eerst mbo gaan doen.

Nu ben ik heel erg aan het twijfelen wat ik straks na deze opleiding ga doen. Ik heb telkens geroepen dat ik toch HBO achteraan ga doen en heb ook al van allerlei opleidingen bedacht die me wel wat leken, maar als ik dan toch echt ga nadenken wat ik daar dan mee wil dan weet ik het allemaal niet zo goed. Ik heb soms ook het idee dat ik het een beetje van mezelf moet, omdat iedereen tegenwoordig bijna HBO doet en het 'echte' studentenleven eens mee gemaakt moet hebben. Bloos

Ik ben blij dat ik deze opleiding heb gedaan, want ik kan er in vele settingen mee aan de slag en ik heb leuke stages gehad. Nu ben ik zelf niet echt iemand die zich binnen een instelling gaat vestigen en daar de komende 50 jaar niet meer gaat, want ik ben toch best ondernemend. En omdat ik toch de havo heb gedaan, zou het ook wel mooi zijn om toch een HBO opleiding er achteraan te doen. Dus uiteindelijk zit ik nu te denken aan een HBO deeltijd opleiding en dan misschien wel niet meteen in sept. maar b.v. eerst een jaar werkervaring op doen en dan alsnog een deeltijd HBO opleiding doen b.v. HBO-V. Alleen moet die opleiding dan wel nut hebben, want b.v. het ziekenhuiswereldje trekt mij al niet. Dussssss....ik vind het zo lastig. Knipoog

Morgen heb ik wel een gesprek met de teamcoördinator van de afdeling waar ik nu mijn laatste stage aan het afronden ben en waarschijnlijk kan ik daar gelijk na m'n stage als invalkracht aan het werk. Dit had ik al voorgesteld aan de afdeling, omdat ik van plan was om in sept. '08 weer een HBO opleiding te starten. Dus moest ik zorgen dat ik dat half jaartje (jan. tot sept) werk kreeg.

Nou ik ben benieuwd, wat jullie ervaringen zijn en hoe jullie het uiteindelijk opgepakt hebben! Knipoog

Anoniem27

Re: Keuze maken.....Studie of Werk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-07 11:17

Helemaal niemand die heeft zitten te twijfelen om door te studeren of te gaan werken?

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 23:35

Ik ben gestopt met mijn opleiding, kon kiezen om gelijk door te gaan of een jaartje te gaan kijken wat ik nou precies wou, door middel van werken.
Ben nu een half jaar aan het werk, maar weet dat dit niet is wat ik wil, dus ben verder aan het kijken. Waarschijnlijk wordt het óf 4 maanden naar t buitenland of weer naar school.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 23:38

Laat je studie betalen door je werk Pling

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 23:39

Kun je niet duaal studeren? Volgens mij kon dat in Leeuwarden. Dan kun je leren en werken.

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-07 12:28

Ik heb ook besloten om nou eerst wat te gaan werken en daarna evt. in deeltijd een HBO studie te gaan volgen.