1040 uur: nu al helemaal zat!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sunnda

1040 uur: nu al helemaal zat!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-07 17:16

ik zit in de derde en heb school altijd leuk gevonden,
maar dit jaar is echt troep met die nieuwe regel,
allemaal inhaal lessen waarbij je helemaal nikd doet omdat de leraren geen verstand van het vak hebben wat je moet hebben.
nu wordt er gezegd dat wij dus misschien volgend jaar dagelijks het 1 tot 8 hebben(van half 9 tot 4) en ik moet een uur fiesten!
ik heb het helemaal gehad omdat ik ook nog voor de pony's wil zorgen.
hiervoor had ik heel relax les maar veel minder uur maar leerde genoeg.
ben het echt onwijs zat die nieuwe regels, dan weer dit dan weer dat.
hebben hier nog meer mensen problemen mee?

Paulusjuh

Re: 1040 uur: nu al helemaal zat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 17:23

Van wie heb je dat gehoord dat je van het 1e tot het 8e hebt? Je doet nog middelbare school neem ik aan?

Ik vind het wel nogal jammer dat je een les hebt waar de docent amper wat van weet (misschien is dit ter voorbereiding op het HBO Tong uitsteken).

Wat je misschien kunt proberen is om de decaan aan te spreken over deze zaken (zeker dat de docent er geen verstand van heeft etc).

Zit zelf niet meer in deze situatie, studeer over een half jaartje af! Haha! Maar heb het uiteraard ook gehad!

xBurberryJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 17:25

Ik ben al die onderwijs dingen ook zó spuugzat! Wij hebben sinds vorig jaar nóóit meer een uurtje vrij gehad! Dus iedere dag van half 9 tot 3... Daar word je gek van.

Edit> ^Daar kunnen ze niks aan doen, want de schoolinspectie zegt dat dat moet en anders kan de school een fikse boete krijgen. daarom hebben veel mensen geen vrij meer!

Jara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 17:28

Van half 9 - half 4 is redelijk normaal hoor.
En op het MBO is het ook vaak zo, dat je een inval leraar heb, die er geen verstand van heeft Knipoog
Ik zit maandag van half 9 - half 6, en moet ook een uur fietsen, en heb totaal maar een halfuur pauze, en moet ook nog naar een andere locatie tussendoor Boos!
En dinsdag van half 11 - half 6, maar heb verder wel normale tijden Knipoog
Alleen bij ons hebben we 2x een kwartier pauze, de grote pauze hebben ze afgeschaft Boos!

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 17:29

Bereid je maar vast voor op het MBO of HBO, nog erger Knipoog
Bij mijn opleiding in ieder geval wel, ik verlang na die fijne tijden in het 3e jaar.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-07 17:30

dat van 1 tot 8 hebben ze op een ouderavond besproken met de ouders.
zelfs me moeder vind dat ze zitten te klote Haha! en dat zegt ze niet zomaar.
school is gewoon zo niet meer leuk, want je wordt in die lessen niet slimmer.
je hebt bijv. voor scheikunde en aadrijkskunde leraar, schiet echt niet op.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 17:30

Meid wen er maar aan.. van de minister meten we tegenwoordig allemaal 28 uur per week op school doorbrengen. Of dat nu nuttig besteed wordt (bijvoorbeeld door een leraar die les geeft) of nutteloos (zoals met zn dertigen in een lokaal gepropt en doen wat je zelf wil). Bij ons is het laatste dus het geval, het is zelfs zo erg dat leraren tijdens die uren zeggen: ja ga dan maar slapen. Omdat sommige mensen dus zó vaak uren op school zitten maar geen lessen hebben dat ze geen huiswerk meer overhebben. Ik vind dit idd ook niet normaal.

In elk geval is 28 uur per week het minimum, op de havo geloof ik iets minder. Dus reken maar uit hoeveel uur per dag je dan moet hebben, tel daar een paar tussenuren bij op en je zit al gauw aan elke dag van het eerste tot het achtste.
Succes er mee Knipoog

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-07 17:31

ik ga bij de politie of leger.
heb je daar mbo of hbo voor nodig?

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 17:33

Sorry, maar wat een gezeur over school te laatste tijd zeg. Bloos
Wees blij dat je überhaupt de kans hebt om naar school te gaan, een toekomst hebt!
Daarmee zeg ik niet dat er geen ruimte is voor het verbeteren van het één of het ander, hoor, maar ik vind veel scholieren echt ondankbaar overkomen.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-07 17:34

lotte1990:maar als ik het eerste tot 8ste heb heb ik 40 uur per week!! en dat is de bedoeling van de school.
en ik zit op havo.
dat is heel wat anders als 28 uur.
28 uur is voor mij 5 dagen het 1 tot 6 en is wel lekker.
dus doe dat dan maar Haha!

x_manon_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 17:36

Ik heb per week 36 uur les. Tsja het is niet anders hoor,
en het is niet dat we iedere les les hebben om zo maar te zeggen.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-07 17:38

Elessar schreef:
Wees blij dat je überhaupt de kans hebt om naar school te gaan, een toekomst hebt!
Daarmee zeg ik niet dat er geen ruimte is voor het verbeteren van het één of het ander, hoor, maar ik vind veel scholieren echt ondankbaar overkomen.

tuurlijk ben ik blij met onderwijs en vind school altijd best gezellig
maar je moet toch wel wat kunnen doen als vrije tijd. elke maand hebben ze weer wat nieuws en dat is gelijk het probleem:
er wordt te veel verbeterd. als je elke maand wat nieuws heb heb je het gevoel een bal te zijn met wie ze overgooien.
en je leren wordt er echt niet beter op.

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 17:39

Nou ik kom wel aan mijn 1040 uur... Heb deze week wel 16 uur les ! En zit in het examenjaar. Vind het eerlijk gezegd helemaal zo fijn niet, ik mis veel lessen en weet veel stof niet voor proefwerken.

x_manon_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 17:41

x_manon_x schreef:
Ik heb per week 36 uur les. Tsja het is niet anders hoor,
en het is niet dat we iedere les les hebben om zo maar te zeggen.

En trouwens als er een keer iets is uitgevallen of 2 uur eerder uitzijn kan het ook weleens gebeuren dat het gewoon weer invalt, dus gewoon SBU ( studie begeleiding uur ) in die uurtjes van een andere docent. Ookal doen we daar niks.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 17:42

Elessar schreef:

Zit jij zelf nog op school, zo niet, dan weet jij niet hoe het is, vrije tijd hebben we nauwelijks als je dagelijks van het 1e tot 8e zit hoor... Nagelbijten / Gniffelen
Zo wel, dan heb jij zeker wat fijnere uurtjes Nagelbijten / Gniffelen
Sorry voor deze uitval, maar dat komt niet echt lekker op mij over Nagelbijten / Gniffelen

Ik ben idd blij en dankbaar dat ik onderwijs heb, maar we moeten van die minister wel keiveel op school blijven, en daar ben ik het niet mee eens...
Ach gut
Gelukkig heb ik nu nog wel fijne uurtjes Ja

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 17:42

k wordt dr ook doodziek van, zit nu 37 uur pw op school, zonder tussenuren

Kikker2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 17:46

Elessar schreef:

Inderdaad. En ik vind dat jullie in Nederland geluk hebben, wij hebben alle dagen (behalve woensdag, dan van 20 na 8 tot 12) van 20 na 8 tot 5 vijf voor vier school.

FamBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 17:49

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 17:51

Kikker2 schreef:
Inderdaad. En ik vind dat jullie in Nederland geluk hebben, wij hebben alle dagen (behalve woensdag, dan van 20 na 8 tot 12) van 20 na 8 tot 5 vijf voor vier school.
Ik ga in Nederland naar school en ik heb meestal (!) gewoon 5 dagen per week van 8.20u tot 16.00u les hoor, zonder ook maar één tussenuurtje. Clown

Tja.. je kunt wel klagen, maar daar schiet je vrij weinig mee op, denk ik. Regels zijn regels.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 17:52

Jara schreef:
Alleen bij ons hebben we 2x een kwartier pauze, de grote pauze hebben ze afgeschaft Boos!

In al mijn tijd op het HBO hebben we nooit grote pauze gehad, maar meestal was dan wel het middelste uur van de uren tussen de twee kleine pauzes vrij geroosterd zodat je in die tijd je boterham op kon eten. Soms een uurtje eerder of later. Ik heb eigenlijk maar één keer 7 weken gehad dat dat niet zo was. Ik vermoed dat dat bij jou ook wel zo is, je moet immers ergens kunnen eten.

Door de grote pauze in een lesuur in te roosteren wordt het voor de roostermakers makkelijker om een rooster in elkaar te zetten.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 17:53

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 17:54

Nou ik heb er eerder te weinig!
Ik hoor op mijn normale rooster 32 uur les te hebben in een week. Nou vorige week had ik er slechts 19!
Zo gaat dat al een aantal weken.
Opeens is er ook een engelse leraar weg. We hebben al een maand geen engels gehad terwijl ik in het examenjaar zit.

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 18:02

Ik ben het ook zat, ik zit nu voor het 4e jaar op deze school en zit in de 3e (in de 2e blijven zitten) en ik heb geen tussen uren want als er iets vervalt krijgen we studie uren waarin je niks kan doen want die docent weet niks van het vak. Opzich vind ik lang op school zitten nog niet zo erg, maar ik heb echt het idee dat ik niks leer omdat er echt heeel weinig wordt uitgelegd en je elke keer maar weer een beetje moet gaan uitzoeken wat je gaat maken, en dan krijg je huiswerk mee waar vervolgens niet eens naar wordt gekeken. We krijgen haast geen grote opdrachten meer of leuke projecten en de opdrachten uit de boeken worden haast niet na gekeken dus echt goed worden die niet gemaakt. En voor je toetsen moet je dan opeens van alles gaan leren waar je dus eigenlijk geen uitleg over het gehad en dan moet je dus maar snappen wat er in je boek staat anders heb je pech. Soms gaan ze dan 2 dagen van te voren nog wat uitleggen en dan vinden ze het gek als niet iedereen het snapt en als ze voor sommige stof geen tijd meer hebben om uit te leggen. Ik ben blij dat ik onderwijs heb hoor maar dit vind ik soms echt nutteloos worden.

Ik vind het ook niet erg om lang op school te zitten, maar dan wil ik wel gewoon alle uren echt les hebben.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 18:04

MBO is nog veel erger Knipoog
Ik zat eigenlijk altijd van 9 tot 5 op school, en moest dan ook nog een uur met de bus.

Als je straks werkt heb je ook dat ook, vaak werk je dan ook van half 8 tot half 5 ofzo.
's avonds heb je toch vrije tijd ?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 18:06

ik zit op het MBO, en heb 25 uur per week..
Dat is dus nooit langer als tot 3 uurm, en 2x in de weke om 9 uur beginnen...

dusja, IK heb niets te klagen