Wie weet iets/heeft ervaring? Werk met paarden (ook buitenla

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

phi

Wie weet iets/heeft ervaring? Werk met paarden (ook buitenla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-07 18:59

Hallo bokkers,

Ik ben gestopt met mijn studie en wil dit jaar nu ontzettend graag fulltime met paarden gaan werken. Het lijkt me geweldig om bijvoorbeeld voor een paar maanden op een ranch in amerika/canada/australie terecht te komen. Of het gewoon dichter bij huis zoeken (europa) en fulltime op een stal werken waar ik mijn eigen paard ook kan stallen. Ik heb alleen geen idee hoe te beginnen!

Wat zijn jullie tips? Sites waar ik dit soort werkvakanties kan vinden, misschien weten jullie nog adressjes waar ze mensen nodig hebben?

Of misschien hebben jullie zelf wel al eens zoiets gedaan of hebben jullie dezelfde plannen?

Ik ben benieuwd!
Laatst bijgewerkt door Tanja op 30-09-07 09:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Caps uit titel verwijderd

MaartJ

Re: WIE WEET IETS/HEEFT ERVARING? Werk met paarden (ook buitenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 19:12

Heyy.. ik ga dit even volgen.. ik wil ook heel graag naar het buiteland als ik klaar ben met mijn opleiding.. in mei hoop ik mijn diploma niveau 4 paardenhouderij bedrijfsleider/manager te krijgen.. maar ja en dan? daarom wil ik ook graag naar het buitenland.. Jongen die bij mij op me werk/stage heeft gewerkt is trouwens in januari voor anderhalf jaar naar Amerika vertrokken en is nu bedrijfsleider op een stal...

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 12:25

ik heb op een grote fokkerij/springstal in belgie gewerkt.. heette vroeger meia lua.. nou, dat viel me vies tegen.. compleet geisoleerd midden in het bos..
Behalve paarden was er niks te doen, maar dan ook helemaal niks.. nou ben ik echt dol op paarden, maar doe graag ook eens iets anders.
ik vond het werk wel leuk, maar heel zwaar..
er stonden daar toen zo'n 30 paarden op stal, en 4 groepen van ongeveer 40-50 veulens en jaarlingen in de opfok.
eerst voeren, mesten, verzorgen, rijden, mee op wedstijd in de weekenden.

dit was altijd mijn grote droom... maar daar ben ik dus van teruggekomen.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 13:51

Ik weet van een stal in Canada waar Ijslandse ponies ingereden moeten worden. Daar vragen ze vaak Orun mensen voor, wellicht is dat ook iets voor jou? Ik zal de vrouw die het heeft gedaan even contacten. Zij heeft er een heel leuke tijd gehad en veel beleefd, maar ik heb wel begrepen dat je tamelijk geïsoleerd zit en niet 1-2-3- naar de disco kunt ofzo. Ze heeft wel meegedaan aan allerlei tournements.
Ik zal je wel PB-en

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 13:53

in de hoefslag ( of bit) stond een advertentie waar ze mensen zochten voor een stal met friezen geloofin japan!

en anders
NHB jobs
eurohorsegrooms
en dat soort sites

navaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 18:29

Neem eens contact op met Jan en Annemarie van www.country-rose-ranch.nl. Daar ben ik deze zomer geweest en heb ik een hele mooie tijd gehad.

Nickolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 00:48

maartje_h schreef:
in de hoefslag ( of bit) stond een advertentie waar ze mensen zochten voor een stal met friezen geloofin japan!

Daar heb ik, lang geleden, ook gewerkt.
Op dit moment werk ik met paarden in Portugal.

Tanja

Re: Wie weet iets/heeft ervaring? Werk met paarden (ook buitenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 15:25

Gezien er werkervaringen gezocht worden en dit niet veel met Buitenrijden, Ruitervakanties en Trektochten te maken heeft verplaats ik dit topic naar STW.

BRT-->STW