wie bekend met horeca CAO???

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

shadowflower

wie bekend met horeca CAO???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-07 19:23

Ik heb de 10e ontslag genomen bij een horeca bedrijf. Nou vroeg ik me af tot wanneer ik dan moet doorwerken ... eind van deze maand of nog een hele maand (vandaag mijn geld gestort gekregen) en dus nog een maand tot volgende maand de 10e ??? wie kan het mij uitleggen ???

Klijn

Re: wie bekend met horeca CAO???

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 22:05

Heeft de horeca een cao dan Tong uitsteken ja tuurlijk hebben ze dat, maar hoe dat zit weet ik niet.

Heb je een vast contract? En heb je het er niet over gehad wanneer je laatste werkdag is?

Ik werk ook in de horeca maar sta ingedeelt als oproepkracht. heb dus ook geen contract en als ik ontslag neem dan stop ik ook meteen Lachen

Maar kun je het niet gewoon vragen tot wanneer je moet werken?

suus27

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 22:25

De periode dat je nog door moet werken na je ontslag, heet opzegtermijn. In je contract staat wel hoe lang je moet werken nadat je ontslag hebt genomen. Bij ons, ook in de horeca, geldt dat je bij een onbepaalde overeenkomst, twee maanden moet doorwerken en bij een bepaalde overeenkomst, maar 1 maand moet doorwerken. Overigens is het niet verplicht. Als je met je bedrijf kan overeenkomen dat je niet het opzegtermijn moet uitwerken dan is het ook prima.
Kijk eerst in je overeenkomst wat daar staat!!!!

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 19:24

van horeca.nl:
Hoe lang is de opzegtermijn voor de werknemer met een arbeidscontract voor onbepaalde tijd?
De door de werknemer in acht te nemen termijn van opzegging bedraagt één maand. De werknemer dient voor het einde van de kalendermaand op te zeggen, tenzij een andere dag in de schriftelijke arbeidsovereenkomst is overeengekomen. Dit geldt ook voor weekloners en mensen die per vier weken betaald krijgen.

dus je hebt een KALENDERmaand opzegtermijn,dat betekent in jouw geval,dat als je 10 augustus opzegt,je tot 30 September moet werken.

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 22:12

Het ligt er ook maar net aan wat je afspreekt met je werkgever. Bij ons kan je, je ontslag nemen. Je maand afwerken en dan gewoon gaan. Als je geen werkdagen meer hebt, kan je gewoon gaan. We werken wel met oproepkrachten. Je bepaald dus zelf -samen met het bedrijf- hoeveel je werkt. Een maand hebben ze veel meer werken voor je dan in de rustige maanden.

Dus gewoon je contract even goed doorlezen Lachen

pietermolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 16:10

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 15:43

Dit is een oud topic, daarom hier een slotje :)