Ik ben WOEST!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

snoeppapier

Ik ben WOEST!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 17:57

Normaal gesproken krijg je mij niet zo snel kwaad, maar op dit moment kookt m'n bloed echt Stoom uit je oren

Ik ga naar het 2e jaar van de PABO en heb een hartstikke goed eerste jaar achter de rug: geen cijfer lager dan een 7 en altijd alles netjes op tijd ingeleverd, goede stages, kortom: niets stond mij in de weg om gewoon netjes binnen 1 jaar mijn propedeuse te halen Ja Nu wil ik de opleiding graag binnen 3 jaar afronden, dus een jaar eerder dan voor de gehele opleiding voorgeschreven staat. Met het behalen van m'n propedeuse in het eerste jaar en het in het bezit zijn van m'n VWO-diploma zou dit geen probleem vormen.

Todat ik vanmiddag in de metro zat, toevallig al onderweg naar Rotterdam, en een klasgenootje me belde dat ze zojuist te horen had gekregen dat een studiegenoot het werkstuk voor bewegingsonderwijs nooit heeft ingeleverd. Ik nog heel nuchter: 'Oh, dat is vast een foutje van de docente!', maar voor de zekerheid toch even langs school gelopen.

Wat blijkt, studiegenootje heeft het werkstuk inderdaad nooit ingeleverd
Om een lang verhaal kort te maken: in juni moest dit ingeleverd worden tijdens de reguliere tentamenweek. Alles was in principe gemaakt door mijn andere 2 studiegenootjes en mij, zij hoefde het alleen uit te typen en netjes te maken. Toen wist ik al dat ze de deadline niet ging halen, maar stelde ze me gerust dat ze het van de docente een week later in mocht leveren. Alles geregeld, dacht ik Lachen

Totdat ik hoorde dat het alsnog niet in orde was, want, naar haar zeggen, had de docente gezegd dat ze het toch te laat vond ingeleverd, en zou ze het mee laten tellen voor de herkansingsweek, die dus afgelopen week was.
Vorige week zondag heb ik m'n studiegenootje nog gebeld met de vraag hoe het met het leerwerk ging en of ik haar nog ergens mee kon helpen. Sociaal als ik dan ben, heb ik nog een werkstuk voor rekenen gestuurd van afgelopen juni, zodat ze een voorbeeldje had hoe het moest. Nog even gevraagd of bewegingsonderwijs ingeleverd was, en ja hoor, dat had ze immers in juni al gedaan!

Er ís in juni inderdaad iets ingeleverd: het kant-en-klare deel dat wij al gemaakt hadden. Maar haar deel ontbreekt tot op heden dus nog steeds, en dat zorgt er nu dus voor dat wij onze studiepunten niet krijgen. Ik kom dus 2 studiepunten tekort om mijn totaal van 60 te halen, en zonder P, geen versnelling...

Naast een studiegenoot is het afgelopen jaar ook een goede vriendin geworden, en juist daardoor heb ik haar nog zovaak kansen gegeven en geholpen. Ik heb haar ook gebeld, en ze kwam met een hoop smoezen, waar ik natuurlijk zo doorheen prikte omdat alle leugens nu als puzzelstukjes in elkaar vallen. Ze heeft gewoon glashard gelogen, zelf durft ze dan nog te beweren dat dat was om onrust te voorkomen, dat ze niet wilde dat ik me er druk om zou maken. En ze snapte heus wel dat ik boos was, maar ze zou alles regelen...ja, dat hebben we vaker gehoord!

Als ze op tijd had laten weten dat ze het niet af kreeg voor de herkansingsweek was ik ook niet blij geweest, maar had ik nu tenminste al m'n studiepunten gehad. Ik ben boos, verdrietig en teleurgesteld

Esmeralda

Re: Ik ben WOEST!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 18:00

o waardeloos is dit he. Mijn nichtje heeft dit dus ook gehad. Met zijn 3 een opdracht, 2 werken zich uit de naad en de volgende loopt de kantjes eraf. Conclusie niet 1 maar 3 gedupeerde.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 18:00

Afgrijselijk dit soort mensen.. Heb het op de havo ook meerdere keren meegemaakt, groepje van 3, vriendin en ik doen onze best op het werkstuk, en uiteindelijk had de 3e persoon gewoon niks ingeleverd. Na veel gezeur zowel bij de klasgenoot als leraar, kregen we te horen dat we een 8 kregen, en de klasgenoot het over moest doen.
Horen we enkele tijd later dat hij ook onze 8 heeft gekregen !

Succes ermee, hoop voor je dat je wat kan regelen.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 18:01

Nou ken ik de starheid en ongeorganiseerdheid van de HBO/PABO opleiding, maar is er niet met die bewuste docent te praten dan? JIJ en je andere studiegenoten hebt/hebben immers je werk keurig gedaan! Heb je jou deel van het werkstuk nog? Uitprinten en laten zien als je met haar gaat praten. Ik vind het te gek voor woorden dat JOUW studiecarriere nu "in gevaar" wordt gebracht door de laksheid van een ander.
Stel je voor dat je er nu een jaar langer over doet; wat kóst dat wel niet?

Lein87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 18:02

Damn. Kan me heel geod voorstellen dat je kwaad bent! Da's echt balen! Miss kan je nog proberen naar die docente te gaan om daar mee te praten en de situatie uit te leggen? Miss dat ze een beetje begrip op kan brengen voor de situatie. Wel balen dat je vriendin zo gedaan heeft zeg.
Khoop dat het nog goed komt! Ach gut

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 18:03

Zo... daar ben je mooi klaar mee. Dan zou ik ook echt ziedend zijn... níet normaal! Hopelijk kan je op school het hoe dan ook rechtzetten want anders kost het je een heel jaar...

Sterkte ermee Scheve mond

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 18:05

Sowieso ga ik alles op alles zetten om m'n P alsnog te krijgen. Het kan toch niet zo zijn dat een ander het vertíkt om mee te werken, en dat wij daar de dupe van worden?

Gelukkig is m'n docente enorm meelevend en gaat ook zij alles op alles zetten om ervoor te zorgen dat, als het uiteindelijk ingeleverd is, het cijfer voor dit jaar meetelt (en ik dus gewoon m'n P krijg). Het rotte is dat ze al eens eerder door de examencommissie op de vingers getikt is hiervoor, het mag gewoon niet

Maargoed, al moet ik dan een pleidooi houden bij de examencommissie zelf: ik heb me afgelopen studiejaar méér dan bewezen, en van een 20jarige, die nota bene JUF wil worden, mag je toch wel enige verantwoordelijkheid verwachten?

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 18:08

Zulke dingen heeft mijn zus ook mee gemaakt. Die is naar haar studie begeleider gegaan, en toen heeft ze dat gedeelte wat miste zelf gemaakt. (ze mocht het dus zelfs later inleveren) en als het gewoon goed was dan kreeg zij de punten en die gene die het niet in geleverd had kreeg gewoon geen punten.

Miss een idee voor jou

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 18:10

Dat is in mijn ogen geen vriendin, die zou ik meteen laten stikken als ze zoiets bij me zou uithalen.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 18:26

Goh, dit is wel heel erg vervelend en ik zou er ook echt razend van worden. En het is altijd zo bij groepsopdrachten: een paar werken zich kapot, 1tje doet echt helemaal niets en voila, alles om zeep. En idd, ik zit ook in die opleiding (maar dan de Belgische versie Haha! ) en je zou van je medestudenten die verantwoordelijkheid/eerlijkheid moeten kunnen verwachten, maar dat blijkt dan soms toch niet zo te zijn. Daarom werd ik dus het liefst alleen: dan heb ik alles zelf in handen. Maar helaas gaat dat niet altijd.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 18:32

Sjah, zoveel 'rotte appels' Boos! Wat dat betreft laat ik dit soort dingen nooit van derden afhangen, maar jij staat hier compleet machteloos. Ik hoop dat de examencommissie/docente meewerkt en inziet dat dit niet door jouw hand is... Misschien dat "vriendinnetje" meeslepen aan haar haren? Duivel

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 18:34

Ah wat vervelend dit zeg! Ik hoop voor je dat het goed komt. Maar zelf naar de examencommissie gaan is wel een goeie van je. Daarmee laat je wel zien waar je voor staat en dat je graag je punten wilt hebben, neem desnoods je eigen deel mee en toon daarmee aan dat jij je werk wel goed hebt gedaan! Als de commissie dan redelijk is geven ze je je punten wel... Suc7 Lachen

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 18:36

Dat is de reden waarom ik nooit met anderen heb samengewerkt met dit soort dingen.

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 18:42

Ik zou inderdaad desnoods een pleidooi gaan houden bij de examencommissie. Of je neemt je "vriendin" mee en laat haar het uitleggen dan kan ze zelf de problemen die ze gemaakt heeft oplossen.

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 18:43

ohh dat is balen zeg!
dat is de reden dat ik dingen het liefst alleen doe. Niet omdat ik zo op mezelf ben, maar om dit te voorkomen.
ik deed onderwijs assistente en had hier ook regelmatig mee te maken.
uiteindelijk deed ik het maar gewoon zelf, was het in ieder geval wel af. Clown

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 18:46

Mijn zusje heeft ook zo'n geintje op de HBo gehad.
Uiteindelijk heeft zij en de klasgenoten die wel aan de opdracht hadden gewerkt een cijfer gekregen.
Degene die niks had uitgevoerd kreeg een laag cijfer.

Ik hoop dat dat ook bij jou zal gebeuren.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 18:47

tja ik ken het met zn 3-en een project maken. en wie doet alles... juist ik!!!
en de rest pikt mooi een mooi cijfer mee.. gelukkig kregen we ook een modleing cijfer en stak ik er met kop en schouders boven uit!!

ik zou haar gewoon zeggen wat je ervan vind, dat is alleen maar terecht

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 18:47

Tsja.. ook dit is de reden dat ik niet heel blij ben met het moeten samenwerken.. Wij werkten afgelopen jaar in groepen van 8!!! En daar ging helaas, ook iets te vaak wat mis Stoom uit je oren

Ik hoop dat je je P nog halen kan!!

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 18:48

Pel schreef:
ohh dat is balen zeg!
dat is de reden dat ik dingen het liefst alleen doe. Niet omdat ik zo op mezelf ben, maar om dit te voorkomen.
ik deed onderwijs assistente en had hier ook regelmatig mee te maken.
uiteindelijk deed ik het maar gewoon zelf, was het in ieder geval wel af. Clown

Bij ons kán dat gewoon niet, gelukkig heb ik tot nu toe met aardig fanatieke mensen samen gewerkt. Het is echt teveel om alleen te doen.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 19:03

-> STW

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 19:08

Ik vind het echt zo'n trieste situatie!!
Zou ook alles op alles zetten om het alsnog geregeld te krijgen. Want het is ook een jaar collegegeld dat je extra zou moeten betalen omdat zij het niet op tijd heeft ingeleverd. Boos!

Ik heb mijn P op 1 opdracht na niet gehaald, maar dat was wel een 1 persoonsopdracht en heb je alleen verantwoordelijkheid naar je zelf toe. En niet naar andere mensen.

Blegh.. ik word er gewoon chaggie van!!

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 20:52

Ik ben ook niet zo'n samenwerker: ik ben vrij perfectionistisch en neem vaak (te)veel taken op me, omdat ik de regie in handen wil hebben Bloos

Áls ik kan kiezen tussen samenwerken of alleen, kies ik altijd voor alleen bij opdrachten, alleen was dit dus een verplicht groepswerk, en juist bij deze opdracht dacht ik: ach, laat ik ook eens wat uit handen geven, en heb ik gewoon mijn deel gedaan en de eindverzorging (alles bij elkaar voegen & uitprinten) aan haar over gelaten...grootste fout ooit, blijkt nu dus

Ze zei aan de telefoon dat ze morgen meteen naar school ging om met die docente te praten en het in te leveren, morgen zou het écht af zijn, dat ze dit geregeld wilde hebben en dat ze het zo rot vond. Maar ach, na zoveel leugens weet ik niet meer waar ik in moet geloven, ik ga alles op papier zetten en zodra mijn docente meer weet, ga ik erachter aan. Helaas kunnen we (ik + andere 2 meiden) het niet afmaken, omdat álles nu bij haar thuisligt: het ging niet alleen om uitgetypt werk, maar ook om tekeningen (opstellingen in de gymzaal etc). Ik wacht morgen af, en dan ga ik gewoon weer bellen: haar, docente en dan éis ik gewoon een gesprek met haar erbij Boos!

joycie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 09:01

Jeetje, wat een enorme rotsituatie. Ik vind dat meisje niet echt een vriendin. Jij doet enorm je best ervoor en zij loopt gewoon de kantjes eraf. Ik hoop dat je je P alsnog kunt halen en dat je toch de opleiding versnelt af kunt maken.
Ik vind het een heel goed idee als je een gesprek eist met de docent erbij.
Ik werk het liefste ook alleen, zodat ik zeker weet dat alles goed gebeurt, maar wij krijgen eigenlijk alleen maar opdrachten waarbij je samen moet werken.

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 09:04

Dat is het vervelende van samenwerken. Tijdens mijn studie liep ik ook steeds tegen 2 dingen op: De mensen die fanatiek en perfectionistisch zijn trekken de kar. Omdat hun cijfer er ook vanaf hangt laten de mensen die laks zijn het er helemaal bij zitten. Zonder een fluit te doen krijgen ze toch een goed cijfer. De mensen die het goed willen doen doen het werk voor de gehele groep terwijl de luie studenten helemaal geen reden meer zien om op te komen dagen

ik walg van deze methode, heb zovaak door moeten trekken tot 's avonds laat omdat iemand me liet zitten. Weet wel waarom ik altijd mezelf als eindverandwoordelijke zag. Ik moest zien dat het op tijd bij de docent lag Knipoog

Zal inderdaad eens gaan praten over dit systeem. Als ze de gehele groep aanpakken door de fout van 1, was is de bedoeling dan van het samenwerken? Dat jullie de rotte appel in de groep een hand boven het hoofd gaan houden?

Ik zou een gaan zitten en op papier zetten wanneer en hoe je haar al eerder hebt bijgestaan en van welke fouten je haar behoed hebt. Wat willen ze. Jou harder laten werken en mensen redden of de luie en lakse studenten eruit pikken?

Heel veel succes!

linneketeut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 09:14

ik heb ook zoiets gehad ooit maar dan 20x minder erg want het was in de eerste met een spreekbeurt, maar we moesten hem met z'n 2e doen. Werkelijk heel de klas was al geweest en iedereen kreeg met z'n 2e hetzelfde punt.
Ik had de spreekbeurt geleerd en vertelden het ook als een spreekbeurt, maar dat meisje waar ik mee samen moest had die spreekbeurt uit haar hoofd geleerd (of nog niet eens) en keek alleen maar op dat blaadje of ze geen zinnetjes vergat etc. etc.
Gelukkig was de juffrouw zo reël dat ik een 9 kreeg en zij een 5.