[Info] Stage uitwissel topic

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pur
Berichten: 833
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: zuid-beijerland

Re: [Centraal] Stage uitwissel topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 19:02

stage plek aangeboden:

Professionele dressuurstal in Zuid-Beijerland heeft weer een stage plek vrij. Wij zijn aequor gecertificeerd. Intern is niet mogelijk en het meebrengen van een eigen paard is in overleg.

ktink

Berichten: 2221
Geregistreerd: 12-02-06

Re: [Centraal] Stage uitwissel topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 19:57

Stage plek gezocht:

Ik zoek een stageplaats op een paardenbedrijf.
Mijn voorkeur gaat uit naar een spring(/africhtings)stal.
Ook zou ik iets met probleempaarden erg leuk vinden.

Opleiding: dierverzorging/paardenhouderij manegement 2e leerjaar.
Periode: week 17 t/m 24 (21 april t/m 13 juni) en dan voor 5 dagen in de week.
(de periode zou evt. een paar weken later kunnen beginnen)

Heb je zelf op een leuke stal stage gelopen zou ik ook graag een pm ontvangen!

Knollboll
Berichten: 531
Geregistreerd: 04-01-06
Woonplaats: Brabant

Re: [Centraal] Stage uitwissel topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 19:47

stageplaats gezocht:

Ik ben op zoek naar een leuk stageplaats op een paardenbedrijf (moet aequor gecertificeerd zijn) en in de buurt van Zundert/Rijsbergen. Het is voor 1 dag in de week.

(ik heb zelf al gezocht op aequor, maar zou graag reacties hebben van mensen die het echt naar hun zin hadden op hun stageplaats in deze buurt en niet alleen als stalhulp werden gebruikt)

Sven002
Berichten: 630
Geregistreerd: 18-02-06

Re: [Centraal] Stage uitwissel topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 14:47

Hoi,

De laatste periode van dit jaar is een stageperiode (na de meivakantie) waarin een buitenlandstage mogelijk is.
Het gaat om 2 studenten paardenhouderij (jaar 2).
Het liefst willen wij intern en als het kan de mogelijkheid tot het meenemen van je eigen paard!
We zijn op dat moment beide in het bezit van het ruiterbewijs en hebben de diploma basisinstructrice.

Omdat we nog niet precies weten waar we naartoe willen ben ik benieuwd of er bokkers zijn die uit ervaring een leuk stage bedrijf weten, of bokkers waar we terecht kunnen! Via Aequor kunnen we zelf wel zoeken!
Het liefst zouden we naar Belgie gaan (vlaanderen)

Groetjes

Paulusjuh

Berichten: 4707
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: Capelle a/d ijssel

Re: [Centraal] Stage uitwissel topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 23:12

Joleen schreef:
HBO communicatie heeft eigenlijk weinig te maken met telecommunicatie. Het gaat meer over de reclamewereld, wat journalistiek enz. Heel simpel gezegd is communicatie een boodschap overbrengen van een zender naar een ontvanger. De centrale vraag daarbij is HOE dat moet gebeuren. Meer dus de creativiteit. Hoe moet de boodschap overkomen op de ontvanger en dat soort zaken Lachen


Je kunt eens proberen om diverse communicatiebureaus in de omgeving af te bellen met de vraag of zij een plekje voor je hebben.

Ik ga vanaf november stage lopen bij een communicatiebureau in Gouda en neem een project van hem over (als afstudeeropdracht). Lijkt me superleuk!!

Voor wie nog wat zoekt...

Ik heb de Partyschepencentrale in Rotterdam in de steek gelaten omdat ik de opdracht enz. niet zag zitten i.c.m. mijn opleiding. Er kan heeeel veel gebeuren op het gebied van marketing en communicatie binnen dit bedrijf. Het bedrijf is gevestigd in Rotterdam. Het gaat uiteraard om 5 dagen in de week, gewoon de normale werktijden.

Peetjuh

Berichten: 3356
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Maassluis

Re: [Centraal] Stage uitwissel topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 23:55

Stage plaats gezocht.

Hallo
Ik doe momenteel de opleiding Dier en Veehouderij (HBO) de stage duurt 20 weken. De stage is vanaf april tot en met half september! Het maakt mij niet uit of het in het binnen of buitenland is!
Het is de bedoeling dat ik een onderzoek ga doen op het bedrijf!
Het mag een paarden bedrijf zijn maar hoeft zeer zeker niet! Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

zns

Berichten: 2492
Geregistreerd: 09-08-03

Re: [Centraal] Stage uitwissel topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 00:05

Gezocht; Afstudeerstage plek

Ik ben op zoek naar een stageplek in de buurt van Purmerend/ Amsterdam waar ik een afstudeeropdracht kan uitvoeren. Ik volg de opleiding Management, Economie en Recht en zit op dit moment in mijn laatste jaar (4e). Vanaf februari dien ik ongeveer 21 weken stage te lopen.

De opdracht die ik moet uitvoeren moet betrekking hebben op management, economie en/of recht.

Voorbeelden van opdrachten die mij interessant lijken zijn onder andere;

-Het opstellen en afnemen van een klanttevredenheidsonderzoek of medewerkers-tevredenheidsonderzoek.
-Verbeteren /opstellen van HR procedures.
-Ziekteverzuimbeleid en preventie.
-Opdracht die gericht is op Kwaliteit, Arbo en Milieu.
-Een project met betrekking tot de interne arbeidsvoorwaarden en salariƫring.
-Onderzoek naar het personeelsverloop.

Weten jullie iets, dan hoor ik het graag. Knipoog

storrum

Berichten: 2158
Geregistreerd: 11-01-06
Woonplaats: Belgiƫ

Re: [Centraal] Stage uitwissel topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 15:53

Stageplek aangeboden.

Op quarterhorse fokkerij in de Belgische Ardennen.
Je werkt veel met jonge paarden, en je krijgt de mogelijkheid om veel te leren.
De werkzaamheden bestaan uit: voeren, mesten (vlas), poetsen, longeren, toiletteren, evt. rijden (western), en verder alle voorkomende werkzaamheden.
Er is een appartement met alles erop en eraan, en de mogelijkheid bestaat om je eigen paard mee te nemen.

Wil je meer info stuur dan even een pb.

moravita

Berichten: 884
Geregistreerd: 12-11-06

Re: [Centraal] Stage uitwissel topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 23:41

Vanaf januari hebben wij weer plek voor een (eventueel intern) stagiere. Uiteraard zijn we Aequor erkend. Je kunt je eigen paard meenemen.

Wat voor stage? Zowel VMBO als MBO en HBO studenten zijn welkom. Je kunt het beste een kijkje op de site nemen om te zien of onze werkwijze en ons bedrijf je aanspreekt.

Wat kun je leren en waarom is een stage bij Moravita zo leuk?

Goede sfeer, ontzettend veel mogelijkheden om echt iets te leren. (En een stofzuiger, zodat je niet de hele dag staat te vegen... Haha! ) Nee zonder gekheid; natuurlijk moet er gemest worden, moeten de paarden naar binnen en naar buiten en moet alles er netjes bij staan... maar er is zoveel meer om te leren!! Fokkerij (volgend jaar 11 veulentjes) opfok, dekhengsten, shows in binnen en buitenland en natuurlijk de bijzondere rassen en de klassieke rijkunst.

Ben je openminded? Vind je het belangrijk om in een prettige sfeer met elkaar te werken en te leren en ben je serieus m,et je opleiding bezig? Stuur dan een sollicitatiebrief met de periode waarin je graag wilt stage lopen en een uitgebreidde motivatie over het hoe en waarom stage lopen bij Moravita. Vergeet je CV niet!

Wie weet tot volgend jaar.

Amaretto27

Berichten: 2283
Geregistreerd: 02-11-06
Woonplaats: Fryslan

Re: [Centraal] Stage uitwissel topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 18:55

Ik heb zelf stage gelopen bij Andele Brenninkmeyer in Heeg (dressuurstal Brenninkmeyer).
Dit is mij zeer goed bevallen en super veel geleerd. Ze werkt voornamelijk met Andalusiers (hengsten), dus dat is ook weer eens wat anders. Ik zat er 9 weken intern en had m'n eigen paard ook mee. Ze wil je ook lesgeven e.d.
Het is zeker de moeite waard om daar stage te gaan lopen!

zie ook: www.manegedeburd.nl

lieniminnie

Berichten: 4536
Geregistreerd: 31-12-05
Woonplaats: Amsterdam

Re: [Centraal] Stage uitwissel topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 19:17

Stageplaats gezocht:

Ik ben op zoek naar een stage plek, omdat ik dit jaar geen school heb en nog wel leerplichtig ben ben ik opzoek naar een bedrijf waar ik een werk/leer stage zou kunnen doen. Ik ga volgend schooljaar beginnen met de opleiding Dierenarts assistente (paraveterinair). Nou lijkt het me erg leuk om dit jaar op een fokkerij te werken of als groom, stalhulp of dierverzorger aan de slag te kunnen.
Ik woon in amsterdam, als het in de buurt is zou dat handig zijn maar intern is ook een optie!

groetjes, Carline!

dorientjuh

Berichten: 7253
Geregistreerd: 19-01-05

Re: [Centraal] Stage uitwissel topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 18:00

Hoi mensen! Ik ben eerstejaars student Hippische Bedrijfskunde aan de CAH Dronten (www.cah.nl) . Nou moeten wij dus op zoek naar een stage die voldoet aan deze eisen:

Randvoorwaarden voor het bedrijf:
- commercieel paardenbedrijf
- minimaal 2 werknemers naast de ondernemer
- een combinatie van een wedstrijdstal (deelname nationaal niveau) met minimaal 1 van de volgende bedrijfstakken:
- handel / trainingsstal of -dekstation / sws / fokkerij / hengstenhouderij.

Nou ben ik erg van Natural Horsemanship, en dit zou ik dus graag op mijn stageplek terug willen zien. Het gaat om een stage van 15 dagen (elke vrijdag vanaf week 6), met daaraan gekoppeld een zomerstage van 4 weken. Al met al een moeilijke opgave, waarbij ik jullie om hulp vraag. In het schoolbestand kan ik niks vinden wat mij wel wat lijkt. Weet iemand by the way wat ''sws'' betekent? Over de locatie: alles tussen Dronten (Flevoland) en Brabant is goed!

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: [Centraal] Stage uitwissel topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 19:28

Stage weet ik zo 1,2,3 niet iig niet iets met na
heb je al op www.aequor.nl gekeken? daar staan veel bedrijven op!

maar een sws is een sperma win station Lachen

dorientjuh

Berichten: 7253
Geregistreerd: 19-01-05

Re: [Centraal] Stage uitwissel topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 21:20

Aequor heb ik al wel een beetje doorgekeken. Lachen Ik zal nog wel even verder spitten. Bedankt!

Allano2502
Berichten: 35
Geregistreerd: 17-09-05
Woonplaats: Amsterdam-Noord

Re: [Centraal] Stage uitwissel topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 22:02

GEZOCHT INTERNE STAGE'S

Wie zou mij kunnen helpen met stage plaats
ik doe nu Mbo Paardenhouderij/paardensport niv3 Eerstejaars.

-Regio maak niet uit
-Handel,sport,dressuur,springstal
-Intern + paard mee brengen tegen geen betaling want moet mijn eigen stal ook aanhouden.
-Stage begint; Eind januari tot eind maart.
-Les krijgen ter paard
-Goede leerstage waar je niet alleen rot klusjes moet doen.
-Van maandag tot vrijdag stage van 08.00u t/m 16/17.00u

Voor de rest heb ik zelf niets meer aan toe te voegen.
Hoop dat iemand mij kan helpen Pling

Vast bedankt.
Kimberley

alidaenlucky

Berichten: 81
Geregistreerd: 25-09-06

Re: [Centraal] Stage uitwissel topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 18:58

Hallo
Ik moet straks ook weer op zoek naar een stageplaats, dan zit ik in het laatste jaar van de 3 jarige opleiding dierverzoring. De stage is 1 dag in de week en soms een hele week. Ik heb vorig jaar in een dierenspeciaalzaak stage gelopen (erg leuk) en nu bij een dierenpension (niet wat ik later wil) nou wil ik volgend jaar graag weer een andere tak van de dierenwereld uitproberen ik heb ook al op aeqour geneust en opzich leek mij dierenziekenhuis groningen wel wat. Iemand die hier misschien ook ervaring mee heeft of misschien een andere leuke stage weet in de omgeving van Peize (drenthe). Tips zijn welkom
groetjes alida

Snadder
Berichten: 176
Geregistreerd: 29-01-06

Re: [Centraal] Stage uitwissel topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 14:51

Op Dressuurstal Schreven zijn ook stageplaatsen beschikbaar.
Intern en eigen paard meenemen zijn momenteel niet mogelijk.
De stage is dus het meest geschikt voor mensen uit de regio Weert.
Meer informatie staat op http://www.jennyschreven.nl

Frances

Berichten: 4749
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: schijndel

Re: [Centraal] Stage uitwissel topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 00:26

Stageplek gezocht.

Opleiding Dierverzorging.
Ongevind Eindhoven/Den bosch.
Periode 8 laatste schoolweken.
De hele week, met uitzondering van Donderdag.

kim26
Berichten: 71
Geregistreerd: 17-12-06

Re: [Centraal] Stage uitwissel topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 20:03

Hallo,

Wij zijn ook regelmatig op zoek naar stagiaires, wij zijn een pensionstal . Wij zijn erkend door Aequor. Voor meer informatie kijk op http://www.pensionstalbaco.nl. Of stuur een mail.



Intern is helaas niet mogelijk.

Knoffer

Berichten: 4109
Geregistreerd: 09-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: [Centraal] Stage uitwissel topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 21:31

Stageplek gezocht:

- Journalistiek stage gezocht
- Ik doe de hbo opleiding Nieuws & Media op de Hogeschool van Amsterdam (2e jaars)
- Omgeving Amsterdam
- 10 weken fulltime zo snel mogelijk
- Het liefst iets met schrijven of tv. Iets met achtergronden en/of langere stukken. Bijvoorbeeld reportages. Ik ben niet op zoek naar een stage waar ik heel erg op het nieuws moet zitten.

Ann_moi

Berichten: 3854
Geregistreerd: 11-04-06

Re: [Centraal] Stage uitwissel topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 16:31

Ik zit nu in de 4rde van het TVWO heb het profiel N&G, en mag/moet straks in de 5de stage lopen bij een buitenlands bedrijf of stageplek, voor 2 weken. Het liefst in een Engelstalig land.
Wie kan mij helpen, we moeten het zelf regelen, dus weet iemand een leuk stage adres?

naath
Berichten: 937
Geregistreerd: 30-06-07

Re: [Centraal] Stage uitwissel topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 22:30

Hoi!
Ik zoek ook nog een stageplek. Vork

Het gaat hierbij om een snuffelstage van 2 dagen (30 maart en 1 april).
Gewoon meer een meeloopstage, het moet op HBO niveau zijn, en ik doe het profiel E&M (economie en maatschappij) zit nu in klas 4Havo.

Dit zijn mijn voorkeuren, maar vind alles goed als het maar op HBO niveau is want ik weet totaal niet wat ik wil gaan doen later ..

In de paarden:
- Een stal, voor probleempaarden (iets in die trant)
- Springstal/Fokstal (dan gaat het meer om het managen)


Anders:
- Iets met SPH (Sociaal Pedagogische Hulpverlening) weet hier niet veel van en zou dus een kijkje willen nemen om te weten wat hier precies mee word bedoeld, en wat er dus wordt gedaan.
- Toegepaste Psychologie
- Iets met rechten


Graag in de buurt van Haarlem.
Bedankt!

Fox_xy

Berichten: 509
Geregistreerd: 26-03-04

Re: [Centraal] Stage uitwissel topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 09:34

Stage Plaats gezocht:

Ik ben op zoek naar een stage plaats voor mijn opleiding multimedia vormgeving.
Het gaat hierbij om een leer/werk stage van 5 dagen in de week, ik zit nu in klas 2.
Ik heb geen voorkeuren voor een soort bedrijf. Graag wel in de regio Breda/Rijsberen.

Romy18
Berichten: 1054
Geregistreerd: 08-12-05
Woonplaats: Mol belgie

Re: [Centraal] Stage uitwissel topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 23:01

Stage plaats aangeboden:

Paarden praktijk de Nethe in Mol (Belgie) heeft ruimte voor een stagair(e) paardenhouderij of para-veterinair.

Ik heb hier zelf stage gelopen gedurende 16 weken full-time en ben hier nu werkzaam voor nu 1 dag in de week vanaf eind mei begin juni (dan ben ik klaar met school) full-time. Wij zijn opzoek naar een gemotiveerde stagair(e) die veel wilt leren.
Het is een bedrijf dat bestaat uit stoeterij en kliniek. Er zijn eigen sport en fokkerij paarden als ook patienten voor de kliniek.
De werkzaamheden zijn heel divers. Voor het idee een aantal werkzaamheden voor een stagaire, s'ochtens mee stallen mesten, fokmerrie's op de wei zetten, sport paarden in de molen zetten, alles aanvegen, praktijk ruimte klaar maken voor gebruik, spullen aanvullen, bloedstalen versturen/invriezen, operatiesets schoonmaken en steriliseren, sport paarden longeren, monsteren voor kreupelheids onderzoek, rontgenologische keuring mee doen, mee visites rijden, veulens hadmak maken, mee naar de selectie's voor de veulenveiling, bloeduitslagen ordennen etc.

Voor diegene die geintresseerd is in het medische gedeelte van de paardenhouderij of de fokkerij een super leerbedrijf waar je veel vrijheid krijgt maar waar wel gewerkt moet worden.

Voor meer informatie kan je contact opnemen met mij of kan je gegevens opvragen via de website http://www.paardenpraktijk-denethe.be

Desperado_

Berichten: 1517
Geregistreerd: 30-07-06
Woonplaats: Voorne-Putten

Re: [Centraal] Stage uitwissel topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 17:48

stage plek gezocht (tis niet voor mij)

Mijn vriend is opzoek naar een stage plek voor dit schooljaar nog.
opleiding: SD (sociaal dienstverlening) 1e jaars, 2e niveau op Albeda college rotterdam.

het liefst is rotterdam voor 2 dagen pw