Havo profielen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Tdressuurgek

Havo profielen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-07 14:08

ik ga volgend jaar naar havo4 en moet dus een profiel kiezen..
Ik twijfel heel erg tussen CM(cultuur en maatschapij) en EM(economie en maatschapij)
wat zijn jullie ervaringen met deze profielen. CM blijkt wel makkelijker te zijn...
Wat is tekenen voor een vak? is die wel nuttig? en zijn de vakken Economie en Wiskunda A moeilijk?
zit nu in VMBO 4 maar economie is niet mijn sterkste vak en wiskundeook niet echt..
Is economie op de havo veel moeilijker als op het vmbo?
mijn voorkeur gaat naar EM maar het moet natuurlijk haalbaar zijn daarom twijvel ik nu tussen deze 2 profielen...
Wat zijn jullie ervaringen?
Laatst bijgewerkt door Tdressuurgek op 11-03-07 14:19, in het totaal 2 keer bewerkt

Lovely1

Re: Havo profielen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 14:11

Ik heb EM gekozen.. omdat je daar de economische kant mee op kan en daarbij Biologie (die was best pittig bij ons). Ik zou ook voor EM gaan dit is best wel te doen. Ik zou de uitdaging aangaan met jezelf i.p.v de makkelijke weg kiezen. Ik kwam van het vmbo af en heb toen EM gekozen... en het is best goed te doen. Het ligt er ook aan wat je precies ligt.. ik heb niks met creatieve en veel exacte vakken en economie trok mij... dus dat even nagaan voor jezelf.

TisUnique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 14:12

Tdressuurgek schreef:
Ik twijvel heel erg ... maar economie is niet mijn sterkste vak en wiskundeook niet echt..

Nederlands ook niet echt Haha! Clown twijfelen doe je met een f, niet met een v Duivel
Maar dit hoort volgens mij meer bij het subforum over opleidingen.............

Marloess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 14:14

Ik zit nu in 4havo en doe C&M. Dit omdat ik echt bár slecht ben in wiskunde/natuurkunde etc dus N&G en N&T vielen sowieso af.
Wiskunde A en economie vallen best mee. Gewoon nagaan wat jou het meeste ligt, en dat dan kiezen!

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 14:16

Ik heb C&M .. Ook omdat ik niet zo best ben in economie enzo , en daar later ook echt niks mee wil, dus was C&M Gewoon een handigere keuze Lachen
Je moet ook even nagaan wat je na de havo wil gaan doen ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 14:16

Ik heb C&M, en dat C&M Makkelijker is dan E&M klopt niet hoor. Het is gewoon wat je beter ligt.

Danielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 14:17

Tdressuurgek schreef:
Ik twijvel heel erg tussen CM(cultuur en maatschapij) en EM(economie en maatschapij)
wat zijn jullie ervaringen met deze profielen. CM blijkt wel makkelijker te zijn...
Wat is tekenen voor een vak? is die wel nuttig? en zijn de vakken Economie en Wiskunda A moeilijk?
zit nu in VMBO 4 maar economie is niet mijn sterkste vak en wiskundeook niet echt..
Is economie op de havo veel moeilijker als op het vmbo?
mijn voorkeur gaat naar EM maar het moet natuurlijk haalbaar zijn daarom twijvel ik nu tussen deze 2 profielen...

Ik heb CM gekozen, dit was het beste voor wat ik ging doen. Namelijk pabo opleiding hierna. Het ligt eraan wat je wil gaan doen hierna.
Ik heb biologie erbij gekozen verder en economie vond ik eerst moeilijk nu niet zo heel erg meer.
Het ligt er net aan welk profiel makkelijker is, of je beter in aardrijkskunde bent en geschiedenis of meer economie en wiskunde.

Lachen

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 14:18

E&M Lachen met spaans,duits, wisk A, Economie, Gesch.

iilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 14:21

Ik doe ook C&M en ben hier heel blij mee. Wiskunde sluit je namelijk af in de 4e met C&M! En je hebt in principe gewoon dezelfde economie als bij E&M, alleen heb je iets minder stof.

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 14:24

C&M heeft volgend jaar geen wiskunde meer. Knipoog

Riss

ik ga waarschijnlijk C&M doen, gewoon omdat ik niks heb met de wiskundige kant Clown

Riss

Veirl schreef:
C&M heeft volgend jaar geen wiskunde meer. Knipoog

klopt Haha!

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 14:25

maar je kan het nog wel als keuzevak nemen Nagelbijten / Gniffelen

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 14:25

Dat maakt C&M voor de meeste een pretpaket zonder wiskunde..

Tdressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-07 14:27

als ik C&M zal doen heb ik gewoon verplichte vakken en dan zou ik als keuze vakken Biologie en wiskunde A nemen. En zou ook nog tussen muziek en tekenen moeten kiezen dat zou dan tekenen worden... en Bij E&M zou ik als vakken Eco Wiskunde A Bio en duits hebben...

Liique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 14:28

Je moet eerst weten wat je wilt gaan doen na de havo en daar kies je dan een profiel bij. Ik had E&M gekozen, omdat ik een economische studie wou doen, omdat ik niet goed ben in talen, natuurkunde en scheikunde. Ik vond E&M goed te doen. Ik deed het eerst op het VWO en had toen als bijvak KCV. Ik haalde de 5e niet en ben toen naar 5HAVO gegaan. Daar had ik toen geen bijvak meer nodig omdat ik die op het VWO al had afgesloten.
Ik vond E&M leuk, omdat je ook verschillende vakken hebt: Geschiedenis, aardrijkskunde, wiskunde, economie.. dus het gaat niet alleen over hetzelfde (vind ik).

Tdressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-07 14:34

qua vervolgstudie maakt het voor mij niet zo veel uit... maar ik vind tekenen zo'n dom vak dat is het minpunt voor mijn aan C&M.. Verdrietig Denk dat het E&M wordt dan maar wat harder studeren Tong uitsteken De vakken van EM spreken me meer aan. Denk dat je er meer mee kunt... Hopen dat ik het wel kan..

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 14:37

Ik zit in 4vwo met E&M. Als keuzevak heb ik Frans2 en M&O. Het valt allemaal reuze mee vind ik zelf. Economie is niet moeilijk, maar ik ben daar ook wel goed in. Bloos
Het enige waar ik moeite mee heb is aardrijkskunde, maar dat ligt me gewoon niet zo.

Maar waarom staat dit bij WD-V? Tong uitsteken

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 15:59

ik heb even getemt, hoort niet echt op wedstrijden!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 00:43

Ik snap dat je net nieuw op dit forum bent. Maar dit heeft echt niks met WD te maken?

WD-V --> STW

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 07:49

Tdressuurgek schreef:
qua vervolgstudie maakt het voor mij niet zo veel uit... maar ik vind tekenen zo'n dom vak dat is het minpunt voor mijn aan C&M.. Verdrietig Denk dat het E&M wordt dan maar wat harder studeren Tong uitsteken De vakken van EM spreken me meer aan. Denk dat je er meer mee kunt... Hopen dat ik het wel kan..

met E&M kan je meer dan C&M..
bij de vervolgopleidingen bij C&M kom je met E&M..
bij de vervolgopleidingen bij E&M hoef/kan je niet met C&M komen..

voor mensen die zeggen dat dit niet waar is, dit zijn de woorden van de decaan & beroepenavond waar ik geweest ben. dus denk dat die niet gaan liegen..

Meryl_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 07:53

Zelf twijfel ik nu ook hiertussen, zit nu in havo3 en moet dus ook profiel kiezen.
uiteindelijk denk ik dat ik voor E&M ga, ik hoor van mensen dat je daar veel meer mee kan en vakken zoals tekenen etc. spreken mij niet echt aan..
succes met kiezen!

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 07:54

DAt C&M makkelijker is dan E&M is een illusie. Het is net wat je makkelijk licht. Ik zelf heb E&M maar wel met tekenen er bij. en Tekenen houd niet in dat je een uur lang gewoon wat zit te tekenen, je bent het grootste gedeelte bezig met kunstgeschiedenis, behalve dat het ontzettend saai is, is het gewoon ook erg moeilijk. Je moet gewoon zo veel stof kennen. Daarnaast is praktijk ook veel moeilijker geworden dan de jaren daarvoor, het niveau is gewoon hoger. Als je geen natuur talent bent op tekenen gebied zal ik dus niet voor C&M kiezen want dat zal je echt flink tegenvallen.

Met E&M heb je meer mogelijkheden qua opleiding, met name economische opleidingen. Ik heb E&M gekozen met Tekenen er bij, zo kan ik als ik wil wel naar de kunstacedemie maar ook naar economische opleidingen. Nadeel is wel dat je wiskunde hebt op je examen.

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 07:55

Citaat:

Kan wel hoor, moet je alleen wel wiskunde en economie er bij hebben

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 22:37

Visconti schreef:
Citaat:

Kan wel hoor, moet je alleen wel wiskunde en economie er bij hebben

Dat weet ik zo net nog niet..
Wiskunde is bij E&M A2 ipv A1, economie is 2 ipv 1.
Beide moeilijker dus Knipoog

Ik ben ook van vmbo-t naar havo gedaan, E&M.
Heel pittig, biologie erbij; echt pittig.
Economie ook, eigenlijk is alles écht veranderd..stukken moeilijker.
In het begin was het lamballen, lukte wel..
BAM 1e kwartaal; 3 studiepunten gemist!
2e kwartaal; doorwerken.. 1tje gemist Lachen

Gaat de goede kant op, maar ik heb het zeker niet makkelijk.
Ben er nu wel van overtuigt dat ik het ga halen, maar toch Lachen

Gewoon kiezen watje het leukste vind en makkelijkste vind.
Althans; het moet wel een uitdaging blijven, maar kies geen dingen die je niet trekken, die je bij voorbaat al niet interesseren.