[HK] VWO eindexamengangers 2007

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kim_89

[HK] VWO eindexamengangers 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 19:31

Hoi!

Ik zit nu zelf in 6VWO, profiel C&M met informatica als keuzevak. Langzaamaan kruipen we richting de beruchte maand mei, waarin onze examens zullen beginnen. Ik moet zeggen dat ik me er niet zo superdruk over maak. Eerst wel hoor, maar je moet niet vergeten dat je niet voor niets die 5 jaar ervoor door bent gekomen. Waarom zou je je examen dan niet halen? Leraren zullen ook hun best doen met je goed voorbereiden, je bent immers het visitekaartje van de school! Verstand op nul, goed leren en: vertrouw op jezelf! Toch maak ik me een beetje druk over het examen geschiedenis en het examen wiskunde. Ik heb wiskunde A1 en ik ben echt een analfabeet wat wiskunde betreft Nagelbijten / Gniffelen

De examenperiode is een stressvolle tijd, maar als je er eenmaal doorheen bent, kun je eindelijk wat gaan doen wat je echt leuk vindt! Dat is iets waar ik erg naar uitkijk. Als ik slaag, wil ik het nieuwe jaar beginnen met de Pabo. Zonde, hoor ik mensen zeggen. Maar dat is het niet! Mijn ambities liggen daar gewoon, een VWO-diploma is mooi meegenomen. En: als het niet bevalt kan je altijd nog naar de universiteit.

We hebben toch nog wel wat maanden te gaan voor het zo ver is. Ik ben benieuwd hoe jullie tegen je examen aankijken, of je al begonnen bent met voorbereiden, hoe je dat doet, wat je verwachtingen zijn, waar je tegenop ziet, enzovoorts. Kortom; deel je examenlief- en leed met andere VWO-Bokkers!

Kim.

_Lorette_

Re: VWO eindexamengangers 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 19:35

Volgens mij ga ik grandioos zakken. Nagelbijten / Gniffelen

Ik lijk erg op jou, wat betreft wiskunde!
Ik heb CM2, dus zonder kunstvakken. Keuzevakken biologie1 en economie1.

Echt, ik ga zo in de problemen komen voor mijn examens. Straks is iedereen zich gek aan het leren en ik weet dan nog niet eens wát we moeten leren. Sigaar Als ik mezelf goed ken zit ik weken te stressen en begin ik de dag voor mijn examen pas met lezen.

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 20:03

Haha Tong uitsteken Wij hebben niet eens CM2 Clown En ik kan geen biologie kiezen, iets stoms binnen onze school om het zogenaamde gatenkaas-roosterprobleem' op te lossen. Hebben ze alle keuzevakken die niet waarschijnlijk zijn voor een C&M leerling. Maar het helpt niks Clown

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 20:28

Hier nog een potentiele zakker.. Haha! Ik heb E&M, bijvakken BIO1 en CKV2,3. ( die heb ik al afgesloten, dus dit jaar geen extra uren, heerlijk! )

Kan me nog niet echt druk maken om de examens, duurt toch nog 4 / 5 maand Vork
Heb over anderhalve week mn 2e tentamenweek, die moet ik wel een beetje goed maken, anders zak ik sowiezo geloof ik. Maargoed, duurt nog anderhalve week Tong uitsteken Oftewel, ik schuif altijd aaaalles voor me uit, wat als gevolg heeft dat ik de avond / nacht voor het SE nog alle stof moet leren. Waar dus niks van komt omdat ik in slaap val oid. Wat dus resulteert in een onvoldoende Haha!

Oftewel, ik ga met goede moed het komende half jaar in Sigaar

berbertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 20:44

De examens, ik wil er voorlopig nog niet aan herrinert worden al is dat best moeilijk als iedereen het erover heeft. Bij mij op school hoor ik dagelijks van leraren klasgenoten e.d. dat de examens eraan komen en dat de 4 maanden die we nog hebben voorbij vliegen. Alleen bij die gedachte schiet ik al in de stress, ik kan me gewoon niet tot leren zetten.
Ik moet dus ook examen doen alleen dan in het profiel NT. Als bijvakken heb ik economie1,2, biologie1,2 en alsof het nog niet genoeg is ook nog aardrijkskunde. Ik weet dat het een beetje een wonderlijk profiel is maar goed ik moet er dus examen in doen. Op zich liggen wiskunde, natuurkunde, scheikunde, biologie en ecomomie mij erg goed, daar ga ik wel voor slagen. Ik heb in alle 6 de jaren weinig tot niets voor gedaan en ik haal bijna altijd wel voldoendes voor die vakken dus dat is wel makkelijk. Aardrijkskunde wordt een twijfelgeval daar moet je wel veel voor leren. Mijn grootste struikelblokken worden frans1, duits1, nederlands en engels. Frans1 en Duits1 sluit je wel eerder af dat is misschien nog een klein voordeel maar ik kan echt geen franse of duitse texten lezen. Ik ben werkelijk een ramp met nederlands, ik had zo een allochtoon kunnen wezen Tong uitsteken . Ik zie stijlfouten niet kan geen structuren of hoofdgedachten uit texten halen en mijn zinsopbouw en spelling is ook een ramp. Ik kan ook niet in het engels lezen, schrijven, luisteren of praten. Dus ik kijk erg naar de examens uit ja Haha!

Ik heb me totaal nog niet voorbereid en ik word met de dag wijzer wat de precieze leerstof is voor het examen, zo hoorde ik vandaag dat we 3 boeken voor bio moeten kennen. Ook zie ik veel andere vwo 6'ers die zich al op de stof gestort hebben, maar bij mij zal het er wel op neerkomen dat ik 1/2 dagen voor het examen ga beginnen. Daardoor moet ik de hele nacht door leren om dan vervolgens op het examen zo moet te zijn dat ik alles door elkaar haal en moet hopen op een voldoende, zo gaat het wel vaker bij mij Clown .

Ik blijf goede moet houden en ik heb het al 5 jaar volgehouden op het vwo dus zal ik nu ook wel slagen (hoop ik). En anders kunnen jullie mij altijd nog talen bijles geven aangezien jullie CM'ers zijn dan geef ik jullie wiskunde bijles Ja

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 20:46

ik heb volgend jaar pas examen gelukkig Vork jullie allemaal alvast veel succes Haha!

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 20:46

Haha dankjewel Haha! Kan het gebruiken vrees ik.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 22:42

Mloes schreef:
Hier nog een potentiele zakker.. Haha! Ik heb E&M, bijvakken BIO1 en CKV2,3. ( die heb ik al afgesloten, dus dit jaar geen extra uren, heerlijk! )

Kan me nog niet echt druk maken om de examens, duurt toch nog 4 / 5 maand Vork
Heb over anderhalve week mn 2e tentamenweek, die moet ik wel een beetje goed maken, anders zak ik sowiezo geloof ik. Maargoed, duurt nog anderhalve week Tong uitsteken Oftewel, ik schuif altijd aaaalles voor me uit, wat als gevolg heeft dat ik de avond / nacht voor het SE nog alle stof moet leren. Waar dus niks van komt omdat ik in slaap val oid. Wat dus resulteert in een onvoldoende Haha!

Oftewel, ik ga met goede moed het komende half jaar in Sigaar

Ik lijk ook op jou. Vork Soms sla ik 5 minuten voor de toets mijn boek pas open en blijkt later dat ik in de 5 minuten nog in het verkeerde hoofdstuk keek ook.
Ik ben gewoon te erg en kan de ernst van de examens niet inzien. Uitstellen, daar ben ik echt ongelooflijk goed in. Er zijn gewoon zoveel leukere dingen.

Het nadeel is dat ik wél altijd aan het stressen ben. Ik kan nooit iets anders doen zonder te denken 'ik had nu eigenlijk moeten leren', vooral als je iedereen er over hoort. En tóch ga ik dan niet aan de slag. Pff, dan krijg ik gewoon een hekel aan mezelf.

Ik weet dat ik in paniek raak bij Wis en Eco. Als ik die opgaven zie ga ik gewoon heel erg denken dat ik het niet kan. De getallen en formulering maken me bang. Vork
En verder kan ik geen enkel vak. Ik ben er dan ook van overtuigd dat ik niet zal slagen, wat heel zonde zou zijn.

x_ultimate_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 16:29

Ja hier nog een eindexamenkandidaat! Ik doe N&G met M&O *lekker minimalistisch profiel* Maargoed ik had geen extra vakken nodig voor m'n vervolgopleiding (applied science) en aangezien ik in de 4e al was blijven zitten leek het me wel verstandig om er niet zoveel meer bij te kiezen.
Overigens zie ik het nu nog niet echt zitten dat ik ga slagen, ik sta na 1 toetsweek 3 5en waarvan 2 in m'n profiel maargoed ik ben sehr gelukkig als die examens voorbij zijn (wantja, ook ik kan me niet concentreren en stel ook alles uit)

cracker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 17:43

Nog een eindexamenganger (maar volgens mij was er al ergens een eindexamentopic vwo toch? nja Tong uitsteken )

Ik doe N&G met economie 1 erbij, ook geen onwijs moeilijk pakket.
Frans en duits heb ik al afgesloten. Alle afgesloten vakken zijn voldoende en na deze toetsperiode mag ik ook nog 2 schoolexamens van afgesloten vakken over doen om die cijfers op te halen Haha!
(niet dat je daar veel aan hebt, want die compenseren niet zo veel. )
De profielvakken moeten gewoon voldoende, punt Scheve mond
En daar wordt het lastig, ene hoofdstuk van wiskunde snap ik wel, volgende weer totaal niets. Maar dat komt ook vaak doordat er iets leukers in mijn wiskundeklas zat de afgelopen 2 jaar Vork
Dit jaar gaat nog wel, we hebben 2 toetsweken gehad en stomen op de derde af (3e week van februari) dus heb dan een redelijke basis voor mijn examens.
Ik ben alleen een stuk minder blij met de planning. Nederlands + wiskunde op een dag... 6 uur examens op één dag... Heb met 100 minuten toetsen al moeite.. Scheve mond
En nederlanse spelling, lang leve het west-fries, hun gebruik en foutjes met werkwoorden, gewoon stomweg niet nadenken over d of t aan het einde Bloos!

Opzich heb ik wel vertrouwen in de examens, het is allemaal herhaling van stof die je in de 5 jaar hiervoor hebt gehad. Voor ons is de 6e grotendeels herhaling.
Op het examen kunnen ze dus niet diep in gaan op dingen. Gewoon overal een beetje van weten Haha!

Hanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 18:50

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 18:59

Officieel hoort het daar niet volgens mij Lachen Deze staat goed.. maar goed Lachen

Hanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 19:02

Als je over je examens wilt kletsen, hoort t wel degelijk in de huiskamer.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 19:07

Ik had dit jaar ook examen kunnen doen..als k niet was blijven zitten Vork Maar als k vriendinnen uit de 6e hoor dan ben k volgens mij blij dat k t nog even n jaartje kan uitstellen! Ben er nu al bang voor dat t n ramp gaat worden vooral met wiskunde & NL & engels. Van wiskunde snap k nu al geen ene moer, bij NL zie k sowieso t nut er niet van om literatuurgeschiedenis te doen/kennen en mn spelling is ook niet denderend en engels tsja..nooit goed uitgelegd gekregen denk k. Hebben jullie trouwens al je PWS terug?

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 19:13

De topics van Havo examenmensen en VMBO staan hier ook in deze rubriek Knipoog

WillemYntJee schreef:
Van wiskunde snap k nu al geen ene moer, bij NL zie k sowieso t nut er niet van om literatuurgeschiedenis te doen/kennen en mn spelling is ook niet denderend en engels tsja..nooit goed uitgelegd gekregen denk k. Hebben jullie trouwens al je PWS terug?

Ik heb inderdaad mijn profielwerkstuk al terug. Ik deed het over de Renaissance in Italië. Mijn begeleider heeft het nagekeken en er waren nog een paar dingetjes die ik moet verbeteren. Wanneer dit goed is, ben ik klaar Lachen

Zofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 22:01

Ik voeg me ook toe aan het topic!!!

Doe N&G met CKV3-Beeldend, sta er behoorlijk slecht voor en heb me ingeschreven voor Tandheelkunde en Rechten.

@berbertje, jij dacht zeker ik kies gewoon zoveel mogelijk vakken, dan kan ik alles studeren? Tong uitsteken

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 11:50

Ik moet ook examen doen dit jaar.

Ik heb vorig jaar zonder mezelf al te veel in te spannen mijn HAVO gehaald, en doe nu VWO5&6 in 1 jaar, een stuk harder werken Knipoog . Mijn cijfers zijn opzich wel goed, heb alleen nog 1 dikke onvoldoende voor economie, een 4,5 . Ik heb al examenbundels besteld dus kan daar al iig mee aan de slag.

Shannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 14:21

Ja ik doe ook examen dit jaar.

Maarrr is het niet even slim als we 1 topic maken ipv van 2??? En aangezien die in de huiskamer er eerder was, is het misschien handig om daar door te gaan kletsen...
Zo is het wel heel gaar, 2 precies dezelfde topic's Tong uitsteken

Hanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 14:24

Daar ben ik ook voor Shannie Ja

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 14:35

maar als de topic's van de HAVO en VMBO ook hier in STW staan, waar t volgens mij ook thuis hoort, kunnen zij denk k beter hier meekletsen Tong uitsteken maargoed doesn't matter, k doe trouwens N&G met economie 1 Lachen

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 14:37

Niet echt eerlijk trouwens, dat bijna wordt verplicht door jullie dat het daar verder moet Knipoog

Inderdaad, WillemYntJee heeft gelijk, Havo en VMBO staan hier ook dus dan gaan wij hier ook gewoon. Als je last hebt van dit topic, kom je maar gewoon niet Knipoog

Nu even terug naar de echte examengangers Cool

Shannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 14:45

Maar de regel is geloof ik ook dat je eerst moet zoeken of dat topic dat je wilt starten er niet al is. En die is er dus wel Lachen
Maargoed het maakt mij allemaal niet uit en ik wil de sfeer niet verpesten verder.

Ik ben dus Shanna, 17 jaar en doe dit jaar dus ook examen. Ik heb als profiel N&G en als keuzevakken nog informatica, BV3 en 'POM'.
Ik sta gelukkig overal nu nog voldoende voor maar ik vraag me toch wel heel erg af of ik ga slagen. Ik heb namelijk vorig jaar heeeeel veel school gemist omdat ik steeds heel erg ziek was...
Daarbij is het vwo volgens mij te moeilijk voor mij Clown mja ik heb het tot hier gered en wil nu dus doorgaan ook Tong uitsteken

Nu nog 1 weekje les en dan heb ik weer tentamenweek...

Hanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 14:47

Kim_89 schreef:
Niet echt eerlijk trouwens, dat bijna wordt verplicht door jullie dat het daar verder moet Knipoog

Inderdaad, WillemYntJee heeft gelijk, Havo en VMBO staan hier ook dus dan gaan wij hier ook gewoon. Als je last hebt van dit topic, kom je maar gewoon niet Knipoog

Nu even terug naar de echte examengangers Cool

Wij geven alleen een suggestie, het kan toch zijn dat je dat topic niet gezien had en dit topic al had geopend. Het heeft namelijk niet echt een toegevoegde waarde om twee precies dezelfde topics te hebben Knipoog

Waar je laatste opmerking opslaat snap ik niet helemaal Verward

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 14:51

Naja ik maak een topic waar het hoort, en dan kom jij er zomaar tussendoor met een andere link Lachen Niet zo leuk he?

Maar goed..

Hanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 14:56

Wat is er mis mee om een link te geven van een eerder geopende topic over precies hetzelfde onderwerp? Ik bemoei me er verder maar niet mee, ga vooral rustig verder Lachen