Ik zit nu zelf in 6VWO, profiel C&M met informatica als keuzevak. Langzaamaan kruipen we richting de beruchte maand mei, waarin onze examens zullen beginnen. Ik moet zeggen dat ik me er niet zo superdruk over maak. Eerst wel hoor, maar je moet niet vergeten dat je niet voor niets die 5 jaar ervoor door bent gekomen. Waarom zou je je examen dan niet halen? Leraren zullen ook hun best doen met je goed voorbereiden, je bent immers het visitekaartje van de school! Verstand op nul, goed leren en: vertrouw op jezelf! Toch maak ik me een beetje druk over het examen geschiedenis en het examen wiskunde. Ik heb wiskunde A1 en ik ben echt een analfabeet wat wiskunde betreft

De examenperiode is een stressvolle tijd, maar als je er eenmaal doorheen bent, kun je eindelijk wat gaan doen wat je echt leuk vindt! Dat is iets waar ik erg naar uitkijk. Als ik slaag, wil ik het nieuwe jaar beginnen met de Pabo. Zonde, hoor ik mensen zeggen. Maar dat is het niet! Mijn ambities liggen daar gewoon, een VWO-diploma is mooi meegenomen. En: als het niet bevalt kan je altijd nog naar de universiteit.
We hebben toch nog wel wat maanden te gaan voor het zo ver is. Ik ben benieuwd hoe jullie tegen je examen aankijken, of je al begonnen bent met voorbereiden, hoe je dat doet, wat je verwachtingen zijn, waar je tegenop ziet, enzovoorts. Kortom; deel je examenlief- en leed met andere VWO-Bokkers!
Kim.
Als ik mezelf goed ken zit ik weken te stressen en begin ik de dag voor mijn examen pas met lezen.
Wij hebben niet eens CM2
En ik kan geen biologie kiezen, iets stoms binnen onze school om het zogenaamde gatenkaas-roosterprobleem' op te lossen. Hebben ze alle keuzevakken die niet waarschijnlijk zijn voor een C&M leerling. Maar het helpt niks
Ik heb E&M, bijvakken BIO1 en CKV2,3. ( die heb ik al afgesloten, dus dit jaar geen extra uren, heerlijk! )

Deze staat goed.. maar goed