Arbeidsvragen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

OneDiamond

Arbeidsvragen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-06 20:29

Als je bijvoorbeeld 12 uur in een winkel werkt, kan de baas je verplichten om meer te werken als de andere werknemers ziek zijn?

Laatste vraag, hoeveel uur mag je aaneengesloten werken tot je pauze krijgt, en is pauze bij ieder werk verplicht (in dit geval slagerswinkel).

Ik weet niet of het hier goed staat.. Lachen
Groetjes

TienekeJarig

Re: Arbeidsvragen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 21:08

Moderatoropmerking:
--> STW Lachen

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 22:15

geloof dat je als je 5,5 u of meer werkte recht op pauze van iig een half uur had.. Meestal wordt er als je aangenomen wordt ook gevraagd of je meer kan wil werken als er iemand ziek is, meestal maken ze heir een eis van. Kan je niet dan kan je niet, maar omdat je geen zin hebt zal denk ik niet in dank af worden genomen. Dwingen kunnen ze nooit, wel dreigen met ontslag.. Mits je dus hebt ingestemt bij het tekenen van contract dat je ook voor anderen invalt..

dacht ik:)

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 22:19

Dat is helemaal afhankelijk van je contract, is het twaalf uur per week of gemiddeld twaalf uur per week?

Het aantal uren wat je aaneengesloten mag werken en na hoeveel uur je pauze moet hebben is vaak van je CAO afhankelijk.

Maar om heel eerlijk te zijn, een werknemer die niet flexibel is en niet mee wil denken hoeft er echt niet op te rekenen dat ik zijn of haar contract verleng.

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 23:57

Ik geloof dat je na 4 uur werken recht hebt op een kwartier pauze... Maar voor de zekerheid zou ik het eens uitzoeken op internet.

OneDiamond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-06 19:23

Bedankt voor de reactie's, meerdere altijd welkom.