Andere taal leren..!! Tips?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Andere taal leren..!! Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-06 16:46

Wil graag een andere taal leren, heeft iemand tips voor mij?

Heb al gekeken op de volksuniversiteit, LOI, via de computer enz enz. Wie heeft ervaringen hiermee? Wat zou ik het best kunnen doen?

Mo_I_Rana

Berichten: 7503
Geregistreerd: 09-11-03

Re: Andere taal leren..!! Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 16:49

Kun je geen avondschool in de buurt volgen.

Mijn moeder volgt elke woensdagavond 3 uurtjes Italiaans in de avondschool. (min. leeftijd = 16, maar er zitten vooral "oudere" mensen, gemiddelde leeftijd is iets van een 30 jaar)

Ik weet overigens niks van het schoolsysteem in Nederland, dus weet ook niet of het wel ginds bestaat Nagelbijten / Gniffelen

Rachelll

Berichten: 1961
Geregistreerd: 15-07-06

Re: Andere taal leren..!! Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 16:52

Ik heb portugees gedaan via de volksuniversiteit. Is mij prima bevallen!! Heb eerst geprobeerd via LOI, maar een thuisstudie is niks voor mij. klassikaal vind ik persoonlijk fijner omdat je dan je vragen gewoon aan de leraar kan stellen. Ook de kosten van de volksuniversiteit vond ik meevallen. Ik weet niet meer precies wat ik betaald heb.

Welke taal wil je gaan leren??

Ouwe

Berichten: 2531
Geregistreerd: 31-08-06

Re: Andere taal leren..!! Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 16:56

Ik heb toen ik een jaar of 12/13 was een jaar lang in Luxemburg gewoond. Het Luxemburgs leerde ik op school, dat was de taal die je sprak. Duits heb ik van de televisie geleerd, dus dat is misschien een tip. Door televisie in een andere taal te kijken pak je het snel op (en dan wel zonder ondertiteling natuurlijk). Dat kan je ook doen als je een taalcursus ergens gaat volgen.

Urielle

Berichten: 50078
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Andere taal leren..!! Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 17:05

De beste manier om een taal te leren is naar het land gaan waar het gesproken wordt, in een gastgezin te gaan die jouw taal niet spreken en het in de praktijk met vallen en opstaan te leren. Maar dat moet praktisch maar net mogelijk zijn voor je natuurlijk Lachen

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Re: Andere taal leren..!! Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-06 17:13

Het gaat over Arabisch, het lastige is ook nog dat het om Egyptisch arabisch gaat. Arabisch wordt overal in verschillende dialecten gesproken, dus ik ga uit van het standaard Arabisch.

De volksuniversiteit is € 199,00 voor 26 weken 1,5 uur per week. Is redelijk te doen, in dec/jan ga ik terug naar Egypte dus kan ik dan mooi oefenen Haha!

Maar goed ik moet er nog wel zwaar over nadenken, het is voor mij een hap geld als studente Scheve mond

Rachelll

Berichten: 1961
Geregistreerd: 15-07-06

Re: Andere taal leren..!! Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 17:29

Zo das wel behoorlijk pittig, maar wel leuk vooral als je het dan in praktijk kan brengen in dec/jan. Ik had toendertijd portugees geleerd ivm mijn portugese ex. Dus ik was regelmatig in portugal te vinden met schoonouders die alleen maar portugees praatten.
Ik weet niet of je het bij de volksuniversiteit in termijnen kan betalen anders zou dat wel misschien een optie voor je zijn.
En vanwaar die belangstelling voor egyptisch arabisch??
Iig heel veel succes