stage lopen op plek die je niet zit zitten (slagerij)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moyra

Berichten: 9659
Geregistreerd: 19-02-04

stage lopen op plek die je niet zit zitten (slagerij)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 15:23

hallo,

ik zit op een groene school in het 4e leerjaar nu moeten we dit jaar stage lopen. ik heb een opleiding in dierenhouderij. kreeg ik me stage plek te horen.. dit is bij een slagery. ik kan dus geen verband brengen tussen dierhouderij en een slagerij... ik volg die op leiding omdat ik dieren wil HOUDEN.

helaas is de leraar die hier over gaat met kamp mee dus veranderen kan het niet. ik zie er onwijs tegen op omdat ik ze wil houden ik ze niet in stukjes vlees wil verkopen.

nu weet ik dat sommige zullen zeggen er zit weldegelijk verband tussen dierenhouderij en slagerij.

ik wil dus echt niet daar stage gaan lopen. oke morgaal van dit topic. zouden jullie met tegen zin doen om toch zeggen van nee echt niet.

Noukie
Berichten: 10954
Geregistreerd: 27-12-01

Re: stage lopen op plek die je niet zit zitten (slagerij)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 15:27

is er niet iemand anders (vervanger) waarmee je dit kan bespreken?
kan me wel iets bij voorstellen dat dit nu niet bepaald een stage adres is waar je op zat te wachten.
Wanneer begint de stage en wanneer is die leraar terug van kamp?
Anders (als er niemand anders op je opleiding is met wie je het probleem kan bespreken) begin je gewoon netjes aan je stage, doe je je best en geef je, zo gauw die leraar terug is, aan dat je liever iets anders doet?

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Re: stage lopen op plek die je niet zit zitten (slagerij)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 15:27

Ik zie eerlijk gezegd het verband ook niet helemaal Nagelbijten / Gniffelen.
Wanneer komt die leraar terug van kamp?
Ik zou het iig -tot die leraar terug is van kamp- wel een keer proberen, dan kunnen ze iig niet zeggen dat je niet gemotiveerd genoeg bent. En wie weet, misschien bevalt het wel heel goed, weet jij veel?!.

LianneJantje
Berichten: 487
Geregistreerd: 22-07-02

Re: stage lopen op plek die je niet zit zitten (slagerij)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 15:30

Nee, ik zou hier zeker geen stage gaan lopen. Ook doordat ik vegetariƫr ben, maar ook doordat ik het verband niet zie. Ik wil wat leren voor mijn toekomst, dus wil ook een stageplek die daarbij aansluit. Ook al kan de docent die er over gaat het verband leggen tussen dierenhouderij en een slager, dan nog zou ik het niet doen. Ik snap dat de stageplekken niet voor het oprapen liggen, dus misschien kan je zelf opzoek naar een vervangende plek?

moyra

Berichten: 9659
Geregistreerd: 19-02-04

Re: stage lopen op plek die je niet zit zitten (slagerij)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 21:05

de leraar komt vrijdag laat op de dag terug. en ik moet vrijdag bellen naar me stage adres voor afspraken enz. ik ga denk even bij me mentor infomeren.. ookal is dat helemaal me grootste vriend niet. hoe langer ik er aan denk hoe erger ik het ga vinden.

ik weet misschien waar de fout ligt.
ik had in eerste instantie gezegt dat ik vap ging doen =verwerking agrarishe producten. kort om bakken en braden.. dit heb ik nog op tijd veranderd misschien is bij stage begleider niet aan gekomen.

This_is_me

Berichten: 5527
Geregistreerd: 27-02-04

Re: stage lopen op plek die je niet zit zitten (slagerij)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 20:36

Hoe lang moet je daar stage lopen dan?? Ik ken het gevoel dat je iets moet doen waar je geen zin in hebt. Zo heb ik 9 maanden lang in een team gezeten waar ik ook niet op zat te wachten (van mn werk uit) maar uiteindeljk heb ik daar best een hoop van geleerd.. Ik zag er zo erg tegen op dat ik gewoon 4 weken ziek thuis heb gezeten. Ben blij dat ik het toen als nog heb gedaan.. Ik weet dus wat je voel.

Ik zou als ik jou was langs die mentor gaan wie weet wat die nog voor je kan betekenen. Maar er vooral niet te langmee wachten. Anders bestaat de kans dat er geen andere plekken meer zijn

Matthanja

Berichten: 1708
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: Steenwijk

Re: stage lopen op plek die je niet zit zitten (slagerij)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 22:10

ik vind het een belachelijke stageplek voor bij de opleiding Dierhouderij.

Ik doe zelf ook deze opleiding, maar heb nog nooit gehoord dat je bij zo'n bedrijf moet stage lopen.

Als ik jou was zou ik het er met iemand over hebben, er moet toch wel een andere stageplaats te vinden zijn?

moyra

Berichten: 9659
Geregistreerd: 19-02-04

Re: stage lopen op plek die je niet zit zitten (slagerij)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 22:30

een klasgenootje van mij die dus vap= is bakken en braden doet die moet dus bij friezen gaan stage lopen omdat ze niks in de buurt voor haar konden vinden. ik vind maar dom iemand die dierenhouderij doet moet bij slager en iemand die iets met eten gaat doen bij paarden :S

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Re: stage lopen op plek die je niet zit zitten (slagerij)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 22:39

Ik zou nog gaan proberen om erover te praten, maar anders zit er niets anders op dan gewoon gaan en er het beste van maken.

chant_xx

Berichten: 815
Geregistreerd: 06-03-05
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 11:53

vorig school jaar moes je zelf iets zoeken en als je niks had dan zocht de school wat voor je
dus eigelijk is het soort van eigen schuld Knipoog

This_is_me

Berichten: 5527
Geregistreerd: 27-02-04

Re: stage lopen op plek die je niet zit zitten (slagerij)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 16:59

moyra schreef:
een klasgenootje van mij die dus vap= is bakken en braden doet die moet dus bij friezen gaan stage lopen omdat ze niks in de buurt voor haar konden vinden. ik vind maar dom iemand die dierenhouderij doet moet bij slager en iemand die iets met eten gaat doen bij paarden :S


goh kunnen de TS en jou vriendin niet ruilen haha

jodoka
Berichten: 305
Geregistreerd: 17-06-06
Woonplaats: Kerkrade

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 12:04

chant_xx schreef:
vorig school jaar moes je zelf iets zoeken en als je niks had dan zocht de school wat voor je
dus eigelijk is het soort van eigen schuld Knipoog



Als nog klopt het niet dat als ze niks gevonden had bij een slagerij.
Als jij koken doet en je moet bij friezen stage lopen.Kom jij dus nooit veder in koken.
Jij zal dus dan in een restaurant moeten stage lopen.
EN andersom moet zei bij een manege/pensioenstal oid lopen.
En niet omdat zei niks gezocht heb,maar de school zal zelf beter moeten komen met stage's.
Als ze dit bij iedereen doen worden ze naar mijn wetende niet goed voorbereid op je eind exame?
Want als jij koken doet,zal je in je eind exame iets over koken krijgen.En zei iets over dierhouderij.
En als jullie dat niet weten gaan je punten..daagg!En dan slaag jij niet..Nee ze moeten naar mijn wetende iets beters voor je zoeken.

Al,kan ik me ook iets in een slagerij voorstellen.
Een diers zn eind produckt is de slagerij en ligt dus hoe je het went of keert op je bordje! Clown
EN dat moet jij verkopen.maar als jij het niet wilt,zal ik gewoon naar je mentor oid gaan.

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Re: stage lopen op plek die je niet zit zitten (slagerij)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 18:15

Ik heb ook dierhouderij gedaan, ze zouden mij ook hetzelfde aanknopen, het slaat ook nergens op!
Wij hadden dan oo nog dat je kippen moest vetmesten (kuikens) en later zelf moest afmaken laat ik het zo zeggen.

Heb ook de grootste trammelant gehad maar heb het wel gewonnen niemand zal mij dwingen om dat te doen. Ze moeten maar een stukje respect hebben hiervoor.

Dit probleem heb ik dus 2 jaar geleden gehad en het is geen pretje.. maar gelukkig heb ik gewonnen en al had ik dat niet hadden ze mij daar nog niet gezien.

twistzanlynx
Berichten: 123
Geregistreerd: 12-06-06

Re: stage lopen op plek die je niet zit zitten (slagerij)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 11:07

hejz wij moeten ook onze eigen stage plek zoeken en als je echt niks kan vinden wil school je nog wel helpen.(gelukkig heb ik er al een). Maar bij mij op school heb ik nog nooit gehoord dat iemand van dierenhouderij naar een slagerij moest. Ik vind het belachelijk.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: stage lopen op plek die je niet zit zitten (slagerij)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 11:08

de Dood is een wezenlijk onderdeel van het houden van dieren.