IB-Groep

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Romeotje
Berichten: 144
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Hengelo (Ov)

IB-Groep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-06 22:31

Vandaag weer een typische IB-Groep aktie meegemaakt, wat kunnen die gasten je toch naaien waar je bij staat zeg Boos!
De situatie is als volgt:
Ik krijg vanaf januari stufi hij is toen in eerste instantie gezet op 280,- kreeg nog geen 2 weken later dat het herzien was en dat ik 460,- zou krijgen en vanaf augustus zou ik zelfs 509,- krijgen. Ben deze week naar mijn moeder gegaan en bekijk vanaf hier mijn bankafschriften (via internet) en had dus donderdag maar 93,- euro gekregen. Dus ik was helemaal stomverbaasd maar mijn zus ertelde me dat zij die afgelopen zaterdag nog een wijziging had gekregen. Dus ik bel naar mijn vriend om te vragen of ik dus post heb gekregen van de IB-Groep. Hij gaat kijken, en ja hoor. Ik had bericht gekregen dat mijn beurs verlaagt is naar 230,- euro per maand en dat ik de afgelopen zeven maanden ontereregt stufi heb gekregen en dat ik dus maar ff 1400,- eurotjes mag gaan terug dokken. Met andere woorden, de IB-Groep heeft een rekenfout gemaakt en daar mag ik nu voor gaan betalen Boos! Boos! Boos! Boos! Uiteindelijk komt het er op neer dat ik nu dus nog maar net op mijzelf kan wonen. Kan nog precies mijn vaste lasten en mijn verzekering betalen en dan houd het op....

Ik voel me nu dus zo zwaar gen**id door de IB-Groep. OP het moment dat ik erachter kwam wou ik echt ff iemand goed hard rammen (heb een kussen genomen Haha!)

Nu vraag ik me af of er meer mensen zijn die zo zijn gepakt door de IB-Groep. Zowel nu als in het verleden en hoe hebben jullie dit opgelost?

Sieltjuh

Berichten: 11644
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Re: IB-Groep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 23:17

Heb dit soort verhalen idd vaker gehoord bij de IBG. Moet je heel goed mee oppassen. Als je ook maar denkt dat je te veel krijgt moet je direct actie ondernemen!
Vriendin van me had namelijk precies hetzelfde...

Maargoed, daar heb je natuurlijk nu niks meer aan Ach gut
Erg k u t allemaal... Scheve mond

Romeotje
Berichten: 144
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Hengelo (Ov)

Re: IB-Groep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 13:06

maar wat ik mij eigenlijk afvraag is of zij in hun recht staan die 1400 nu op mij te verhalen...

Lieke

Berichten: 11352
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re: IB-Groep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 13:45

Ja, ze staan weldegelijk in hun recht om het terug te halen. HEt geld was immers niet voor jou bedoeld, maar of ze het recht hebben om het nu in te houden van je stufi weet ik niet.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Berichten: 5656
Geregistreerd: 10-02-05

Re: IB-Groep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 13:54

Het IBG zuigt echt onwijs. Waar mensen werken worden écht wel fouten gemaakt, maar zo onwijs vaak zet je wel aan het denken...

chaai

Berichten: 1049
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Ruinerwold

Re: IB-Groep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 21:49

Ik kan het ook nooit zo goed vinden met de IB-groep. Ik heb ze vandaag nog gebeld wanneer ik nou een inschrijvingspakket voor de uni zou ontvangen, zeggen ze dat het vorige week al in de computer is verwerkt maar dat ik op zijn vroegst volgende week ingeschreven kan worden. Ga maar na, maandag beginnen de colleges.. Sigaar Ik ga morgen naar de uni en regel het zelf wel, daar heb ik de IBG niet meer voor nodig Vork

Squawk

Berichten: 5692
Geregistreerd: 01-08-03

Re: IB-Groep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 14:09

Het IBG heeft bij mijn broer een gigantische fout gemaakt.
Bij de belastingdienst waren de gegevens van 2004 nog niet verwerkt, het IBG had geen zin om op de gegevens te wachten en daardoor maar aangenomen dat er niks aan inkomen was.

Door deze achterlijke fout krijgt mijn broer geen SF meer, hij moet zelfs 2000 euro terugbetalen. Mijn moeder werkt maar 26 uur in de week dus ik vraag me af hoe we dat willen gaan regelen.

Dit is niet de 1e x dat ik zoiets met hun meemaak..

Pinootje

Berichten: 1595
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: achter 'n en in A.

Re: IB-Groep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 14:24

Ohhh IB-Groep Boos! Ondanks dat ik nog geen SF heb gehad heb ik al wel ergenis van IB-Groep. In mijn laatste half jaar op middelbaar was ik 18, dus ik had recht op toemoetkoming (iets van 90E per maand) en in de zomervakantie van vorig jaar wou ik daarvoor mij aanmelden, staat het op site van IB-Groep dat het toemoetkoming afgeschaft is. Ik; sh*t, niks aan te doen. Hoor ik afgelopen mei (vlakvoor eindexamen-periode) van 'n vriendin dat ze erop zat te wachten op 90E dat ze binnenkort zou krijgen. En ik natuurlijk: WAAT?!?! Die was afgeschaft!

NIET DUS! Boos!

Urielle

Berichten: 50078
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: IB-Groep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 16:38


LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Re: IB-Groep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 17:15

Ik ben ook ge***** door de IB groep, heel wat brieven gestuurd, maar niets terug gekregen. Was duidelijk de fout van hen, maar heeft mij 500 euro gekost en een hoop ellende.