Tips tegen luiheid? :D

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ashquar

Berichten: 1229
Geregistreerd: 27-05-06

Tips tegen luiheid? :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-06 20:35

Ik ben altijd vreselijk lui en onzorgvuldig als het om schoolwerk gaat. Vooral om huiswerk en proefwerken. En omdat het vlgend jaar een heel moeilijk jaar schijnt te worden (4vwo) wil ik beter mijn best doen. Wie heeft er tips? Haha! Haha!

fourth
Berichten: 1904
Geregistreerd: 20-07-05

Re: Tips tegen luiheid? :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 21:14

Ja ik heb het ook Haha! Vooral heel erg uitstellen enzo.
Volgende dingen kúnnen wel helpen [maar je moet ze wel toepassen enzo, dat wordt ook weer een probleem Tong uitsteken]

* Nette kamer [/of andere werkplek]
* Ordners en mappen voor belangrijke papieren
* Geen concentratieverstorend voedsel [ja echt!]
* Nette agenda !
* Niet overal duizend schriften voor gebruiken Haha!
* Wel eerst even chillen als je uit school komt voor je je weer op je huiswerk stort maar spreek echt een tijd met jezelf af dat je weer begint want anders is het zo opeens half elf in de avond en heb je nog steeds geen reet gedaan :/

Ervaringsdeskundige :')

Ashquar

Berichten: 1229
Geregistreerd: 27-05-06

Re: Tips tegen luiheid? :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 08:58

Haha, dan mag ik mijn hele kamer leegruimen. Clown Alles wat er ligt vind ik altijd al interessanter dan huiswerk.
Die tijd afspreken vind ik een goed plan. Ja

_Denise_

Berichten: 5611
Geregistreerd: 05-02-06

Re: Tips tegen luiheid? :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 09:03

Hahah, als ik thuiskom en ga aan mijn bureau zitten om huiswerk te maken, dan ziet mijn pc er veeeel aantrekkelijker uit Clown
Ik ga nu naar 3Vwo (tto) maar ik heb tot nu toe de eerste 2 jaren geen moer gedaan.. Scheve mond Ik leer ook echt de avond vantevoren pas, maar dan zit het er wel goed in, alleen ben ik het 2 dagen later alweer vergeten Clown

Ik heb zelf een ortner met tabbladen die ik bijhoud, dat is tevens al mijn schriften bij elkaar en de proefwerken gaan in het doorzichtige mapje aan het einde van een tabblad. Werkt heel handig! Lachen Alleen moet je om de zoveel weken wel dat ding leegmaken, want anders sjouw je met 10 kilo in je tas omdat je map helemaal vol zit.. Nagelbijten / Gniffelen

Waikiki

Berichten: 11106
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Vlakbij Sydney, Australia

Re: Tips tegen luiheid? :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 10:09

omg ik heb echt precies hetzelfde als jou haha ik ben best wel een lui varken eigenlijk als het om school gaat, ieder jaar neem ik me eigen weer voor om goed me best te doen, het is eigenlijk nu ook de bedoeling dat ik voor school iets achter de computer doe maar daar ben ik dus niet mee bezig.... haha bokt is aantrekkelijker. ik ben nu bezig met een studieschema te maken en hopelijk ga ik me daar aan houden Clown verder moet ik altijd me kamer opruimen omdat ik snel afgeleid ben!

dienetje

Berichten: 1242
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Lekkerkerk

Re: Tips tegen luiheid? :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 10:35

nouja ik HAD het ook altijd. Maar moest nu bijna niveau zakken of blijven zitten. Mag gelukkig ondanks dat ze het niet slim vinden toch door.

Dus ik leer er wel van. Ga nu echt wel bewijzen dat ik het wel kan. Maar ik hoefde op de middelbare ook niets te doen. En daardoor zat ik nu vast.

Groet.

Schuur_

Berichten: 4913
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Tips tegen luiheid? :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 10:48

ik heb hetzelfde probleem. Dit jaar moest ik ook bijna blijven zitten omdat ik altijd te laat of niet begon door het uitstellen. Daar ben ik flink van geschrokken en ga dit jaar ook beter mijn best doen. Maar omdat ik dit al elk zeg maar eigenlijk dat maar de eerste maand volhoud ben ik professionele hulp gaan zoeken bij het CLB (belgië). Ik krijg nu een vaste begeleider op school die tevens ook een leraar van mij is en mij kan opvolgen. Ze gaan mij ook leren plannen want dat is nog zo een gigantisch probleem van mij. Maar ik hoop dat het dit jaar wel zal loslopen. Maar wat betreft tips...

Als je thuiskomt 5 minuutjes pauze en dan meteen beginne. Anders heb je de volgende dag weer niets gedaan.

In het weekend alles al op zaterdag doen. ( Ik begon er altijd op zondagavond 23.30 uur aan )

en gewoon niet te veel eten (helpt echt!!). Dus als je thuiskomt niet meteen de koekenkast gaan plunderen want dan blijf je zin hebben om te eten en kan je je niet meer concentreren op je huiswerk (was bij mij ook een probleem)

Anoniem

Re: Tips tegen luiheid? :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 21:04

Nou Meid, Join the club; Ook ik ga naar 4VWO, ook mijn instelling was/is niet al te geweldig.
Om te beginnen ben ik lui, altijd negatief ingesteld (op school alleen dan) en ik doe niks.
Dit jaar probeer ik zo positief mogelijk te blijven, doen alsof ik naar de brugklas van de bovenbouw ga (is in feite ook zo, klinkt zó minder ernstig dan bovenbouw alleen *LOL* ) en wat ik van plan ben, noem het geen voornemens, want die kom je nooit na haha:
- Agenda netjes bijhouden en gewoon netjes houden in het algemeen
- Vaste plek voor studiewijzers; Kopie maken en op je prikbord doen; Heb je een duidelijk overzicht
- Opletten tijdens de les: Dat wordt het moeilijkst.
- Vragen stellen in de les, werken in de les wanneer het kan, scheelt een hooop tijd!
- In de uren dat je stempels moet halen ook wat doen aan je huiswerk, ipv mail checken, muziekjes luisteren, kletsen, sms'en en dat stuff
- Plannen

Meeste dingen gelden voor mezelf. Maar om maar een idee te geven.
Succes!!

Ashquar

Berichten: 1229
Geregistreerd: 27-05-06

Re: Tips tegen luiheid? :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 12:09

Bedankt voor alle tips!
Dit jaar waren er ook leraren die van mij zeiden dat ze liever hadden dat ik havo ging doen, dus ik ga proberen nu echt te plannen, huiswerk maken en langer te leren. Normaal begin ik altijd de dag van te voren en ben ik er na 10 minuten/kwartiertje al weer zat van. Nagelbijten / Gniffelen Gelukkig heb ik volgend jaar ook geen natuurkunde en scheikunde meer, want daar was ik vreselijk slecht in en vond ik zoooo saai. Haha!

Miirthe: Ik keek in je profiel, en we doen precies hetzelfde. Clown Ik ga ook maatschappij met bio doen.

fourth
Berichten: 1904
Geregistreerd: 20-07-05

Re: Tips tegen luiheid? :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 12:19

Valeriaanpillen helpen ook goed om de aandacht erbij te houden, als stof mij niet interesseert kan ik niet leren zonder :/

Het is echt een vervelend probleem Haha! Ik heb ook op ieder middelbare school rapport staan "JE KAN HET WEL MAAR JE DÓET HET NIET" Haha!

Schuur_

Berichten: 4913
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Tips tegen luiheid? :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 13:15

Citaat:
Het is echt een vervelend probleem Ik heb ook op ieder middelbare school rapport staan "JE KAN HET WEL MAAR JE DÓET HET NIET"


Dat zijn zo vertrouwde woorden voor mij. Hoevaak heb ik ze al niet gehoord Haha! Clown Vork

mickey1989

Berichten: 4773
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Tips tegen luiheid? :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 17:11

je bent niet de enige!
ik mag dit jaar ook weer de strijd aangaan tegen luiheid.... die motivatie.. ik snap niet waar sommige leerlingen dat vandaan halen! Ook ik heb de woorden 'je kan het wel maar je doet het niet!' al vaak genoeg gehoord Tong uitsteken

Janna_

Berichten: 4219
Geregistreerd: 27-07-05

Re: Tips tegen luiheid? :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 17:13

Ik kan mezelf er nooit toe zetten om mijn huiswerk te maken, ik maak het wel maar dan wel pas laat in de avond Sigaar
Vooral geen Tv aanzetten dat werkt echt niet Clown

Blackflag
Berichten: 2272
Geregistreerd: 29-04-06

Re: Tips tegen luiheid? :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 21:40

mja ... ik moet dit jaar ook van mezelf betere punten gaan halen Lachen zit te laag voor mijn nivea maar omdat ik geen fl.ikker uitvoer.. haal ik nu alleen 6 en 7 dus als ik iets meer doe haal ik makkelijk 9,s enzo dus dat moet van mij dit jaar .
ik kan mezelf ook niet goed concentreren !! en vooral niet als er een pc of tv op me staat te wachten .. echt een dikke verslaving Haha!

Ashquar

Berichten: 1229
Geregistreerd: 27-05-06

Re: Tips tegen luiheid? :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-06 11:07

mickey1989 schreef:
je bent niet de enige!
ik mag dit jaar ook weer de strijd aangaan tegen luiheid.... die motivatie.. ik snap niet waar sommige leerlingen dat vandaan halen! Ook ik heb de woorden 'je kan het wel maar je doet het niet!' al vaak genoeg gehoord Tong uitsteken

Ik ook! *LOL* Volgensmij alle luilakken wel. Tong uitsteken Haha! Haha!