Ervaring met uitzendbureau's?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Booga
Berichten: 189
Geregistreerd: 21-07-06

Ervaring met uitzendbureau's?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-06 17:44

Wie heeft er ervaring met uitzendbureau's?
Ik wil graag een andere baan, maar heb nu een vaste aanstelling in het onderwijs en ben alleenverdiener.
Wie heeft tips? Ervaringen met werken via een uitzendbureau....enzovoorts.

weet niet precies wat ik dan wel wil hoor, maar zoek meer een manier om het aan te pakken dan het soort werk Knipoog

boemel

Berichten: 8516
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Ervaring met uitzendbureau's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 20:38

Mijn ervaring met uitzendbureau's is dat ze vaak niet zo goed luisteren naar wat jij echt wilt.
Ze kijken meer waar ze iemand kunnen plaatsen, want dat brengt geld in het laatje.

Wees duidelijk als je je in laat schrijven. Zeg dat je al een baan hebt en dat ze je alleen hoeven te bellen voor iets interessants.
Geef tevens aan wat je wenst te verdienen. Als je dat niet doet wordt je om de haverklap benadert voor rotbaantjes of voor dingen die niet bij je passen.

Anoniem

Re: Ervaring met uitzendbureau's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 21:32

Ik heb met het ene bureau wel goede ervaringen en met het andere weer niet. ligt echt per uitzendbureau anders.
De goede uitzendbureaus luisteren de mensen naar je wensen. En vind ook dat ze redelijk snel wel wat hebben gevonden.
Ook zijn de verdiensten ook atijd wel goed geweest ( al hoor ik hier en daar ook wel andere verhalen )

ook heb ik wel eens gehad dan ben je op gesrpek geweest en zeggen ze je te gaan voorstellen op het bedrijf en laten ze daarna niks meer horen. ok misschien ben je niet geschikt maar geef dan op z'n minst even een belletje

SilverStorm

Berichten: 2024
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Ervaring met uitzendbureau's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 10:34

k heb bij diverse uitzendbureaus gewerkt, en dat liep uit een van Zeer Goed tot vreselijk slecht..... k denk dat je meer geluk moet hebben met de mensen op de vestiging dan het uitzendbureau zelf....

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Ervaring met uitzendbureau's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 16:40

Ik heb geen slechte ervaringen met UZB's.. Communicatie problemen liggen vaak ook deels bij jezelf. Zoals Boemel al zegt: wees duidelijk in je wensen.. Als je een opdracht krijgt en je gaat werken via het UZB zul je jezelf moeten bewijzen, zowel naar de opdrachtgever als naar het UZB. Als men weet dat je goed werk levert, zul je zeker vaker benadert worden.

Als je niet precies weet wat je wilt, kun je misschien beginnen met een beroepskeuzetest. Een UZB kan ook niet in jouw hoofd kijken en heeft geen ervaring met je kwaliteiten.