Uitwonende beurs IB groep

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Uitwonende beurs IB groep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 11:05

Hallo,

wie kan mij vertellen hoe het precies werkt als je een uitwonende beurs wilt aanvragen?
ik heb gehoord dat als je 3 dagen in de week bij een ander slaapt je al een uitwonende beurs kan krijgen?!?
hoe zit het met de kosten voor degene waar je dan inwoont (die moeten je dan inschrijven?)
wat zijn de regeltjes en hoe werkt het precies en wanneer heb je dus recht om een uitwonende beurs aan te vragen?

ik hoop dat iemand mij meer kan vertellen (er zullen vast wel mensen zijn die een uitwonende beurs hebben toch Knipoog )

Alvast bedankt!

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Re: Uitwonende beurs IB groep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 11:08

Als je een uitwonende beurs wilt, moet je dat opgeven bij de ib-groep, weet niet hoe dat gaat als je er 3 dagen per week woont.
Anders even bellen naar de IB-groep, of even op de site kijken: www.ib-groep.nl

Anoniem

Re: Uitwonende beurs IB groep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 11:15

ik heb al op de site gekeken maar wordt er niet echt wijs uit. ik moet dalijk toch even bellen naar ze maar dan leggen ze het waarschijnlijk weer op een manier uit dat ik het nog niet snap *blont*

Ervaringen zijn nog steeds welkom!

_Jolien_

Berichten: 1199
Geregistreerd: 21-12-04
Woonplaats: Drenthe

Re: Uitwonende beurs IB groep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 11:18

Je krijgt pas een uitwonende beurs als je op dat adres ingeschreven staat bij de gemeente. Dus dat moet je eerst doen.

alette

Berichten: 208
Geregistreerd: 13-04-04
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Uitwonende beurs IB groep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 11:21

de ib-groep heeft mij wel eens een brief gestuurd waarin ik moest bewijzen dat ik uit huis woonde. je moet dan óf een ondertekend contract opsturen (naja, kopie dan he) plus de bankafschriften waarop te zien is dat jij huur betaald hebt óf een uittreksel van het gemeenteregister waarin staat dat jij op het adres staat ingeschreven waar jij zegt dat je staat ingeschreven.
officieel moet je wel ingeschreven staan daar in de gemeente geloof ik, maar als je ziet wat zij vragen aan jou om te laten zien dat je niet bij je ouders woont hoeft t kennelijk niet.

verder mag je helemaal zelf weten hoe vaak je waar slaapt.

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Re: Uitwonende beurs IB groep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 11:33

LZP --> STW

Irene2

Berichten: 5235
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: Enschede

Re: Uitwonende beurs IB groep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 11:35

ik kwam er ook niet uit met de site..ik ben naar het dichtsbijzijnde bureau van hen gegaan Lachen

ik weet niet hoe het zit met 3 dagen per week..

Anoniem

Re: Uitwonende beurs IB groep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 11:35

thnx alette! (en de rest)

het komt er dus op neer dat wanneer ik ingeschreven sta bij die mensen waar ik veel verblijf ik niet perse huur hoef te betalen aan hun? en als ik me inschrijf in hun huis krijgen zij dan extra kosten omdat er nog iemand bij hun in huis woont?

ik hoop dat je het een beetje snap.. kan soms moeilijk uitleggen wat ik bedoel en wil.

_Jolien_

Berichten: 1199
Geregistreerd: 21-12-04
Woonplaats: Drenthe

Re: Uitwonende beurs IB groep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 12:19

ja, je moet je dus inschrijven. Misschien dat je hun een kleine vergoeding kan geven vanwege de kosten die jij bij hen maakt (gas, water, elektra en eventueel telefoon en internet). Op die manier zou je ook sowieso kunnen bewijzen dat je daar woont.

Anoniem

Re: Uitwonende beurs IB groep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 21:59

ok bedankt.. de info is handig voor in de toekomst..

Roselie

Berichten: 10764
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Voorhout City

Re: Uitwonende beurs IB groep

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 11:15

_Jolien_ schreef:
Je krijgt pas een uitwonende beurs als je op dat adres ingeschreven staat bij de gemeente. Dus dat moet je eerst doen.

Ja idd eerst inschrijven en dan de beurs aanvragen bij de IB..heb ik ook zo gedaan!

Urielle

Berichten: 50078
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Uitwonende beurs IB groep

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 11:49

Share schreef:
thnx alette! (en de rest)

het komt er dus op neer dat wanneer ik ingeschreven sta bij die mensen waar ik veel verblijf ik niet perse huur hoef te betalen aan hun? en als ik me inschrijf in hun huis krijgen zij dan extra kosten omdat er nog iemand bij hun in huis woont?

ik hoop dat je het een beetje snap.. kan soms moeilijk uitleggen wat ik bedoel en wil.


Ik heb ooit ook thuisgewoond maar officieel uit huis gewoond, omdat mijn moeder anders gekort werd in haar huursubsidie. Ik moest toen wel een huurcontract en bankafschriften hebben. Ik heb toen elke maand 100 Euro overgemaakt die ik gelijk weer contant terug kreeg. Degene bij wie ik woonde had een eigen huis en geen uitkeringen en kreeg zodoende ook geen extra kosten. Maar bij huren (huursubsidie?) of uitkeringen moet je wel erg opletten dus.

Dit is wel info al van jaaaaaren terug dus misschien is het nu wel heel anders Lachen