vwo

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Eline_

Berichten: 2187
Geregistreerd: 28-08-05
Woonplaats: Amstelveen

Re: vwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 10:11

Ik ga nu ook naar de 4e toe, en een behoorlijk aantal mensen waren blijven zitten als ik het zo hoorde. Dus ik ben benieuwd hoe ik het er vanaf ga brengen Scheve mond Van de 1e t/m 3e vond ik dan toch de 3e het moeilijkst.

_Lorette_

Berichten: 12114
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: vwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 10:13

Toen ik in de 4e zat dacht ik dat dat het lastigste jaar zou zijn,
maar vorig jaar bleek toch nog wat erger te zijn. Clown
Niet dat het aan de stof lag, maar ik ging steeds minder doen.

Nu het laatste jaar... Ik ben benieuwd.

wreen
Berichten: 384
Geregistreerd: 14-08-06
Woonplaats: Klarenbeek

Re: vwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 10:34

Ik zit nu in 6vwo... het 3e jr was veruit het makkelijkst voor mij. 4e en 5e wel iets meer werk, het ligt echt aan jezelf en of je veel ziek wordt enzo.. inhalen is niet echt handig :S

Sabine

Berichten: 5823
Geregistreerd: 15-02-03

Re: vwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 12:17

Ik vond het derde en het vijfde jaar het moeilijkst Lachen

karen001

Berichten: 24
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: bij deventer in de buurt

Re: vwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 19:55

ik vond de 5e verreweg de moeilijkste
ik blijf ook niet voor niets zitten dit jaar Clown haha over de 6e kan ik nog niks zeggen

Dora88

Berichten: 1852
Geregistreerd: 09-11-05
Woonplaats: Gelderland

Re: vwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 21:22

Ach ja, ik had verwacht dat ik in de 4e bleef zitten, en uberhaupt nooit VWO zou doen. En nu? Heb ik mijn VWO Diploma, weliswaar met allemaal 6en, maar goed. Nu begint volgende week mijn HBO (Universiteit vond ik iets té theoretisch...) En heb d'r super veel zin in!

Gewoon als je je best doet, doe je voldoende. Als je niets doet en blijft zitten, oké, dan ligt het aan je zelf. Maar als je alles een beetje bij houd, gaat het vast wel lukken Lachen

Succes allemaal Haha!

Animae
Berichten: 1577
Geregistreerd: 12-03-05

Re: vwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 17:14

Ik geloof dat de meeste VWO-ers moeite hebben met de 5de.
Ik doe 4VWO dit jaar nog een keer.
Niet omdat het moeilijk was, maar meer omdat ik gewoon té weinig gedaan heb. Bloos
Nieuwe ronde, nieuwe kansen en dit jaar ga ik ervoor. Lachen

bianca_banny

Berichten: 1696
Geregistreerd: 14-02-04
Woonplaats: Capelle a/d ijssel

Re: vwo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 18:00

Ik vind 4 nu al moeilijker dan 3

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Re: vwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 22:16

jaar 5 & 6, vond jaar 1 t/m 4 echt niet moeilijk...

Midnight16

Berichten: 783
Geregistreerd: 11-07-05
Woonplaats: Drenthe

Re: vwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 00:21

Ik ga nu naar 5 VWO en tot nu toe gaat het wel goed. Alleen aan het begin van de 3e werd duidelijk dat ik ietsje meer moest gaan doen. Maar ik leer eigelijk nog steeds wel 1 dag van te voren Bloos Dus als het moeilijker word dit jaar dan kan ik ook makkelijk wat meer ervoor gaan doen Vork. Ik heb niet echt gemerkt dat 1 jaar veel moeilijker was.

Mars

Berichten: 33288
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: vwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 09:38

ben vorig jaar geslaagd voor t vwo,
vond de 4de klas het allermoeilijkst, 5 en vooral 6 vielen weer mee

Mzz_emmatje

Berichten: 1961
Geregistreerd: 04-09-05
Woonplaats: Nijmegen

Re: vwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 12:44

Ik doe nu zelf voor het 2e jaar vwo,
zit nu in de 4e klas.. (Ben via vmbo en havo gegaan.)
Ik vind de vierde op dit moment best moeilijk,
omdat ik nu in de 2e fase zit.. Je krijgt zoveel vrijheid,
dat vind ik echt lastig omdat alles eerst echt voorgepland werd.
Maar ik denk dat als ik er meer aan gewend ben dat het wel mee zal vallen..

Phillipa
Berichten: 1996
Geregistreerd: 10-05-06

Re: vwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 12:50

Ik heb nu klas 1-3 gehad, en ik vond het tot nu toe meevallen Ja
dit jaar word verschrikkelijk Whoosh!

Knipoog

Ik denk dat het wel te doen is, maar wel iets moeilijker allemaal (Tweede Fase is ook allemaal nieuw voor mij, heb ook nog geen toetsweken gehad Haha! ) VWO5 schijnt ook moeilijk te zijn.. Nagelbijten / Gniffelen

Stinkmodder

Berichten: 7976
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Re: vwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 13:15

Ik denk dat de 5e het moeilijkst is. De 1 t/m 4 heb ik geen problemen gehad. In de 4e heb ik geen reet uitgevreten en ben toch over gegaan *jeuj.

Nu in de 5e krijg je allemaal stof voor het examen, veel nieuwe stof denk ik. Denk dat het daarom het moeilijkst is. Ik probeer en hoop dat ik dit jaar goed bij houdt; dan is de 6e (veel herhaling) niet zo moeilijk meer voor me. Lachen

Francien_
Berichten: 2325
Geregistreerd: 06-06-05

Re: vwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 13:20

Ik zit nu een week in 2vwo. En het valt best wel tegen Nagelbijten / Gniffelen Vorig jaar deed ik havo/vwo. Toen voerder ik niet zo veel uit, zal ik nu wel moeten gaan doen Tong uitsteken

Liberte
Berichten: 5345
Geregistreerd: 12-10-05

Re: vwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 13:37

Ik zit nu een weekje op 4vwo en tot nu toe gaat het goed, ik heb niet zoveel vakken, maar ik ga wel dit jaar een paar examens maken voor m'n einddossier in vwo6 en ik moet voor nederlands een literatuurdossier maken voor eind vwo6

jessica_

Berichten: 2172
Geregistreerd: 07-11-05

Re: vwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 15:28

zeg zeggen dat 4 vwo het moeilijkste is Slapen ? Ik zit zelf in 3 vwo en het gaat nog goed Lachen

Droomster

Berichten: 2354
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: R'kerk

Re: vwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 16:26

Ik zit nu voor de 2e keer in de 4e. Maar opzich als je het gewoon snapt enz. Dan hoeft de 4e niet supermoeilijk te zijn.

Alleen de overgang van de 3e naar de 4e was gewoon moeilijk. Ik deed in de 3e al weinig, en ging gewoon met die mentaliteit naar de 4e. Dat werkte dus mooi ff niet.

De docenten zeggen in het begin van het jaar;
"Ik ga niet kijken of jullie je huiswerk maken hoor. Ik probeer jullie alleen te stimuleren om het te doen, maar jullie moeten het zelf weten."

Tja, velen die het dan niet gaan doen he. Blijven zitten is voor mij een goed lesje geweest, ik zie nu pas in dat wat de docenten zeggen gewoon waar is. Terwijl iedereen van de week zat te lachen over het zelfstandig werken & zelf weten, dacht ik (samen met meerdere klasgenootjes die zijn blijven zitten); U heeft gelijk..

Ze zeggen juist dat 5vwo het moeilijkst is, vooral vanwege de vele uren (ze hebben bijna een vierkant rooster) & dan de laatste 'dingen' die je moet leren. 6vwo is alleen maar alles herhalen.

Anoniem

Re: vwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 16:32

Ik ga nu naar de 4e, dus ik hoop dat het een beetje meevalt Nagelbijten / Gniffelen

Kylan

Berichten: 4201
Geregistreerd: 15-12-04
Woonplaats: Wageningen

Re: vwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 20:21

Ze zeggen altijd dat de 4e het moeilijkst is, dus ik hoop dat ik het nu weer makkelijker krijg Vork

_Laris_

Berichten: 728
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: vwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 17:10

Ik ga morgen beginnen in de 3e, heb het tot nu toe erg makkelijk gehad, zal wel merken of het zo blijft Lachen

bianca_banny

Berichten: 1696
Geregistreerd: 14-02-04
Woonplaats: Capelle a/d ijssel

Re: vwo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-06 22:12

Je moet vooral veel meer zelfstandiger zijn merk ik nu al in de 4e

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Re: vwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 23:43

Hoffieeeh schreef:
Ik denk dat de 5e het moeilijkst is. De 1 t/m 4 heb ik geen problemen gehad. In de 4e heb ik geen reet uitgevreten en ben toch over gegaan *jeuj.

Nu in de 5e krijg je allemaal stof voor het examen, veel nieuwe stof denk ik. Denk dat het daarom het moeilijkst is. Ik probeer en hoop dat ik dit jaar goed bij houdt; dan is de 6e (veel herhaling) niet zo moeilijk meer voor me. Lachen


Die herhaling is alleen de laatste maand voor het examen.. Voor de rest alleen maar nieuwe stof..

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Re: vwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 23:55

Droomster schreef:
Ik zit nu voor de 2e keer in de 4e. Maar opzich als je het gewoon snapt enz. Dan hoeft de 4e niet supermoeilijk te zijn.

Alleen de overgang van de 3e naar de 4e was gewoon moeilijk. Ik deed in de 3e al weinig, en ging gewoon met die mentaliteit naar de 4e. Dat werkte dus mooi ff niet.

De docenten zeggen in het begin van het jaar;
"Ik ga niet kijken of jullie je huiswerk maken hoor. Ik probeer jullie alleen te stimuleren om het te doen, maar jullie moeten het zelf weten."

Tja, velen die het dan niet gaan doen he. Blijven zitten is voor mij een goed lesje geweest, ik zie nu pas in dat wat de docenten zeggen gewoon waar is. Terwijl iedereen van de week zat te lachen over het zelfstandig werken & zelf weten, dacht ik (samen met meerdere klasgenootjes die zijn blijven zitten); U heeft gelijk..

Ze zeggen juist dat 5vwo het moeilijkst is, vooral vanwege de vele uren (ze hebben bijna een vierkant rooster) & dan de laatste 'dingen' die je moet leren. 6vwo is alleen maar alles herhalen.



Precies hetzelfde hier bij mij.... Lachen

Calanddra

Berichten: 14122
Geregistreerd: 27-02-03

Re: vwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 00:02

Zeker jaar 5. Ik zit nu in de 6e en heb 2 jaar over de 5e gedaan en nog steeds snap ik bij lange na niet alles. Jaar 4 is ook wel moeilijk, dat is je eerste jaar in de tweede fase. Maar jaar 5 krijg je bij ons alle informatie over je heen. Vorig jaar (ook al deed ik het voor de 2e keer) heb ik bijna bij niks bijgelopen elke periode. Het was zo verschrikkelijk veel en behoorlijk moeilijk.

De 6e is overigens echt niet alleen maar herhaling, dat dacht ik ook. Ik krijg deze periode bij wiskunde al 5 nieuwe hoofdstukken en nog 6 van vorig jaar. Bij scheikunde krijg ik ook wel herhaling maar ook weer nieuwe hoofdstukken. Bij bio is er geloof k geen herhaling van hoofdstukken, alleen maar nieuw.