vwo

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Targaryen

Berichten: 9350
Geregistreerd: 13-09-05

Re: vwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 21:41

Ik heb er nu 4 dagen opzitten in 3VWO, en ik moet zeggen dat het toch al vrij pittig is vergeleken met vorig jaar (zal ook wel komen door overgang van onder naar bovenbouw).

treasure27

Berichten: 566
Geregistreerd: 09-05-06

Re: vwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 21:47

Bij ons zijn er in de 4de 31 mensen blijven zitten, dat komt meer door de overgang (zelfstandig werken,studiewijzers enz.) sommige krijgen dat in de 3e al dus ik denk dat het heel verschillend is

Ashquar

Berichten: 1229
Geregistreerd: 27-05-06

Re: vwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 09:00

ymneuss schreef:
Ik heb er nu 4 dagen opzitten in 3VWO, en ik moet zeggen dat het toch al vrij pittig is vergeleken met vorig jaar (zal ook wel komen door overgang van onder naar bovenbouw).

De 3e hoort toch nog bij de onderbouw?
Maar ik vond idd de 3e veel moeilijker dan de 2e. In de 2e kan je gewoon lekker lui achterover hangen.

Ilsemarie

Berichten: 6849
Geregistreerd: 16-12-04
Woonplaats: Haren (gn)

Re: vwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 09:16

Ik ga nu naar de 5e en vond de 3e bij uitstek het moeilijkst.

joycie

Berichten: 2662
Geregistreerd: 05-11-04

Re: vwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 16:43

Ik vond de 5e het moeilijkst en daarna de 4e. De 6e is het allerleukst Haha! Dan ben je echt een groep en leef je naar je examen toe.
Nu mag ik weer helemaal opnieuw beginnen.

Liberte
Berichten: 5345
Geregistreerd: 12-10-05

Re: vwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 16:49

ymneuss schreef:
Ik heb er nu 4 dagen opzitten in 3VWO, en ik moet zeggen dat het toch al vrij pittig is vergeleken met vorig jaar (zal ook wel komen door overgang van onder naar bovenbouw).

Overgang naar onderbouw en bovenbouw heeft er niets mee te maken en de derde klas blijft onderbouw, pas vanaf de vierde klas is het bovenbouw.

Targaryen

Berichten: 9350
Geregistreerd: 13-09-05

Re: vwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 16:53

Nee hoor, dat wordt bij ons al sinds een aantal jaar officieel tot de bovenbouw gerekend. Wij werken nu ook al bijna volledig zelfstandig en met studiewijzers, hebben toetsweken e.d. Dat was vorig jaar in de tweede niet zo. Knipoog

Fox1
Berichten: 1366
Geregistreerd: 24-09-05

Re: vwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 16:58

Ohw leuk, ik ga aan 3 VWO beginnen Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen

@ ymneuss; wij hadden in de 2e al toetsweken, maar de 3e is bij ons nog steeds onderbouw

Targaryen

Berichten: 9350
Geregistreerd: 13-09-05

Re: vwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 17:02

Het zal er ook wel aan liggen in welke regio je naar school gaat denk ik.
Ik heb een vriend in het Noorden en die zit nu in de 4e, en zit nu ook pas in de bovenbouw.

Liberte
Berichten: 5345
Geregistreerd: 12-10-05

Re: vwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 17:27

ymneuss schreef:
Nee hoor, dat wordt bij ons al sinds een aantal jaar officieel tot de bovenbouw gerekend. Wij werken nu ook al bijna volledig zelfstandig en met studiewijzers, hebben toetsweken e.d. Dat was vorig jaar in de tweede niet zo. Knipoog


Ik werk al vanaf de tweede zelfstandig en met studiewijzers. Toetsweken had ik al in de eerste.
En ''officieel'' kan het niet de bovenbouw zijn, want anders had heel Nederland dat ook. Knipoog

Annemarie

Berichten: 3426
Geregistreerd: 02-01-05
Woonplaats: Wageningen/Almelo

Re: vwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 17:37

Tot nu toe, vond ik de 4e het moeilijkst.
Ik ga dit jaar naar de 5e...

ElzA_NT

Berichten: 974
Geregistreerd: 29-10-05

Re: vwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 17:40

Ik zit nu in de 5e, en vond de 4e echt het moeilijkst!

Anoniem

Re: vwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 20:59

Leuk om te lezen; Ik ga sinds vandaag naar 4VWO.
Begint nu nog leuk met workshops enzo, maargoed; Ik zie het wel aan. Heb de afgelopen jaar weinig moeten doen, hopelijk dit jaar niet meer dan 'ietsje meer' Haha! .

Btw, 4VWO is pas bovenbouw.. In 3VWO werkte ik ook met studiewijzers, stempels en deels procespunten; puur en alleen als voorbereiding op het echte werk: De bovenbouw. Toetsweken hadden wij ook, dan wel 2 per jaar met daarnaast gewoon SO's en PW'en.

Wat ik tot nu toe het moeilijkste jaar vond? Ik denk de derde. Daar moest ik er, gezien ik de eerste periode geen boek in gekeken heb, hard aan trekken. Maar tijdelijk, de laatste periodes deed ik weer niks. Slechte instelling, dit jaar ben ik meer gemotiveerd en positiever. Goed he Slim !

krumel
Berichten: 1663
Geregistreerd: 12-09-05

Re: vwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 21:14

ik heb tm de 2e in italie gewoond (3 jaar), mij is toen aangeraden om de 2e over te doen, maar dat wilde ik niet. Dus ben ik gewoon naar de 3e gegaan. ik deed miss een uurtje of 2 uurtjes per week huiswerk (niet echt veel dus) en ik heb het zonder onvoldoendes gehaald, een paar 7-ens en 8-en.
Ik wilde toch naar 4-havo, maar van mijn school mocht ik dat niet (ga dan maar naar een andere school! nee dank u Knipoog ) dus ben ik 4-vwo begonnen met het de instelling, ik doe zo min mogelijk ik wil/hoef toch niet over... ik heb toch wel wat gedaan, maar echt heel erg weinig. Met de kerst heb ik me toen voorgenomen dat ik nog mijn uiterste best ging doen om het te halen. dus heb ik in de studieuren op school wat beter mijn best gedaan (maar nog steeds niet meer dan 3 uur per week hw). Op een gegeven moment stond ik nog 'maar' 2 onvoldoendes, maar wel maar net 6,0 allemaal. aan het eind van het jaar heb ik alsnog voor mezelf verknald door 2 keer een uur te laat op school te komen (bij pw's van 2 uur) omdat ik me had verslapen.
Nu ben ik blijven zitten, dus doe ik 4-vwo voor de 2e keer. Ik denk dat het niet supermoeilijk is, maar je moet wel vanaf het begin werken. En niet denken (zoals ik in de 3e heb gedaan) dat je het aan het eind nog wel ff op kan halen.
Ik vind het overigens niet erg dat ik ben blijven zitten, ik had namelijk een ontzettend grote achterstand nadat ik in Italië ben geweest.
Ik vind tot nu toe 4vwo iig een stuk moeilijker dan 3vwo. Maar 2 vriendinnen van mij zijn na de 3e wel al naar de havo moeten gaan omdat je het dan ook al niet meer kunt hebben van alleen leren.

Talishe

Berichten: 1258
Geregistreerd: 06-03-05
Woonplaats: Utrecht

Re: vwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 21:51

Algemeen gezien is 5 Vwo het zwaarst volgens mijn mentrix. ik zit nu zelf in de 6e en vond dat reuze meevallen. ik maak thuis bijna nooit huiswerk, let gewoon goed op in de les en gebruik tussen uren nuttig.
zelf vond ik de 2e het moeilijkst. heb toen 4 onvoldoendes weg moet werken (waaronder een 1 voor Duits en een 3 voor Frans op mijn eerste rapport) en ben egt met hakken over de sloot overgegaan. dit kwam wel omdat ik net een maandje terug was na 3 jaar amerika. moest dus nog even wennen aan het systeem hier en moeilijkere stof.

Dora88

Berichten: 1852
Geregistreerd: 09-11-05
Woonplaats: Gelderland

Re: vwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 21:52

De 4e. Dat is omdat je zo veel vakken hebt.. Dat was gewoon bikkelen, en dan lukt het wel Lachen
En de 5e en 6e moet je ook niet onderschatten, maar die zijn wel een stuk relaxter!

Sodera

Berichten: 5312
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Re: vwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 21:53

4 of 5 is het moeilijkst.
4 is moeilijk omdat je moet wennen aan veel meer zelfstandig werken enzo, en (tenminste bij ons) toetsweken, dus alleen dan toetsen en geen repetities tussen door meer enzo.
5 is moeilijk qua stof, in 4 is t nog veel herhaling en uitbreiding, in 5 is het echtttt pittig en 6 is meer herhaling en kleine uitbreiding...

sjolly

Berichten: 38
Geregistreerd: 17-06-06
Woonplaats: Oldenzaal

Re: vwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 21:58

Ik ga dit jaar voor de 2e keer 4VWO doen, en dat terwijl ik op de basisschool een klas heb overgeslagen! Het is hard werken, maar als ik het rooster van mij met het rooster van mijn ouder klas (nu dus 5VWO) vergelijk, heb ik het nu wel heel relax.. Zij hebben nu veel meer uren dan in de 4e, maar of het ook echt moeilijker is weet ik niet.. Ik vind in ieder geval de 4e tot nu toe het meest pittig!
Groetjes Jolien Bloos

Targaryen

Berichten: 9350
Geregistreerd: 13-09-05

Re: vwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 22:09

Bij ons is écht de derde al bovenbouw, paar jaar terug was de derde een voorbereiding op.. maar nu is het toch écht bovenbouw hier. Can't help it.

bianca_banny

Berichten: 1696
Geregistreerd: 14-02-04
Woonplaats: Capelle a/d ijssel

Re: vwo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 22:13

Bij ons de 4e. Ik heb 11 kwt uren.

Dora88

Berichten: 1852
Geregistreerd: 09-11-05
Woonplaats: Gelderland

Re: vwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 22:16

wát veel. wij hadden er maar 2 of zo.. je deed niets, maar goed Lachen

sjolly

Berichten: 38
Geregistreerd: 17-06-06
Woonplaats: Oldenzaal

Re: vwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 22:17

kwt?

Dora88

Berichten: 1852
Geregistreerd: 09-11-05
Woonplaats: Gelderland

Re: vwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 22:20

keuze werktijd. kun je kiezen wat je dan gaat doen... wél met school natuurlijk

sjolly

Berichten: 38
Geregistreerd: 17-06-06
Woonplaats: Oldenzaal

Re: vwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 22:21

Wat relax!!! Jammer dat wij dat niet hebben Boos!.. Maar ze zijn bezig met een nieuwe school, dus ook nieuwe lesmethodes.. Wie weet krijgen we dat dan ook wel.. Hope so!

snoeppapier

Berichten: 4937
Geregistreerd: 29-03-04

Re: vwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 22:22

In de eerste periode van VWO5 had ik het even moeilijk, maar deels ook door omstandigheden in de privésfeer.
Ik moest ineens erg wennen aan de mate van zelfstandigheid die verwacht werd en de hoeveelheid werk die op ons afkwam: de overgang van 4 naar 5 vond ik niet lekker gaan

6VWO daarentegen vond ik een eitje, ik heb het hele jaar bijna niets gedaan behalve de boel bijhouden en een week voor m'n examens de stof herhalen Clown