Utrechtse UITdagen en misschien een ontgroening? Wie?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Utrechtse UITdagen en misschien een ontgroening? Wie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-06 19:43

Ik vraag me af of ik nog bokkers deze week in de stad ben tegengekomen die de UITdagen liepen in Utrecht?
Ben zelf al vierdejaars, maar ook ik heb weer volop genoten van deze week! Haha!

Zijn er misschien ook wel mensen hier die ontgroening gaan lopen ergens bij een vereniging in Utrecht? (of in een andere stad) Of die bij een studentensportvereniging gaan?

Ik ben zelf trouwens lid van UVSV. Wij hebben in huis drie eerstejaars en twee gaan zaterdag de ontgroening van UVSV in en de andere die van Veritas. Zelf ga ik ook wat doen op kamp, dus het worden drukke weken! Vork

Fem

Berichten: 12514
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Re: Utrechtse UITdagen en misschien een ontgroening? Wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 20:13

Wat ik me nou altijd afvraag...

zijn de ontgroeningen nou echt zo bruut als dat ze soms omschreven worden??

Nou vertel...wat voor ontgroeningen hebben jullie?

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Re: Utrechtse UITdagen en misschien een ontgroening? Wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 20:16

LZP --> STW

Mieky

Berichten: 423
Geregistreerd: 24-04-05
Woonplaats: Utrecht (woehoe!)

Re: Utrechtse UITdagen en misschien een ontgroening? Wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 23:22

Tijdens de UIT ben ik coach geweest dit jaar, en ook ik heb genoten van een superweek! Mooie feestjes gehad, heel veel mensen leren kennen en natuurlijk Utrecht van haar beste kant gezien!

Zelf ben ik 3e jaars van Unitas, heb de ontgroening dus al achter de rug en ben ook nog lid van de studentenruitervereniging Hippeia.

@ Femke: er doen heel veel verhalen de ronde over ontgroeningen, waarvan er veel niet waar zijn. Er is een gedragscode opgesteld door studentenverenigingen in samenwerking met de Universiteit en Hogeschool, en er zijn strenge voorwaarden waar alle partijen zich aan moeten houden (denk hierbij bijvoorbeeld aan een volledig verbod op het gebruik van alcohol door de mensen die ontgroening doorlopen). Verenigingen zijn verplicht deze voorwaarden (gedragscode) aan alle leden op te sturen, en de leden moeten deze ook lezen. Houdt iemand zich hier niet aan, dan wordt die persoon daarop gewezen en volgen eventuele sancties.