Help, IB groep heeft vertraging! Sommige OV's niet op tijd!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kims

Berichten: 977
Geregistreerd: 29-11-04

Help, IB groep heeft vertraging! Sommige OV's niet op tijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-06 20:26

Tenminste... als je je formulieren pas 3 weken terug (of korter) hebt opgestuurd....

Volgende week maandag begint mijn school al. Op de site van de IB-groep las ik dat je een week voordat je opleiding begint, je je OV-kaart op kan halen bij het postkantoor. Ik heb gewacht op de brief maar niks gekregen. Dus ik belde naar de IB groep. Na 10 minuten in de wacht te hebben gezeten kreeg ik dan eindelijk iemand aan de lijn. Ik vroeg wanneer ik mijn OV kaart op zou kunnen halen aangezien mijn school al vroeg begint. Ze zei dat er op het moment een vertraging is van ruim 2 weken met de verwerking van de papieren. Nou, lekker! dacht ik. Want ik kan dus 5 retourtjes Vlissingen - Rotterdam kopen van 31.10 per stuk! en dan heb ik nog niet eens de kosten van de bus meegerekend...
Ze keek even in de computer of alles al verwerkt was, want ik zou dan gewoon 1 september mijn OV kunnen ophalen (zoals derest van de studenten in Nederland). Dit bleek dus gewoon niet zo te zijn!!! Dit had te maken met die vertraging en het zou dus zelfs kunnen dat ik pas 1 oktober mijn OV kaart op kan komen halen Lips are sealed

Dit is voor mij gewoon een ramp... Ik kan dan trajectkaarten kopen van bijna 500 euro en dat geld heb ik gewoon niet... Ik heb nog geen maand geleden een huis gekocht en daar zit al mijn geld in. De telefoniste vertelde me dat ik naar een kantoor moest gaan en daar mijn verhaal moest doen als ik het papier niet eind volgende week heb ontvangen. Ze zouden daar kijken wat ze voor me kunnen doen.
Doet de IB-groep aan terugbetaling van de treinkaartjes bij vertraging op hun kantoor? Want hier hoop ik eigenlijk wel heel erg op...

Ik had het doorgegeven aan mijn vriendin. Die had gelijk op hoge poten de IB-groep opgebeld ( Haha! ) en zij vroeg naar die vertraging.
"Die is er niet hoor mevrouw"
"oh, gelukkig maar, dus ik kan mijn OV-kaart gewoon 1 september verwachten?"
"Ja, ik zal even kijken naar de gegevens......
Ja ik zie dat u de formulieren wat laat heeft opgestuurd. Dus het zou inderdaad kunnen dat u de kaart wat later op zou moeten halen"

Juist... Bij haar dus hetzelfde probleem. Dus hier het advies van de telefoniste die ik graag aan jullie door wil geven:


Heb je het aanmeldingsformulier wat laat opgestuurd? Dan zou het dus kunnen zijn dat jij je OV een maand later krijgt.
Wat je moet doen: Wacht tot eind volgende week. Heb je het formulier nog steeds niet gehad? Ga dan naar een kantoor van de IB-groep (adressen vind je op de site). Daarzo kunnen ze jou verder helpen.


Succes voor de mensen die ook afhankelijk zijn van hun OV....

Loje
Berichten: 824
Geregistreerd: 16-05-05

Re: Help, IB groep heeft vertraging! Sommige OV's niet op tijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 20:31

jeetje, das ook wat. Jou fout toch niet, en dan kan je ook nog voor de kosten opdraaien. Ik hoop voor je datze gewoon je kaartjes terugbetalen, en anders zou ik maar eens goed boos worden. En nog even....wat verstaan ze onder laat? Ik geloof dat ik mijn papieren gewoon in de loop van vorig schooljaar heb opgestuurd, dus ik vind dat ze tijd ZAT hebben gehad om het te verwerken. pff, ik kan hier echt kwaad om worden Boos!

snoeppapier

Berichten: 4937
Geregistreerd: 29-03-04

Re: Help, IB groep heeft vertraging! Sommige OV's niet op tijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 20:39

Ik zit dus ook te wachten op mijn OV, nog níks gehoord.
Ruim op tijd (lees: januari) alle papieren op de bus gedaan, en zo velen met mij.

Ik ga morgen meteen zelf even bellen, want ik kan me hier ongelofelijk over opfokken. Ze horen dat gewoon op tijd klaar te hebben, voor íedereen, ook al ben je iets later met opsturen van de formulieren. Dan gaan ze maar harder werken of meer mensen aan nemen, ze kunnen het gewoon niet maken om 1000en studenten alles uit eigen zak te laten betalen

Ik moet de 28e beginnen, als ik 'm dan nog niet binnen heb kunnen ze een dikke vette klachtenbrief verwachten.

Kims

Berichten: 977
Geregistreerd: 29-11-04

Re: Help, IB groep heeft vertraging! Sommige OV's niet op tijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-06 20:40

@Lotje: In dat geval ben jij niet laat Lachen Ik ben hier ook mega pissig over hoor, het gaat toch over een paar honderd euro!
@Maethoriel: Dan zitten ze dus gewoon te l*llen dat ik het "te laat" heb ingeleverd Boos! Als jij het ook nog steeds niet hebt...

Ik heb het echt pas 3,5 week geleden opgestuurd. Het kon ook niet eerder want ik wist niet of ik was aangenomen op de opleiding. Ik moest eerst mijn bloeduitslag afwachten.

Het gaat trouwens niet alleen over de OV's maar ook over de studiefinanciering zelf. Maar je stufi krijg je uiteindelijk wel met terugwerkende kracht.

Het is even afwachten wat het doet....

Loje
Berichten: 824
Geregistreerd: 16-05-05

Re: Help, IB groep heeft vertraging! Sommige OV's niet op tijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 21:08

wat een gel*l allemaal daar zeg, idd horen ze gewoon rekening te houden met dat sommige opleidingen niet zo snel zijn. Een vriendin van mij weet ook pas sinds 15 juni dat ze is aangenomen, kan zij niks aan doen. En dan die studiefinanciering, kom op zeg, alsof die nog niet laag genoeg is. Kan je dalijk ook nog al die kaartjes gaan betalen. Laat ze maar harder gaan werken Boos!:( trouwens, welke school ga je in rotterdam? Ik ga naar de HES, commerciele economie en ik heb er GEEN zin in, maar das een ander verhaal

Kims

Berichten: 977
Geregistreerd: 29-11-04

Re: Help, IB groep heeft vertraging! Sommige OV's niet op tijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-06 21:12

offtopic: ik ga naar het SROV, opleiding verloskunde. Ohjee? geen leuke opleiding die van jou?

Ik ga morgen al naar het kantoor in Rotterdam. Dit omdat kantoor vlissingen alleen maar op woensdag en donderdagmiddag geopend is, en aangezien ik alle aankomende woensdagen en donderdagen al op school zit Rolleyes

snoetie

Berichten: 1687
Geregistreerd: 11-09-04
Woonplaats: landgraaf, zuid-limburg!

Re: Help, IB groep heeft vertraging! Sommige OV's niet op tijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 21:31

mhhm das balen..

maar mij is verteld dat ik mijn OV-kaart sowieso pas per 1 oktober krijg?? ik word zondag 18 en ga naar het hbo dus daar kan het niet aan liggen. en iedereen hier krijgt zijn ov-kaart pas per 1 oktober, want een ov-kaart gaat toch per kwartaal? of snap ik er nu echt niks meer van..

ik ga reizen van landgraaf naar den bosch, dat betekent dat een retourtje voor mij 30.20 € kost.
ik begin op 31 augustus dus die dag moet ik 30.20 betalen.
verder heb ik een jeugdmaandtrajectabonnement voor de maand september wat dan 280.50 € en kan ik alleen met de trein reizen, dus niet met de bus, die kosten komen dan ook nog erbij.

overigens heb ik mijn inschrijving al in december opgestuurd, maar als jullie gewoon de ov-kaart per 1 september krijgen, zal dat bij mij dan toch ook het geval moeten zijn? ik ben dan namelijk 18 èn ik ga naar het hbo..

snoeppapier

Berichten: 4937
Geregistreerd: 29-03-04

Re: Help, IB groep heeft vertraging! Sommige OV's niet op tijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 21:32

Stufi ook later?

Ik vind het ronduit schandalig.
En réken maar dat ze een boze brief krijgen als ze het echt niet regelen voor 28 aug. Ik vertík het om mijn reiskosten uit eigen zak te betalen, 't is gewoon te gek voor woorden!

Gelukkig hoef ik alleen maar de metro te pakken naar Rotterdam vanuit mijn woonplaats, maar dat loopt flink op als je iedere dag 2uurnetkaartjes/14 strippen zelf moet bekostigen Scheve mond

@ Kipje: waar in Rotterdam heb je je huisje? Lachen

Loje
Berichten: 824
Geregistreerd: 16-05-05

Re: Help, IB groep heeft vertraging! Sommige OV's niet op tijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 21:40

@kipje: ik weet het niet, zie het gewoon niet zo zitten dat studeren, maar op zich lijkt de opleiding me wel leuk.

@snoetie: Krijg je dan pas een ov als je 18 bent? Ik dacht dat je dat altijd kreeg als je HBO ging doen. Ik ben 16 en mag toch hopen dat ik gewoon een OV krijg, ben toch net zo goed HBO-student dsu dat zou wel een erg kromme regel zijn.

snoetie

Berichten: 1687
Geregistreerd: 11-09-04
Woonplaats: landgraaf, zuid-limburg!

Re: Help, IB groep heeft vertraging! Sommige OV's niet op tijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 21:56

Loje schreef:
@snoetie: Krijg je dan pas een ov als je 18 bent? Ik dacht dat je dat altijd kreeg als je HBO ging doen. Ik ben 16 en mag toch hopen dat ik gewoon een OV krijg, ben toch net zo goed HBO-student dsu dat zou wel een erg kromme regel zijn.


ja, je krijgt altijd OV als je HBO gaat doen of naar de uni gaat, maar je krijgt ook OV als je op het MBO zit en 18 bent.

wanneer krijg jij je ov dan? ook gewoon in oktober? mij is altijd verteld dat een OV per kwartaal gaat en dat je hem daarom pas per1 oktober ontvangt, daarom snap ik niet dat andere hbo-studenten hem per 1 september ontvangen, of zelfs nog eerder wanneer hun opleiding dus begint, terwijl dat bij mij niet zo is. als andere hem ècht per 1 september krijgen en ik voor dat grapje gewoon 310.70€ moet betalen, zijn ze nog niet van me af!!!!!!!

Loje
Berichten: 824
Geregistreerd: 16-05-05

Re: Help, IB groep heeft vertraging! Sommige OV's niet op tijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 22:02

Nee dat kan ik me voorstellen. Maar ik heb eigenlijk nog helemaal niks gehoord over die hele OV niet. Krijg je daar een brief over ofzo? Ik woon gelukkig zelf in rotterdam en mijn school is best met de fiets te doen, maar het gaat om het principe natuurlijk. Als ik gewoon met de bus kan ga ik echt dat roteind niet fietsen. Hmm, dat wordt dan maar even bellen...wil hier toch wel meer van weten

Shadow0

Berichten: 43537
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Help, IB groep heeft vertraging! Sommige OV's niet op ti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 22:06

Snoetie, als je nog geen 18 bent op 1 juni, en per 1 september ingeschreven staat aan een HBO of uni, dan ontvangen je ouders nog 1 kwartaal, tot 1 oktober dus, kinderbijslag. Je kunt dan nog geen studiefinanciering ontvangen en dus ook geen OV. Vanaf het eerstvolgende kwartaal na je inschrijving ontvang je wel stufi, ook als je nog geen 18 bent.
Het is dus niet de OV-kaart die per kwartaal gaat, maar de kinderbijslag die nog doorloopt.

Overigens gaat je OV niet eerder in dan 1 september als je pas per 1 september ingeschreven staat (heel vervelend want mijn colleges begonnen destijds ook al een week eerder).

Kijk ook even naar de mogelijkheid van een maand-kortingskaart, dat kan 40% schelen en ze zijn in juli en augustus ook voor 9 uur 's ochtends geldig. Ik kan niet meer vinden of die nog bestaan - maar het loont de moeite om het na te vragen. Je kunt uiteraard ook met korting meereizen met iemand die wel een OV heeft. En je kaartjes/bonnetjes bewaren en later declareren!

snoetie

Berichten: 1687
Geregistreerd: 11-09-04
Woonplaats: landgraaf, zuid-limburg!

Re: Help, IB groep heeft vertraging! Sommige OV's niet op tijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 22:29

@ Shadow0: ahhh bedankt, nu snap ik het!!
wel eigenlijk oliebol geregeld, want kinderbijslag is net 16% van het bedrag dat mijn ouders in die maand alleen al voor het reizen moeten betalen. daarbovenop komt ook nog eens collegegeld en boekengeld, en die kinderbijslag is sowieso geen vetpot.. geef mij maar liever mijn ov-kaart [stufi interesseert me nog niet eens zoveel] dan dat ik die maanden nog die kinderbijslag had. maar helaas is het niet zo geregeld..

wat betreft die kortingskaart; dat heb ik al uitgezocht, maar dat heeft voor mij geen zin want een retourtje kost 30.20, dus met 40% korting betekend dat 18.10 per keer. september heeft 21 lesdagen, stel dat ik die allemaal moet gaan betekent dat 18.10X21=380 euro. dan ben ik goedkoper uit met een jeugdmaandtrajectkaart die 280.50 kost. en dan voor die 31e gewoon een retourtje van 30.20 kopen dan maar..


wel bedankt voor de tip Knipoog

linda_arnold
Berichten: 3326
Geregistreerd: 29-05-05
Woonplaats: Ootmarsum

Re: Help, IB groep heeft vertraging! Sommige OV's niet op tijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 23:21

Ik weet ook niet beter dan dit hoor:

Citaat:
maar mij is verteld dat ik mijn OV-kaart sowieso pas per 1 oktober krijg?? ik word zondag 18 en ga naar het hbo dus daar kan het niet aan liggen. en iedereen hier krijgt zijn ov-kaart pas per 1 oktober, want een ov-kaart gaat toch per kwartaal? of snap ik er nu echt niks meer van..


Dit was bij mijn eerste jaar zo, twee jaar geleden en bij mijn zusje was het precies het zelfde! Het kan zijn dat je hem in september al kan ophalen, maar hij gaat pas per 1 oktober in................. Bloos

Hannanas
Berichten: 13037
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Help, IB groep heeft vertraging! Sommige OV's niet op tijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 09:59

Bij mij gaat de ov ook pas in oktober in/krijg m pas in oktober... tenminste in die veronderstelling zijn wij.

Maar je OV ophalen gaat toch vanzelf? Je schrijft je in voor een studie, en ontvangt vanzelf een envelop met : je kan je OV ophalen bij het postkantoor oid.

Maar vooralsnog heb ik ook nog niets gekregen, en ik reken er zoiezo al op dat ik heel de maand september kaartjes moet gaan kopen. ( begin september wordt ik 18 )

Finnea

Berichten: 10072
Geregistreerd: 06-11-02

Re: Help, IB groep heeft vertraging! Sommige OV's niet op tijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 11:11

Ik krijg ook pas vanaf oktober studiefinanciering+ov. (word in december 18)
Ga binnenkort ff langs het postkantoor om een maandabbo voor september te halen. Wel balen dat het zo moet, maarja..

d0rien1988
Berichten: 58
Geregistreerd: 14-08-06
Woonplaats: Nijmegen

Re: Help, IB groep heeft vertraging! Sommige OV's niet op tijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 12:49

Jee zeg wat een sukkels daar bij IB!!!!
Ik had tot gister ook nog steeds niks gehoord over die OV, maar vandaag keek ik weer op mijn-IB of er nog iets veranderd was, en warempel! ik kan mijn OV vrijdag ophalen. Zelfs mijn adreswijziging is verwerkt, alleen mijn stufi nog steeds niet! Er staat in het schema dat ik t/m dec. nog inwonende beurs krijg, maar ik moet eigenlijk deze maand al uitwonende beurs krijgen...
Heb ff gebeld met hun en ze zeggen dat als je te weinig stufi krijgt, dan krijg je dat in de maanden daarna toch nog met terugwerkende kracht. Gelukkig..

heel veel succes voor diegenen waarvoor de OV niet op tijd komt! Ik duim voor een reiskostenvergoeding voor jullie.

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Re: Help, IB groep heeft vertraging! Sommige OV's niet op tijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 13:05

Oh het is goed dat ik dit nu weet! Ik was ook vrij laat met het aanvragen, dus ik zal wel hetzelfde probleem krijgen... Mooi klote! Dat wordt dus ws volgende week naar dat kantoor... Boos!

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Re: Help, IB groep heeft vertraging! Sommige OV's niet op ti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 13:08

Shadow0 schreef:
Snoetie, als je nog geen 18 bent op 1 juni, en per 1 september ingeschreven staat aan een HBO of uni, dan ontvangen je ouders nog 1 kwartaal, tot 1 oktober dus, kinderbijslag. Je kunt dan nog geen studiefinanciering ontvangen en dus ook geen OV. Vanaf het eerstvolgende kwartaal na je inschrijving ontvang je wel stufi, ook als je nog geen 18 bent.
Het is dus niet de OV-kaart die per kwartaal gaat, maar de kinderbijslag die nog doorloopt.


Overigens gaat je OV niet eerder in dan 1 september als je pas per 1 september ingeschreven staat (heel vervelend want mijn colleges begonnen destijds ook al een week eerder).

Kijk ook even naar de mogelijkheid van een maand-kortingskaart, dat kan 40% schelen en ze zijn in juli en augustus ook voor 9 uur 's ochtends geldig. Ik kan niet meer vinden of die nog bestaan - maar het loont de moeite om het na te vragen. Je kunt uiteraard ook met korting meereizen met iemand die wel een OV heeft. En je kaartjes/bonnetjes bewaren en later declareren!


Ja? Dat wist ik helemaal niet... Nou dan is het ws daarom! Ik ben 12 juni 18 geworden, dus dat klinkt wel logisch..

snoeppapier

Berichten: 4937
Geregistreerd: 29-03-04

Re: Help, IB groep heeft vertraging! Sommige OV's niet op tijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 13:38

Pfieuw, ik kijk net op mijnIB, hij ligt vanaf vrijdag ook voor mij al klaar gelukkig Ja

Alleen beetje jammer dan dat hij pas vanaf 1sept geldig is, en dat ik de 28e al naar school moet Clown
Maarja, die paar dagen vind ik geen ramp om zelf te betalen.

Hopelijk valt het voor de rest ook mee! Lachen

Tien

Berichten: 1691
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Makkinga

Re: Help, IB groep heeft vertraging! Sommige OV's niet op tijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 15:24

Kaartjes van de bus en trein bewaren en als je je ov hebt, dan die kaartjes opsturen naar de ib-groep.
Als het goed is krijg je je geld terug (Als je dus niet op tijd je ov hebt gekregen).
Mijn ervaring: je moet er wel goed achteraan, want ze zijn een beetje laks bij de ib-groep. Naja beetje, nogal heel erg Vork Boos!

lindatje

Berichten: 5856
Geregistreerd: 08-06-03

Re: Help, IB groep heeft vertraging! Sommige OV's niet op tijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 16:06

Nou dat wordt dan volgende week misschien een meeting bij het kantoor van de IB groep Knipoog
Ik begin ook de 28e en wil dan toch echt wel m'n OV.

lindatje

Berichten: 5856
Geregistreerd: 08-06-03

Re: Help, IB groep heeft vertraging! Sommige OV's niet op tijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 21:57

Hmmz, ik wil me net aanmelden voor MijnIB, maar daarvoor heb ik een correspondentienummer nodig. Deze kan ik op post van de IB groep vinden, maar ik heb zo ver ik weet nog nooit post van hun gehad...

Olympia

Berichten: 55605
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: Help, IB groep heeft vertraging! Sommige OV's niet op tijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 22:42

Het is ook altijd wat met die Ibgroep... Nagelbijten / Gniffelen

Ik weet het niet wat ze daar allemaal aan het doen zijn, maar het slaat nergens op..

DiantaM
Berichten: 11282
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Help, IB groep heeft vertraging! Sommige OV's niet op tijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 22:46

Gewoon een maandje later naar school gaan!!
Haha!
Maar even serieus, dat is een flinke blunder van ze, en ik zou dus echt even stennis gaan schoppen. Het is te belachelijk voor woorden dat je zoveel geld kwijt zou zijn. Heb je geen man in je omgeving die zeer dwingend maar toch oh zo netjes daar stennis kan schoppen? Het is echt belachelijk..