Paardenschool Deurne

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Stuiterbal_

Paardenschool Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-06 23:31

Hoii ik heb een aantal vragen over deurne ik hoop dat jullie me kunnen helpen Haha!

Welk niveau moet je hebben om op deurne te komen?
Met Welk niveau kan je welke kant op?
Heb je echt een eigen paard nodig voor deurne?
Zijn het zware opleidingen?

Roane

Re: Paardenschool Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 23:35

Ik weet wel dat je er een paard kunt huren, maar dat het niet aan te raden was. (Waarom weet ik niet, ik heb er nooit op doorgevraagd)

Maar ik volg even..

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 23:42

Ik zou de opleiding niet gaan doen..

Om de reden niet dat er gewoon geen droog brood is te verdienen in de paarden wereld, Mijn tweeling zus wil super graag iets in de paardenwereld. Maar iedereen raadt het haar af deze of andere paardenopleidingen te volgen. Volgens veel mensen in de paarden wereld kan je beter een andere opleiding achter de hand hebben. Stel dat het niet gaat lukken, en vaak kan je met paarden opleidingen niet meer woorden dan stallen uitmester, ook al heb je Havo gedaan. Ze zeggen dat je beter kan bewijzen bij wedstrijden dat je talent hebt om verder te komen. of het naast je baan kan doen en er altijd nog je beroep van kan maken. De meeste mensen die iets met paarden wereld doen moeten echt keihard doorbijten. Ook al rijden ze lichte of zware tour. het is een harde wereld.

Dit is slechts een tip. Ik ben ook iemand die super graag iets met paarden wil, maar het afgeraden wordt.

Stuiterbal_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-06 23:56

Ja ik zelf heb Bassis beroeps leerweg..En ga volgend jaar naar de 3de jaar..
Ik hoop natuurlijk dat ik hoger niveau gaat krijgen, verder nog iemand? Lachen

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 23:58

Stuiterbal_ schreef:
Ja ik zelf heb Bassis beroeps leerweg..En ga volgend jaar naar de 3de jaar..
Ik hoop natuurlijk dat ik hoger niveau gaat krijgen, verder nog iemand? Lachen

Al heb je hoger niveau, je moet echt uitblinken wil je verder kunnen komen!

Cissi_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 23:58

In de huiskamer loopt volgens mij een heel topic over Deurne.
Ik zou er zelf ook niet naartoe willen. Als je erg goed bent heb je Deurne niet nodig en anders kom je er toch niet. Al is dit wel heel makkelijk gezegd, ik heb de opleiding zelf niet gedaan..

Stuiterbal_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 00:09

Maar waarom zouden jullie niet naar deurne willen?
Omdat ( Wat karoliefje_ al zei) Niks valt te verdienen in de paardenwereld?

Of gaan jullie niet omdat jullie slechte verhalen gehoort heb over deurne?

Zover ik weet werken bij mij op de manege 2 meiden van rond de 20..Die hebben hun paard gestalt op de manege, en die volgen dus wel een opleiding bij deurne..Zover ze mij vertelt hebben vinden ze het daar erg leerzaam en gezellig. Lachen

_Unexpected_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 00:10

Karoliefje_ , ik ga paardenhouderij niveau 4 volgen op het wellant college.
Ik wil later graag een eigen pensionstal oprichten, waarbij ik les geef aan de pensionklanten. Ik wil dan ook een beetje fokken, en de veulens rustig laten opgroeien, inrijden en dan verkopen. Geen handel, maar gewoon voor de hobby Lachen
Ik wil dan misschien in een kledingzaak gaan werken, voor erbij.
Ik heb alles al uitgestippeld, en mijn ouders zijn het ermee eens. Ik leg niet heel mijn plan uit, geen zin in Tong uitsteken , maar ik denk dat ik er wel mijn brood mee zou kunnen verdienen (met een man die ook werkt natuurlijk Knipoog ).

Ik wilde ook graag naar Deurne, maar mijn ouders vinden het toch te duur. En je leert daar volgens mij niet echt hoe je later zélf iets moet oprichten.

jacco_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 00:11

ik heb ook wel interesse in de deeltijd opleiding. maar misschien is het wel makkelijk als er mensen reageren die er gezeten hebben en kunnen vertellenwat hun ervaringen zijn.

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 00:20

Heeey!
Dan zal ik ook eens reageren =).
Ik wilde later misschien ook iets met paarden doen later, dus naar een school zoals Deurne of AOC Terra ... Ik heb met meerdere personen hierover gepraat en ze waren het over een ding eens: dat wereldje is een keiharde wereld! En je verdient er vrijwel niks mee, tenzij je echt veel talent hebt (maar dan heb je Deurne denk ik niet eens nodig Knipoog). Ook wordt het plezier in paardrijden vaak heel erg verpest daardoor.
Dus, ik zou paardrijden gewoon als hobby houden en geen beroep ervan maken!
Groetjes,
Naatje

Stuiterbal_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 00:32

jacco_h schreef:
ik heb ook wel interesse in de deeltijd opleiding. maar misschien is het wel makkelijk als er mensen reageren die er gezeten hebben en kunnen vertellenwat hun ervaringen zijn.

Ja

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 09:14

het is nooit mijn ambitie geweest om mijn brood in de paarden te gaan verdienen, het is een leuke hobby en dat is voor mij genoeg.
maar wat ik niet begrijp is dat een (goed aangeschreven) opleiding zoals ze die in Deurne geven zo wordt afgeraden. Is het niet zo dat zo'n diploma dat je daar kan halen je eerder aan een baan in de paarden helpt dan zonder? Als je bijvoorbeeld les wilt gaan geven op een erkende manege, dan is zo'n diploma toch vereist? of is dat niet zo?

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 09:46

Karoliefje_ schreef:

Om de reden niet dat er gewoon geen droog brood is te verdienen in de paarden wereld, Mijn tweeling zus wil super graag iets in de paardenwereld. Maar iedereen raadt het haar af deze of andere paardenopleidingen te volgen. Volgens veel mensen in de paarden wereld kan je beter een andere opleiding achter de hand hebben. Stel dat het niet gaat lukken, en vaak kan je met paarden opleidingen niet meer woorden dan stallen uitmester, ook al heb je Havo gedaan. Ze zeggen dat je beter kan bewijzen bij wedstrijden dat je talent hebt om verder te komen. of het naast je baan kan doen en er altijd nog je beroep van kan maken. De meeste mensen die iets met paarden wereld doen moeten echt keihard doorbijten. Ook al rijden ze lichte of zware tour. het is een harde wereld.

Dit is slechts een tip. Ik ben ook iemand die super graag iets met paarden wil, maar het afgeraden wordt.

Sluit ik mij bij aan iedereen die ik ken die iets met een paarden opleiding heeft gedaan werkt nu op kantoor en zijn aan het omscholen. Ze willenop een gegeven moment toch gaan samenwonen en op basis van dat salaris kan je niet een ene hypotheek aanvragen.
Heb je zo'n dure opleiding gedaan en zit je nog achter een receptie. Is leuk als je ouders het geld hebben een stal te beginnen enz.. maar dan nog is het zwaar.

Zou het lekker al hobby houden.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 10:06

LZP --> STW

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 10:39

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 10:46

Me broertje gaat nu ook naar deurne toe.. Alleen gaat hij de hoefsmid opleiding doen.. Ik wilde eerst ook een opleiding gaan volgen in deurne maar heb er toch vanaf gezien omdat er bijna niks mee te verdienen is.. En ik zie het op dit moment alleen maar zo dat de ouders genoeg geld hebben en hun kinderen niet willen leren.. (ik val hier niemand mee aan)

Brennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 15:24

Ik heb de opleiding Paardenhouderij MBO niveau 4 gedaan, maar ik had ook al de Havo gedaan en MBO bedrijfsadministratie niveau 4, dus wel wat achter de hand. Ik heb nu een pensionstal, maar ik werk er wel parttime bij, omdat ik anders niet rond kom, en ik woon nog thuis. Mijn pensionstal staat eigenlijk altijd vol en als ik plekje vrij heb staat er de maand erna weer een paard in, dus het bedrijfje draait goed. Maar leven kan ik er niet van. Ik ben mijn stal begonnen omdat ik plek zocht voor mijn paard en we een stal konden kopen met 9 boxen, en omdat ik mijn paard niet alleen wil hebben staan en we er op deze manier uit de kosten konden komen, quitte draaien dus, hebben we het op deze manier gedaan. Ik heb de opleiding paardenhouderij gedaan en wat sport betreft: Ik was op een gegeven moment op hetzelfde niveau in de sport dan de meiden die paardensport deden, terwijl die meiden 5 dagen in de week intensief les krijgen, en ik voor de hobby wedstrijden rij. Dus als je echt goed kan rijden hoef je geen Deurne te doen, dan kom je er zo ook wel en zou ik als jou was een andere opleiding doen en paardrijden erbij.

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 15:28

Ik ben met mijn paardenopleiding gestopt.
Waarom? Omdat het handen vol geld kost en je er eigenlijk niet zoveel aan hebt.

Ik heb besloten het geld van mijn opleiding te steken in een goede instructeur, een startkaart en boeken van de ruitershop waar ik geinteresseerd in ben. Bijvoorbeeld anatomie.

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 19:45

Karoliefje_ schreef:

Ik sluit me hier ook bij aan.. Ik leer nu voor secretaresse een goeie verdiende baan. Ik weet in ieder geval wel dat ik later mijn paarden nog kan onderhouden. Ik zeg niet dat het niet kan met een paardenopleiding maar je krijgt meestal maar het miniumloon

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 22:17

Ja, zo heb ik ook geredeneerd. Ik ga nu eerst voor rechten en daarna ga ik in Deurne nog paardensport of iets dergelijks doen, zo heb je toch minstens iets achter de hand.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 12:56

Chocotof schreef:
Ik ben met mijn paardenopleiding gestopt.
Waarom? Omdat het handen vol geld kost en je er eigenlijk niet zoveel aan hebt.

Ik heb besloten het geld van mijn opleiding te steken in een goede instructeur, een startkaart en boeken van de ruitershop waar ik geinteresseerd in ben. Bijvoorbeeld anatomie.

Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik heb zelf ook in Deurne gezeten!

De verhalen dat deurne zo'n strenge school is, nou er is niets minder waar als die verhalen! Welk niveau je moet hebben? Ze zeggen ongeveer L niveau maar er zat zelfs een jongen in mijn klas die net een half jaar reed (bakte er in het begin echt niks van). Maar wat betreft dat L-niveau, dat rijdt 80% van de 4ejaars nog geeneens, pfoe wat een vooruitgang in 4 jaar tijd!

Ik denk dat je meer hebt aan wat Chocotof zegt.

Een eigen paard heb je niet per se nodig, maar dat is wel aan te raden!

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 12:59

Deurne vind ik achteraf gezien wel met een groot ponykamp te vergelijken, alleen kost Deurne wat meer geld Nagelbijten / Gniffelen Hartstikke zonde natuurlijk!

Je moet het echt hebben van je stages, maargoed deze zijn in 90% van de gevallen ook niet alles..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 13:53

Biepje schreef:
Ja, zo heb ik ook geredeneerd. Ik ga nu eerst voor rechten en daarna ga ik in Deurne nog paardensport of iets dergelijks doen, zo heb je toch minstens iets achter de hand.

Verstandig Ja
Ik doe nu de lerarenopleiding, ORUN heb ik al gedaan (1e fase alleen) en nu ben ik aan het kijken voor de ISPH er nog bij. Is dan wel niet erkend, maar lijkt me serieuzer, veelzijdiger en op hoger niveau dan Deurne.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 19:27

het lijkt me echt een geweldige studie, maar inderdaad meer als hobbie Tong uitsteken lekker iedere dag paardrijde, goede lessen, met de paarden bezig zijn en er alles van leren. Maar om er echt mijn brood in te verdienen? moet er niet aan denken...

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 23:26

Ik heb het er wel goed naar me zin!