Ik heb zojuist 'ontslag' gekregen per SMS!?!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Re: Ik heb zojuist 'ontslag' gekregen per SMS!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 21:25

-> STW

Faelivrin

Berichten: 15454
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Rijnsburg

Re: Ik heb zojuist 'ontslag' gekregen per SMS!?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 13:58

Kimberley77 schreef:
Wow, wacht ff hoor??
Ten eerste, je hebt een 8urig contract, ook al wilde je meer werken, het is geen werkweigering, want in je contract staat maar 8 uur. Dus ze hebben geen eens een geldige reden om je te ontslaan, dit mag zomaar niet.
Smsje goed bewaren hoor, want ook dit mag niet, een ontslag moet je per brief krijgen..dus dit mag ook al niet.
Tenslotte, ik zou er wel werk van maken, je kan een goeie premie meekrijgen.
Gut, lijkt wel een restaurant hier in t dorp waar ik woon, bij een vriendin is het precies zo gegaan...
Heb je wel je overige uren uitbetaal dgekregen? Als je er werk van wilt maken, moet je aanweizg blijven komen die 8 uur per week, net zolang totdat ze je een ontslagbrief toesturen, met de grondige reden van je onstalg. Dit is nl nog niet het einde van je contractsduur.

VAn de zotte dit. Veel succes.


Dat weet ik niet eerder dan de 27ste. Ik krijg altijd uitbetaald, een maand later zegmaar. Dus niet de 1ste van de maand, maar de 27ste van de maand. Bijv. deze maand; op de 27ste krijg ik de maand Juni uitbetaald. Zo lekker om uit te leggen, maargoed. Komt omdat we van die onregelmatige tijden enzo hebben. Maar; Ik denk dat RubyWhite mij snapt. Ik kàn het gewoon amper opbrengen om te gaan werken, het voelt gewoon niet goed, en das al een hele tijd zo. Gelukkig vind iedereen dat ik wel vrij snel nieuw werk moet kunnen krijgen, dus hopelijk word dat waar. Want van thuis zitten word ik ook niet veel beter.

In ieder geval bedankt voor de reactie's, en ik ga het wel aanvechten. Blijf 8 uur werken in de week, tot ik een ontslagbrief heb met een geldige reden, staat er geen geldige reden op ga ik een stapje hoger, gelukkig is mijn moeder aardig thuis in de advocatuur en heb ik een goede kennis die advocaat is, dus die kunnen mij altijd helpen. Heel erg bedankt voor de reactie's en jullie horen nog wel hoe het afloopt enzo. Ik houd jullie op de hoogte!! Lachen

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Re: Ik heb zojuist 'ontslag' gekregen per SMS!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 14:03

Ik heb het ooit ook eens via mijn voicemail gehoord. erg slap.
je moet hier echt bovenstaan en de eer aan jezelf houden.
Blijf netjes komen, niks verkeerd doen/ zeggen.
en als ze je ontslaan krijg jij je resterende vakantiegeld + een premie.

Ben je daar een oproepkracht? of heb je een vast contract voor min 8 uur?

flowerxxx

Berichten: 2070
Geregistreerd: 26-04-03

Re: Ik heb zojuist 'ontslag' gekregen per SMS!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 16:01

Ik werk op een advocatenkantoor en wij hebben regelmatig dit soort zaken. Het is heel erg moeilijk om medewerkers te ontslaan! Dit mag alleen
- op staande voet dit moet dan persoonlijk worden medegedeeld en kan alleen in zeer uitzonderlijke gevallen.
- als je een contract voor bepaalde tijd hebt dat afloopt. In jouw geval is dat in September. Het is dan een ontslag van rechtswege maar met moet dit jouw wel per brief mededelen.

In alle andere gevallen moet er een ontslagvergunning worden aangevraagd bij het CWI of via de kantonrechter (door je werkgever zelf).

Wat hier gebeurd mag dus zeker niet. Jij hebt recht om tot september voor 8 uur per week (volgens je contract) te worden doorbetaald.

Mijn advies:
- Ga nergens mee accoord en lever dus ook geen spullen in. Jij bent officieel niet ontslagen en gewoon werknemer.
- Ga zsm naar een advocaat!! Als die om de hoek komt kijken piept een werkgever wel anders. De advocaat stuurt je werkgever een brief. Vanaf dat moment lopen alle contacten via jouw advocaat. Jij hoeft dan nergens meer op in te gaan. Officieel moet jij je beschikbaar houden voor werk. Kans is groot dat je werkgever de arbeidsrelatie verstoord vind. Ook in dat geval heb jij recht op doorbetaling van je loon.

De advocaat kan onderhankelen en er nog een flinke bonus uitslepen!

friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Re: Ik heb zojuist 'ontslag' gekregen per SMS!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 19:12

Naar mijn idee kunnen ze het niet maken je dit op deze manier te vertellen. Spullen inleveren is ook aan het einde van het dienstverband. Of heb je nog zoveel betaald verlof staan tot einde werktijd. Maar dan nog op het einde inleveren. zou gaan informeren hoe nu te handelen. Sterkte met het zoeken naar een nieuwe baan.

Perlina

Berichten: 1123
Geregistreerd: 08-05-05

Re: Ik heb zojuist 'ontslag' gekregen per SMS!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 19:22

Faelivrin, wat heb je verder gedaan? Ik hoop dat je de raad van flowerxxx ter harte hebt genomen. Dit slaat echt nergens op!

evabokker

Berichten: 104
Geregistreerd: 27-07-06

Re: Ik heb zojuist 'ontslag' gekregen per SMS!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 21:09

wat een dikke piepstreek zeg via sms, ik vind het persoonlijk niet kunnen...natuurlijk is het een comunicatiemiddel maar dat moet niet misbruikt worden door mensen daardoor hun ontslag te laten weten.
als je het moeilijk vind om het recht in het gezicht van de dupe te zeggen denk er dan nog maar eens over na of je er wel goed aan doet om diegene te ontslaan!...
k vind het dus regelrechte bullshit ontslaan via sms de makkelijkste methode zonder iemand in de ogen te hoeven kijken echt heel laf!!!!
zo dit is eruit haha...

gomir

Berichten: 25550
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Ik heb zojuist 'ontslag' gekregen per SMS!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 01:58

Dit is een topic van een ruime maand geleden en bovendien voegt deze reactie weinig toe. Ik zet dit topic op slot.