niet aangenomen :(

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gollempje

Berichten: 4186
Geregistreerd: 22-12-03
Woonplaats: Hillegom (ZH)

niet aangenomen :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 19:42

Had ik eindelijk gesolliciteerd naar een andere baan, omdat ik echt niet terug wil naar m'n oude plek, wordt ik niet aangenomen! de reden was dat ze iemand wilde hebben waar ze op konden bouwen, en dat konden ze niet op mij omdat ik 2 maanden ziek ben geweest (overbelast) en nu ergens anders aan het reintegreren ben....
wat vinden jullie daar nou van?

Blue9

Berichten: 3642
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Wijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 19:44

Oh, dat is jammer! Ze kunnen je toch wel een kans geven!! En als je rustig aan doet!! Sterkte!

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 19:46

weet je dat dit helemaal niet mag gollempje. dit is namelijk een vorm van discriminatie. heb je ergens zwart op wit de reden staan die je hierboven beschrijft?
ik ga even kijken of ik via google wat kan vinden voor je.

gucci_girl
Berichten: 3925
Geregistreerd: 05-04-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 19:49

benangelique schreef:
weet je dat dit helemaal niet mag gollempje. dit is namelijk een vorm van discriminatie. heb je ergens zwart op wit de reden staan die je hierboven beschrijft?
ik ga even kijken of ik via google wat kan vinden voor je.


Ik vind het ook nergens op slaan en denk ook niet dat dit mag. Maar ookal zou ik bewijzen hebben dan zou ik er niet eens meer heen willen ook.. als het op zo'n manier moet! Maar misschien dat je wel een klacht in kan dienen ofzo........

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 20:01

ik ben aan het zoeken, maar ik denk dat als je er toch echt iets mee wilt doen, dat je dan even contact op moet nemen met je rechtbijstandverzekering.

ik kan me trouwens voorstellen dat die hele baan niet meer hoeft.

boemel

Berichten: 8496
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: niet aangenomen :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 20:19

Ik weet niet of het niet mag, maar het gebeurd vaker dat bedrijven zo denken. Ze willen nu eenmaal zo weinig mogelijk risico lopen.
Misschien is het beter dat het niet meldt bij een eventueel toekomstige werkgever.

Ik ben 2 jaar geleden overspannen geweest, ik heb dit niet gemeld in sollicitatiegesprekken. Dat ik overspannen was, had een duidelijke reden en het risico dat het weer zou gebeuren achtte ik tamelijk klein. Ik vond het dus beter voor mezelf om het niet te melden.

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 20:25

Ik ken dit...mijn vriend is ook al 15 keer afgewezen...heel frustrerend...

Boktpony
Berichten: 10128
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Ergens in Gelderland!

Re: niet aangenomen :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 23:24

stom dat ze dat als reden opgeven! aan hun kant willen ze het ziekteverzuim zo laag mogelijk houden, maar zoals jij het omschrijft is dat geen zorgwekkende situatie!
maar goed ik heb ook zoiets gehad...
eerst 2 jaar voor een bedrijf via een uitzendbureau gewerkt en vervolgens kreeg ik daar een gesprek voor een jaarcontract! en hun dachten dat ik zodra ik het contract binnen had de ziektewet in zou gaan omdat een collega daar ook een paar keer de ziektewet in was gegaan met een jaarcontract ik was hetzelfde blijkbaar hoezo kortzichtig?

Bienotje

Berichten: 10886
Geregistreerd: 09-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 20:31

Zijn ze in ieder geval eerlijk tegen je, als ze je wel aan hadden genomen ondanks dat ze dit idee hadden. Dan had je je helemaal uit de naad moeten werken om het tegendeel te bewijzen. aangenomen worden, terwijl ze al hun twijfels hebben werkt ook niet prettig..

Wat wel raar is, is dat deze reden niet gegrond de reden mag zijn. Maar helaas, als je hierop gaat aanvechten wordt de reden op papier dat je niet binnen het team past en bij de functieomschrijving die zij hiervoor hebben. Weerleg dat dan maar eens..

Helaas en heel oneerlijk voor jouw, maar je kunt er eigenlijk weinig stappen op ondernemen...

Succes verder met solliciteren!

gollempje

Berichten: 4186
Geregistreerd: 22-12-03
Woonplaats: Hillegom (ZH)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-06 08:04

benangelique schreef:
ik ben aan het zoeken, maar ik denk dat als je er toch echt iets mee wilt doen, dat je dan even contact op moet nemen met je rechtbijstandverzekering.

ik kan me trouwens voorstellen dat die hele baan niet meer hoeft.

dank je wel voor je steun!
die baan hoef ik inderdaad niet meer!
ik had ook intern gesolliciteerd, dus ben ook meteen naar de personeelsadviseur toegestapt.

Anoniem

Re: niet aangenomen :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 08:25

Het is niet eerlijk maar ze doen het wel en geloof maar dat dat tegenwoordig veel meer gebeurd dan vroeger.

Er is nl ook helaas te veel misbruik gemaakt door lieden die dit zagen als een leuke betaalde vakantie. Helaas kent bijna elk bedrijf wel weer een collega die op de loonlijst staat maar hem niet van gezicht kent of hem wel leuk regelmatig op straat tegen komt, in de auto ziet rijden, bij de makro gezellig winkelt, moet kunnen als je al 9 van de 12 maanden ziek bent

Ik heb zulke collega's gehad en ben er niet blij mee.

Jij hebt nu pech, maar wellicht kun je je arbeidsverleden iets verbeteren door hulp te vragen via het arbeidsbureau of andere instantie om je te herplaatsen. Vraag een referentie en getuigschrift aan van de plek waar je nu werkt.

Perzik

Berichten: 3336
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Nederland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 11:53

Dat is echt flink ballen zeg, ik zou hem dan ook niet meer willen. Maar jij kan er ook niets aan doen dat je ziek bent, erg zwakke reden dat ze je niet toelaten!