Directiesecretaresse vs. secretaresse

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Directiesecretaresse vs. secretaresse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 11:59

Wat zijn de verschillen tussen deze 2? Ik moet nu kiezen welke ik wil gaan doen. Ik kan kiezen tussen directiesecretaresse en gewoon secretaresse. Wat is de beste optie?

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Directiesecretaresse vs. secretaresse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 15:13

Je bedoelt dat je moet kiezen welke richting je op gaat met betrekking tot je opleiding?

Ik ben zelf gedetacheerd geweest als secretaresse (diverse afdelingen: o.a. wagenpark, verkoop) en momenteel werkzaam als directie- secretaresse.

Ik vind het erg leuk om zo dicht bij het vuur te zitten. Je weet vaak op hoger niveau en eerder dan collega's wat er speelt binnen een bedrijf. Wel is het zo dat je functie wat zwaarder wordt, i.v.m. vertrouwelijke zaken, en v.w.b. niveau. En ik merk dat collega's je anders benaderen, iets gereserveerder zijn misschien.

Ik zou gaan voor de opleiding tot directie- secretaresse, je kunt dan ook solliciteren op functies op andere afdelingen natuurlijk, maar hebt wel een stukje voorsprong.

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 16:11

Ik ga helemaal met Chubby mee. Heb zelf beide opleidingen gedaan en merk ook dat wanneer je directie-secretaresse hebt gedaan je gewoon veel meer kans krijgt op een (betere, hogere en beter betaalde) baan.


Ilja000
Berichten: 4336
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Oostwoud

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 22:21

In het mbo systeem zit je met de opleiding directiesecretaresse net een niveau hoger, dus als je dat aankunt zeker doen!

Nathalie84

Berichten: 4553
Geregistreerd: 13-09-04
Woonplaats: Grathem, midden limburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 10:46

Ik heb toendertijd gekozen voor directiesecretaresse omdat dit niveau 4 was en ik naar mijn MBO opleiding nog een HBO opleiding wilde gaan doen.

Ik raad het je zeker aan om te doen, is toch altijd mooi meegenomen? Waarschijnlijk zul je in eerste instantie gewoon als secretaresse beginnen, maar door je opleiding heb je wel kans hogerop te komen

Succes ermee

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-06 13:24

Ik kom van het HBO af. Ik heb 1 jaar HBO gedaan en daarna de Pabo. Hier ben ik mee gestopt in mijn laatste jaar. Het was totaal niet wat ik wilde en ik zag er tegenop om weer naar stage te moeten. Ik heb wel altijd vrijwillig secretaressewerk gedaan. Ik ben jarenlang stamboeksecretaris van een erkende stamboekvereniging geweest. Tevens notuleer ik bij de bestuursvergaderingen en de vergaderingen van de Foktechnische commissie waar ik ook deel van uit maak. Toen ik van de havo afkwam werd mij verteld dat ik versneld de opleiding tot directiesecretaresse kon doen. Ik heb ook bij Schoevers geinformeerd, maar dat is heel duur. Daarom toch maar via de normale MBO.