Wie volgt HBO Small Business and Retail Management?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
linda_arnold
Berichten: 3326
Geregistreerd: 29-05-05
Woonplaats: Ootmarsum

Wie volgt HBO Small Business and Retail Management?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-06 14:44

Aller eerst bedankt voor het lezen;

Op dit moment zit ik nogal met mijn handen in het haar over mijn huidige opleiding. Daarom van mij aan jullie de volgende vraag:

Wie van jullie volgt de opleiding Small Business and Retail management?

- Aan welke Hoge School volgen jullie deze opleiding?
- In welke vorm volgen jullie deze opleiding theorie of praktijk gericht?
- In welk jaar binnen de opleiding zijn jullie actief?
- Wat denken jullie uiteindelijk te bereiken met deze opleiding?
- Wat is jullie persoonlijk beeld over de opleiding en zouden jullie mij deze wel of niet aanraden?

groetjes linda

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 15:27

--> STW

linda_arnold
Berichten: 3326
Geregistreerd: 29-05-05
Woonplaats: Ootmarsum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-06 15:33

Bedankt

FrankavdT
Berichten: 990
Geregistreerd: 03-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 14:10

Ik volg geen SBRM maar CE. Heeft allemaal een beetje met elkaar te maken. Bij ons op school (Fontys Eindhoven) is SBRM erg praktijk gericht. Je richt oa een mini onderneming op, met alles er op en eraan, ook qua wetgeving enzo. Deze opleiding is bedoeld voor mensen die een eigen bedrijf willen gaan opstarten (tenminste zo werd het ons toen uitgelegd). Meer weet ik je er niet over te vertellen. Succes

Meryl

Berichten: 2435
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tolbert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 20:32

Mijn vriend

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 20:32

Ik zit momenteel in het 3e jaar van SMB op de Hogeschool Rotterdam en volg de afstudeerrichting Sales & Accountmanagement.

De opleiding is inderdaad er praktijkgericht. Bijna elk kwartaal heb je projecten (op een gegeven moment vond ik dat persoonlijk wel vervelend worden). En in het tweede jaar vorm je met een groepje studenten een SBO - Small Business Onderneming. Zo leer je al een beetje hoe het ondernemerschap nu echt is.

Bij mij waren de eerste twee jaren wel erg gericht op het ondernemerschap en retail. Ik wilde eerst ook wel voor retail gaan, maar de differentiatieleider is erg food gericht en dat trekt mij totaal niet. Ik wil graag de non-food branche in en dan de modebranche.

Bij Sales & Accountmanagement werd ook de mogelijkheid geboden om duaal te gaan studeren. Uniek in heel Nederland, want voor zover ik weet is er geen enkele andere opleiding Sales & Accountmanagement waarbij je duaal kunt studeren. Dit betekent werken en leren tegelijk. Ik ga een dag in de week naar school, naar de differentiatie bijeenkomst en voor de overige vakken probeer ik wanneer mogelijk vervangende opdrachten op te stellen zodat ik niet naar de lessen hoef en geen tentamens hoef te maken.

Ook komt het leren en tegelijkertijd geld verdienen mij beter uit. Dit omdat ik al een jaar samen woon en de centjes echt wel nodig heb. Eigen huis, auto, paard, enz.

Op dit moment ben ik al ruim een half jaar werkzaam bij Mexx op het sales- en hoofdkantoor van Mexx Nederland. Mijn stagecontract loopt eind juni af en dan wordt het omgezet in een arbeidscontract. Ik werk nu nog op de verkoopbinnendienst maar kan op termijn doorgroeien naar de Sales. Dit is wat ik wil en waar ik voor leer.

Bij mijn opleiding worden er dus veel mogelijkheden geschonken om echt aan je toekomst te werken.