HBO Inholland Dier en Veehouderij in Delft wie nog meer???

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Trudy_dJ

Berichten: 3584
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Zuid-Beijerland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 11:51

Dat klopt. Daar ben ik het zeker weten mee eens!
Ze geven een heel verkeerde voorlichting.
Wij hebben onlangs dus 2e jaars ingelicht over de stage. En hun mond viel open van verbazing, want zij wilden dus niet hele dagen op kantoor zitten.
Dus ook een fout van de voorlichting.

Je kan je wel op paarden richten.
Ik heb dit jaar ook een fokprogramma opgezet voor het KWPN paard.
Verder heb ik het over geiten, melkschapen, koeien, paarden en varkens gedaan.
Wat dat betreft, genoeg afwisseling.

Horsefreak

Berichten: 1238
Geregistreerd: 15-11-02
Woonplaats: Nieuw Vennep

Re: HBO Inholland Dier en Veehouderij in Delft wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 14:58

Chubby schreef:
Erg jammer dat ze dus tijdens de voorlichtingsbijeenkomsten mensen naar de opleiding hebben gelokt, die later allemaal afhaakten omdat de belofte geen stand hield.


Er zijn er inderdaad bij ons dit eerste jaar een heleboel afgehaakt.
Na een week of 3 hadden we nog 18 personen. Aantal mensen is nooit komen opdagen, een aantal stopte na de eerste week al. En nu zijn we nog met 14 mensen, waarvan er al zeker 2 stoppen eind van het jaar.

saltpepper
Berichten: 343
Geregistreerd: 22-02-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 20:23

Sorry, maar ik kan me helemaal niet voorstellen dat Delft een agrarische opleiding is! Vooral als ik het vergelijk met Dronten: daar hebben ze een eigen veehouderijbedrijf, schapen, varkens en kippen (intensieve veehouderij). Deze bedrijven worden gerund door commissies die bestaan uit studenten, erg leerzaam! Delft staat zo ongeveer midden in de stad, ik kom uit de omgeving van Delft: voor zover ik weet werken ze niet samen met agrarische bedrijven in de buurt (ben geen nono op dit gebied).

Greetz mexxiemaal

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: HBO Inholland Dier en Veehouderij in Delft wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 07:57

Dat klopt, in delft heeft men geen dieren. Maar daarom gaan de studenten ook naar bijvoorbeeld Oenkerk of Barneveld voor praktische zaken...

Trudy_dJ

Berichten: 3584
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Zuid-Beijerland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 08:37

mexxiemaal schreef:
Sorry, maar ik kan me helemaal niet voorstellen dat Delft een agrarische opleiding is! Vooral als ik het vergelijk met Dronten: daar hebben ze een eigen veehouderijbedrijf, schapen, varkens en kippen (intensieve veehouderij). Deze bedrijven worden gerund door commissies die bestaan uit studenten, erg leerzaam! Delft staat zo ongeveer midden in de stad, ik kom uit de omgeving van Delft: voor zover ik weet werken ze niet samen met agrarische bedrijven in de buurt (ben geen nono op dit gebied).

Greetz mexxiemaal


Delft is ook geen agrarische opleiding, maar dier-en veehouderij is wel een agrarische opleiding. Het is ook Hbo-niveau, en wij leren niet om boer te worden, maar juist net een stapje verder.
Het is dus meer theorie wat je krijgt, dus biologie over hoe de werking in het dier is endergelijk.
Als je op stage bent, dan kan je ieder bedrijf kiezen die je wilt.
En voor opdrachten als verslagen enzo, worden er wel degelijk bedrijven uit de buurt gekozen door studenten.

Horsefreak

Berichten: 1238
Geregistreerd: 15-11-02
Woonplaats: Nieuw Vennep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 10:21

Wij hebben inderdaad al wat agrarische bedrijven gezien in Nederland. Wij zijn bij een vleeseendenhouderij geweest voor een project, bij een paardenfokkerij, bij CR-Delta. En daarnaast was mijn stage bij een pensionstal en heb ik 2 weken in Oenkerk gezeten en een week in Barneveld.
En in Delft zitten meer agrarische opleidingen, Tuin en Akkerbouw, de engels variant ervan Horticulture. En verder ook nog andere opleidingen als milieukunde, bos en natuurbeheer, plattelandsvernieuwing enz enz.

Trudy_dJ

Berichten: 3584
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Zuid-Beijerland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 13:27

Inderdaad, het is maar net wat je zelf later wilt gaan doen.
Het voordeel van deze opleiding is dat je hem zelf breed kan maken!
Leuk idee trouwens, de vleeseendenhouderij!!

Wij hebben melkschapen en geiten gehad, maar dat is toch iets minder speciaal dan eenden!