HBO Inholland Dier en Veehouderij in Delft wie nog meer???

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Peetjuh

Berichten: 3356
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Maassluis

HBO Inholland Dier en Veehouderij in Delft wie nog meer???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-06 15:01

Hallo!!
Ik ga volgend school jaar naar het HBO Inholland in delft!
Wie gaat er nog meer naar die school en doet dezelfde opleiding als mij???
En wie zit er nu op en weet er wat over te vertellen???

saltpepper
Berichten: 343
Geregistreerd: 22-02-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 21:34

Hoi,

Ik begrijp dat je uit het Westland komt, dan is Delft dichtbij. Maar Delft InHolland is nou niet echt een school wat hoog aangeschreven staat..... Dronten en Den Bosch staan een stuk beter aangeschreven.

In ieder geval wel succes!

Groetjes Mexxiemaal

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: HBO Inholland Dier en Veehouderij in Delft wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 15:30

Ik heb het er een jaar volgehouden... Blij dat ik er daarna mee gestopt ben... Wat een zooitje daar zeg, ongelooflijk!

Heel veel sterkte en succes. Wat zijn precies je plannen?

Peetjuh

Berichten: 3356
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Maassluis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 15:34

Ik heb nog geen zin om te werken en wil een HBO diploma in me zak hebben. Ik weet niet of ik het gaat redden heb nl vmbo gedaan! Ik ga het gewoon proberen en lukt t niet dan stop ik!
Wat dat zooitje betreft dat ben ik op de school waar ik nu op zit ook gewend dus ik zie het wel!

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: HBO Inholland Dier en Veehouderij in Delft wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 16:09

Er is nogal een verschil tussen rommelig en rommelig.. In Delft wordt je zo ongeveer aan je lot overgelaten. Leraren weten je nauwelijks meer te vertellen dan je studiegenoten niet van niks weten

Maar wie weet is het veranderd inmiddels, voor mij is het alweer enkele jaren geleden dat ik er zat...

Peetjuh

Berichten: 3356
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Maassluis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 16:14

Ik zie het vanzelf wel en als het niet leuk is heb ik pech

saltpepper
Berichten: 343
Geregistreerd: 22-02-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 21:33

Als je vmbo gedaan hebt, waarom ga je dan niet eerst het MBO proberen? Als het het jou echt gaat om veel te leren over dieren; dan zit je op het HBO vaak verkeerd. Op het MBO leer je vaak wat meer praktische vaardigheden en algemene kennis over dieren. HBO is een stuk theoretischer.

MBO dier in de buurt zijn:
Holland college in Maasland
De Gaarde in Barendrecht
Wellant in Rijswijk (nieuw)

In ieder geval succes met alles wat je doet!

Greetz mexxiemaal

Charret
Berichten: 1297
Geregistreerd: 12-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 08:14

Zijn die opleidingen in Dronten en Den Bosch dan ook HBO of gaat het hier om MBO?

Zit erover te denken om deze opleiding te doen in Wageningen.. Iemand ervaring mee?

Peetjuh

Berichten: 3356
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Maassluis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 12:35

Ik heb het MBO al gedaan! Ben net klaar met me 4 jarige opleiding dierverzorging!
Als ik die niet had gedaan had ik niet eens het HBO mogen doen.
In dronten en den Bosch zijn volgends mij allebei HBO!!

chitra
Berichten: 1421
Geregistreerd: 10-04-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 16:37

Charret schreef:
Zijn die opleidingen in Dronten en Den Bosch dan ook HBO of gaat het hier om MBO?

Zit erover te denken om deze opleiding te doen in Wageningen.. Iemand ervaring mee?



Ik heb er (nog) geen ervaring mee..
ik wil de studie in wageningen wel gaan doen..
6 juli open dag!
ga je ook??

Horsefreak

Berichten: 1238
Geregistreerd: 15-11-02
Woonplaats: Nieuw Vennep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 19:52

Ik zit en Delft en het is net zo'n zootje als op andere scholen, overal hetzelfde. Als je dingen niet weet gewoon naar je leraren toe stappen en anders na je themacoördinator
Thema = een soort vakkenpakket wat je helpt om een competentie te ontwikkelen. En de coördinator is daar dan zeg maar het hoofd van en die weet alles. (competentie is iets wat je moet kunnen)

Maar ik vind het met het zooitje meevallen tot nu toe, je moet wel brutaal genoeg zijn en gewoon je leraren erop aanspreken. Er zit 1 onduidelijk vent, maar ik hoop toch dat die snel met pensioen gaat.

En ik vind het een gezellige opleiding, we hebben een leuke klas en daar is de sfeer goed. En alles wat je wilt weten kan je me vragen. Het begin van de opleiding valt tegen, je krijgt een aantal thema's die met economie te maken hebben, hoe is de markt voor je producten, afzet omzet enz en hoe zit een bedrijf in elkaar, allemaal wel belangrijk, maar niet zo interressant, maar nu zijn we bezig met hoe een beest/mens inelkaar zit. En we hebben een dode kip open mogen snijden en van binnen bekijken en volgende week een big.
Bij je practicum krijg je echt veel ondersteuning vind ik.

Charret
Berichten: 1297
Geregistreerd: 12-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 21:16

Ik zit dus met het feit dat ik geen scheikunde heb gehad en geen wiskunde. Zijn deze vakken essentieel voor deze opleiding of ligt dat aan welke richtig je wilt gaan doen?

Chitra, ik ben wel van plan om er naar toe te gaan! Jij?

chitra
Berichten: 1421
Geregistreerd: 10-04-05

Re: HBO Inholland Dier en Veehouderij in Delft wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 21:42

ja ik ga!
'Equine, leisure & sports'
die engelstalige opleiding lijkt me echt heel erg leuk!

Horsefreak

Berichten: 1238
Geregistreerd: 15-11-02
Woonplaats: Nieuw Vennep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 22:35

Charret schreef:
Ik zit dus met het feit dat ik geen scheikunde heb gehad en geen wiskunde. Zijn deze vakken essentieel voor deze opleiding of ligt dat aan welke richtig je wilt gaan doen?


Voor dier- en veehouderij in Delft heb je Scheikunde nodig.

Charret
Berichten: 1297
Geregistreerd: 12-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 22:43

Mja,dat had ik al gelezen. Ik heb ze nog een e-mail gestuurd voor duidelijkheid. Anders ga ik die vakken als nog halen.

Chitra ik ga ook! Ik hoop met die opleiding te kunnen beginnen! Lijkt me super, alleen ik ga wel de Nederlandstalige doen

Dora88

Berichten: 1852
Geregistreerd: 09-11-05
Woonplaats: Gelderland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 20:15

Gaan jullie na vakantie aan die opleiding beginnen???

Dan kom ik jullie tegen , alleen dan Livestock Magagement waarschijnlijk!!! (Ben wel paardenmens, maar hou 't liever écht bij de koetjes enzo )

10 juni is ook open dag !!!

Charret
Berichten: 1297
Geregistreerd: 12-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 22:15

10 juni kan ik niet, maar 6 juli wel! Zal er dan zeker bij zijn.

Trudy_dJ

Berichten: 3584
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Zuid-Beijerland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 10:54

Ik meld mij ook even.
Ik ben momenteel 3e-jaarstudent voor de opleiding dier-en veehouderij in Delft.
Ik ben begonnen met een mavo,havo,vwo school, maar door mij vele tennissen ben ik naar de LAS gegaan.
Vervolgens heb ik mijn MEAO diploma gehaald en ben ik daarna naar de HAS in Delft gegaan.
Ik heb het er prima naar mijn zin.
Er is inderdaad 1 leraar die het allemaal erg gemakkelijk doet en hele moeilijke rot toetsen geeft, maar na de les is ook hij heel aardig. Je moet voor hem wel je mondje bij je hebben, ook al krijg je nauwelijks gelijk. Maar 1 troost, hij moet nog 1 jaar en dan gaat hij met pensioen.

Wat ik verder erg belangrijk vind om te vragen is "Wat verwacht je dat je na deze opleiding kan gaan doen?"
Ik heb laatst een gesprek gehad met 2e klassers en er waren veel die de opleiding tegen viel.
Wij gingen namelijk vertellen waar wij stage lopen.
Ik loop momenteel stage bij Provimi. Dat is een mengvoeder bedrijf in Rotterdam en ik doe daar onderzoek bij vleesvarkens.
Het is 5 dagen in de week 8 uur per dag achter een computer zitten. Veel mensen verwachten dat ze na hun HAS diploma in een dierentuin gaan werken ofzo of met dieren gaan knuffelen.
Maar dat is het dus niet.
Je bent bezig op kantoor. Zoekt dingen op dierniveau uit.
Bedenk dus goed wat je er van verwacht.
Er gaat zeer weinig over paarden, maar veel over koeien.
Je werkt in project vorm, dus moet verslagen schrijven. Vaak mag je hiervoor wel zelf een diergroep kiezen, zodat je het voor je zelf leuk kan maken.
Voor vragen mag je me PB'en!

Charret
Berichten: 1297
Geregistreerd: 12-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 17:21

Bedank voor je uitleg! De opleiding in Wageningen is wel paardengericht dus dat is al een verschil. Maar ik vind dat je een duidelijk verhaal hebt bedankt daarvoor! Ik hoef niet in de dierentuin te werken, maar met of over dieren vind ik leuker dan mensen

Horsefreak

Berichten: 1238
Geregistreerd: 15-11-02
Woonplaats: Nieuw Vennep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 21:16

trudydejong schreef:
Er is inderdaad 1 leraar die het allemaal erg gemakkelijk doet en hele moeilijke rot toetsen geeft, maar na de les is ook hij heel aardig. Je moet voor hem wel je mondje bij je hebben, ook al krijg je nauwelijks gelijk. Maar 1 troost, hij moet nog 1 jaar en dan gaat hij met pensioen.

Er gaat zeer weinig over paarden, maar veel over koeien.
Je werkt in project vorm, dus moet verslagen schrijven. Vaak mag je hiervoor wel zelf een diergroep kiezen, zodat je het voor je zelf leuk kan maken.
Voor vragen mag je me PB'en!


We hebben het nu in het eerste jaar nog redelijk kunnen omzeilen, de koeien, wordt wel vaak aangehaald als herkauwer en voorbeeld. Maar ik heb toch ook al wat andere diersoorten gedaan.

BEn echt blij dat hij hier nog maar 1 jaar is. En ik ga nooit met hem in discussie, geef hem gelijk, des te sneller ben ik weer weg, na de lessen kan hij idd wel aardig zijn. En wat voor toetsen geeft hij, wij hebben binnenkort een toets over voedermiddelen van hem?

Charret
Berichten: 1297
Geregistreerd: 12-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 21:32

Jullie hebben het allemaal over dezelfde leraar is het niet? Komisch om te zien dat iedereen hem beu is!

Trudy_dJ

Berichten: 3584
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Zuid-Beijerland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 08:16

Ik ben hem niet echt beu hoor, maar hij is gewoon een echte leraar en die willen altijd gelijk hebben.
Voordat we aan een project beginnen moeten we een Plan van aanpak maken.
Dan maak je het zoals het hoort (tenminste dat denk je), dan komt hij altijd met iets dat anders hoort.
Dan verander je dat, levert het weer in en dan moet je het dus weer terug veranderen. Heel irritant!

Hij geeft hele moeilijke toetsen. Als er hooguit 1 regel van in het boek staat, dan vraagt hij dat.
Ik heb helaas geen voerdermiddelen gehad, dus kan je er niet mee helpen.
Hij geeft vaak meerkeuze vragen en dan stellingen.
Dus
A. Stelling I is juist
B. Stelling II is juist
C Allebei juist
C Allebei onjuist

Charret
Berichten: 1297
Geregistreerd: 12-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 09:13

Klinkt als mijn vroegere geschiedenis leraar, gaf ook zulke oliebol toetsen en stellingen en van die spotprenten en dan moest jij zeggen wat het was..

Dora88

Berichten: 1852
Geregistreerd: 09-11-05
Woonplaats: Gelderland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 10:02

Klinkt meer als biologie examen

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: HBO Inholland Dier en Veehouderij in Delft wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 11:20

Ik begon dus aan de opleiding met de gedachte (en de verzekering van school uit dat dat mogelijk was!) mezelf vooral te richten op paarden en kleine huisdieren.

In het eerste jaar bleek gewoon al, dat je daarop richten eigenlijk helemaal niet kon. Een hond heeft nu eenmaal geen economische waarde en daarop kun je geen kengetallen berekenen. Alle projecten en verslagen enzo moesten dus wel over de landbouwhuisdieren gaan.

Erg jammer dat ze dus tijdens de voorlichtingsbijeenkomsten mensen naar de opleiding hebben gelokt, die later allemaal afhaakten omdat de belofte geen stand hield.