isphorse opleiding

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Barvrouwke
Berichten: 3706
Geregistreerd: 24-08-03

isphorse opleiding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 14:42

http://www.isphorse.com/

Wie heeft er ervaring met deze opleiding of zit er zelfs nog op. Het lijkt mij wel interessant, maar weet niet goed wat het nou precies inhoudt. Wat ze zeggen over de harmonie en rijden vindt ik helemaal ok. Maar dan kijk ik in het rooster en dan zie ik 3 dagen in de maand les? En dan is er ook nog de mogelijkheid om alleen certificaten te halen. Hoe zit dit?

Alvast bedankt!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 20:45

Mijn instructeur heeft deze opleiding zelf ook gevolgd en geeft daar nu les in het werken aan de dubbele longe en neemt daar ook de examens van af.
15 juli a.s. is er een informatiebijeenkomst. Ik denk dat ik daar misschien ook naar toe ga, want ik wil na mijn huidige studie ook een opleiding in de paarden gaan doen. Alleen (absoluut) niet zoiets als Deurne.

Morgen ga ik naar de open dag van Hofstede Oostrijk. Daar kun je ook een driejarige opleiding volgen tot Holistisch Instructeur. Sinds kort geeft mijn instructeur daar ook theorie en praktijk (voornamelijk dubbele longe praktijk). http://www.hofstedeoostrijk.nl

Alleen wat ik van mijn instructeur begreep is dat beide opleidingen niet erkend worden en Deurne weer wel.

Mij lijkt de opleiding wel heel diepgaand en dat intereseert mij wel. Ook is het meer klassiek gericht en dat sluit aan bij de manier waarop ik rij en waarin ik les krijg.

In principe zou ik bijna alles van mijn instructeur kunnen leren. Ik krijg momenteel al rijles en dubbele longe les. Maar ik zou bij hem ook kunnen leren freestylen, hij is namelijk Emiel Voest freestyle gecertificeerd.

Ik wil straks alleen met een nieuw en jonger paard (die van mij is al bijna 21!) van voren af aan willen beginnen en het ons beiden op de juiste manier aan willen leren en daarbij een papiertje willen halen. Met de mogelijkheid dat ik mijn kennis daarna eventueel ook op anderen over kan brengen.

Maar ik ben ook eigenlijk wel benieuwd of er meer mensen zijn die ervaring met deze opleiding hebben!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 20:46

O ja, en ik zou het ook wel prettig vinden drie dagen in de maand les. Dan kan ik de cursus naast mijn werk volgen.
Maar mijn instructeur zei ook dat je ook wel eens voor een week naar school moest komen.