*Baan* wat zouden jullie doen?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bonny4life

Berichten: 7081
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Bunschoten-Spakenburg

*Baan* wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 13:14

hoihoi


ik ben vanaf 1 juli officieel van school af, heb paardenhouderij en management gedaan in barneveld. verder heb ik ook net de orun cursus gehaald, het liefst zou ik in de paarden verder gaan maar kan er op het moment alleen parttime wat in vinden (ik moet echt fulltime qua rondkomen want mijn vriend en ik gaan een huis bouwen) nu heb ik laatst gereageerd op een advertentie, op een verzendafdeling (pakketjes klaarmaken inpakken, sorteren van spullen enz enz) van een goed bedrijf 5 min van mijn huis, dit bedrijf handelt in verzameldingen (elvis, disney, vogels, maxima enz) de werkzaam heden zijn dus verzamelingen bij elkaar zoeken en klaar maken voor verzending, nu was ik vorige week uitgekozen voor een gesprek en mag maandag weer komen ze hebben mij uitgekozen...! ik ben best blij want betekend dat ik waarschijnlijk een baan heb maar aan de andere kant was dit niet wat ik wilde, maarja er moet wel geld binnen komen (mijn toekomst visie voor aantal jaren verder is zelf pensionstal te kunnen beginnen bij mijn vriend op de boerderij) maar deze baan is dus wel een kans, al vind ik het best moeilijk de hele dag binnen. wat zouden jullie doen?? en ohja hoe combineren jullie je paard met fulltime baan? (ik ga als het doorgaat lid worden op de manege zodat ik kan rijden binnen ook swinters).

alle tips zijn welkom!
groetjes

avanoort
Berichten: 1443
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Mijdrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 13:17

Het is natuurlijk heel leuk zo een opleiding, maar echt geld ermee verdienen......
Daarom werk ik op kantoor, om centjes te verdienen en in mijn vrije tijd lekker met paarden te werken!

Bonny4life

Berichten: 7081
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Bunschoten-Spakenburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 13:18

avanoort schreef:
Het is natuurlijk heel leuk zo een opleiding, maar echt geld ermee verdienen......
Daarom werk ik op kantoor, om centjes te verdienen en in mijn vrije tijd lekker met paarden te werken!


ja precies is ook zo, het is dat ik in de toekomst bij mijn vriend ermee aan de slag kan anders had ik er ook vrij weinig mee gekund.

JoT

Berichten: 4011
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 13:19

Ik zou het doen, dan ben je in ieder geval even onder de pannen. Komt er later iets voorbij dat wat meer bij je opleiding past, dan kan je altijd nog switchen. Voorlopig komt er even brood op de plank. Ik zie zoveel mensen om me heen die ander (vaak lager) werk doen, dan hetgeen waar ze voor opgeleid zijn. Die kijken dan ondertussen rustig om zich heen naar iets anders.

Zoals hierboven al wordt gezegd, in de paardenwereld is niet echt veel geld te verdienen en ik heb begrepen dat werk zoeken in die branche sowieso al een uitdaging is.

flettie

Berichten: 8654
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Re: *Baan* wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 13:20

Doen zou ik zeggen.
Zoals je zelf al aangeeft het brengt het hoognodige geld in het laatje en je doet er ook werkervaring mee op. Met deze baan kun je de basis leggen voor je toekomstdroom.
Het is niet alles maar het is in ieder geval wat

Hoe de paarden te combineren met een fulltime baan? Euhm... in mijn geval je huishouden lichtelijk laten verslonsen (niet iedere week de badkamer schoon maken, ramen lappen, etc.). De paarden gaan bij mij voor en daarna komt het huishouden

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Re: *Baan* wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 13:23

Ik zou het zeker weten doen. Als je eenmaal een baan hebt kan je altijd nog verder zoeken. Nu zit je straks te stressen, als je onder de pannen bent heb je alle tijd om op zoek te gaan naar iets wat wel bij je past. Alleen als het werk je echt verschrikkelijk lijkt moet je het niet doen. Er komt vanzelf wel iets langs wat je wel leuk vind, en ontslag is ook zo genomen.
Met mijn fulltime baan en de paarden is het huis trouwens ook een zooitje. alleen het hoognodige gebeurt ( lees: de doorgang naar het bed, de keuken e.d wordt vrijgehouden )

madam
Berichten: 869
Geregistreerd: 10-05-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 13:26

Je diploma nemen ze je niet meer af dus dat heb je in ieder geval, als je zorgt dat je eerst alles in orde hebt en met een jaar of 2 kun je eens voor jezelf rustig rond kijken en als je wat hebt wat full time is zou je je baan die je nu hebt op kunnen zeggen...wees blij want ik doe een moord voor een baan nu...

Bonny4life

Berichten: 7081
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Bunschoten-Spakenburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 13:43

jullie hebben ook gelijk en het werk lijkt me niet super erg, ik denk alleen dat ik er wel erg aan moet wennen maarja dat is wel vaker zo en ik heb eerst een maand proef tijd dan een half jaar contract en dan nogmaals een halfjaar contract en daarna vast.

mirre
Berichten: 1001
Geregistreerd: 30-09-02

Re: *Baan* wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 13:56

Ik ben werk gaan doen wat niet mijn richting was en waar ik altijd aan heb getwijfeld en dat is dus helemaal verkeerd gelopen. Uiteindelijk overspannen geraakt. Ik zou zeggen, opzich doen, alleen blijf verder solliciteren en uitkijken naar een baan die je wel aanspreekt. Ook open solliciteren.

Bonny4life

Berichten: 7081
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Bunschoten-Spakenburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 16:11

tja.. moeilijk blijft het maar als je niks hebt moet je toch wat als je een paard hebt en geld wil verdienen en ook nog eens voor een huis moet gaan sparen..

amazingstar

Berichten: 3140
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: nijkerk

Re: *Baan* wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 21:38

Bonny4life schreef:
hoihoi


ik ben vanaf 1 juli officieel van school af, heb paardenhouderij en management gedaan in barneveld. verder heb ik ook net de orun cursus gehaald, het liefst zou ik in de paarden verder gaan maar kan er op het moment alleen parttime wat in vinden (ik moet echt fulltime qua rondkomen want mijn vriend en ik gaan een huis bouwen) nu heb ik laatst gereageerd op een advertentie, op een verzendafdeling (pakketjes klaarmaken inpakken, sorteren van spullen enz enz) van een goed bedrijf 5 min van mijn huis, dit bedrijf handelt in verzameldingen (elvis, disney, vogels, maxima enz) de werkzaam heden zijn dus verzamelingen bij elkaar zoeken en klaar maken voor verzending, nu was ik vorige week uitgekozen voor een gesprek en mag maandag weer komen ze hebben mij uitgekozen...! ik ben best blij want betekend dat ik waarschijnlijk een baan heb maar aan de andere kant was dit niet wat ik wilde, maarja er moet wel geld binnen komen (mijn toekomst visie voor aantal jaren verder is zelf pensionstal te kunnen beginnen bij mijn vriend op de boerderij) maar deze baan is dus wel een kans, al vind ik het best moeilijk de hele dag binnen. wat zouden jullie doen?? en ohja hoe combineren jullie je paard met fulltime baan? (ik ga als het doorgaat lid worden op de manege zodat ik kan rijden binnen ook swinters).

alle tips zijn welkom!
groetjes


hey schat en fulltime baan kan best wel met je paard.
ik red er 2 in de avonduren.
ow en je zit toch nog in het begin in je proeftijd misschien vind je wel iets in die tijd dat je wel leuk vind!
en anders krijg je waarschijnlijk toch een 1/2 jaar contract en heb je nog ff de tijd om te zoeken.


xxx amee

Joltsje

Berichten: 9054
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 21:48

altijd doen die baan.
ik heb ook paardenhouderij gedaan en er zijn maar 2 van onze klas die nu een vaste baan hebben in de paarden. als ik jouw was zou ik gaan sparen en samen met je vriend een plan opstellen hoe jullie zo goed mogelijk ooit een pensionstal op kan richten..maar neem van mij aan dat is 7 dagen in de week keihard werken en niet veel geld verdienen.
maar jah..wel een baan van je dromen neem ik aan. maar jah denk daar maar aan......daar doe je t voor.
ik ben trouwens door gaan leren (een hele andere richting, heb besloten dat paarden toch mijn hobby is. ik mag graag eens in de 5 jaar een dag vrij haha. maar ik wil later natuurlijk wel een paar leuke paardjes (heb er nu eentje, wel een topper))

Bonny4life

Berichten: 7081
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Bunschoten-Spakenburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 22:22

hoihoi

bedankt voor de reacties en jullie hebben allemaal gelijk, ik moet het gwoon gaan proberen en ik moet geld gaan verdienen wil ik mijn droom kunnen verwezenlijken! ik wil dat heel graag en ik weet dat het keihard werken is maar ik wil niks liever dan dat! dus als ik met die instelling een andere baan heb moet het me gaan lukken, of het moet me helemaal niks lijken natuurlijk..

Bonny4life

Berichten: 7081
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Bunschoten-Spakenburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 10:58

ik ben gister terug geweest voor 2e gesprek...

voelde me best ongemakkelijk toen ik daar was... ik dacht dit word waarschijnlijk mijn werkplek.. zou ik het wel leuk gaan vinden enz enz... maar toen we op het geld uitkwamen wat ik verdien kon ik eigelijk geen nee meer zeggen.. ongeveer 7,25 per uur.. en dan 38 uur per week nou dat tikt wel aan! ik ga er gewoon voor en probeer er het beste van te maken..!

IK HEB DUS EEN BAAN!

Urielle

Berichten: 50081
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 12:44

Proficiat!!! Sowieso vind ik het nooit verkeerd om een kijkje te nemen in verschillende branches hoor, heb ik ook gedaan en ben er bepaald niet slechter van geworden. Sommige dingen vielen echt 100% mee en andere waren niet zo leuk, maar goed, dan zoek je verder en weet je in elk geval WAT je niet meer wilt. Die paarden dat komt nog wel joh, een heel leven de tijd!

Boktpony
Berichten: 10128
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Ergens in Gelderland!

Re: *Baan* wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 17:04

ik zou de baan ook aannemen!

geld is heel belangrijk en aan binnen zitten werk je ook wel! dat werk is iig werk waar je mee bezig bent! en fulltime werken met paarden is best te combineren! je moet er alleen misschien wel iets voor laten...ik kijk bijvoorbeeld wenig tv omdat ik daar geen tijd voor heb en door de week savonds kan ik bijna nooit bij iemand langs! dat doe ik dan gewoon in het weekend

Bonny4life

Berichten: 7081
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Bunschoten-Spakenburg

Re: *Baan* wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-06 19:37

Rianneke schreef:
ik zou de baan ook aannemen!

geld is heel belangrijk en aan binnen zitten werk je ook wel! dat werk is iig werk waar je mee bezig bent! en fulltime werken met paarden is best te combineren! je moet er alleen misschien wel iets voor laten...ik kijk bijvoorbeeld wenig tv omdat ik daar geen tijd voor heb en door de week savonds kan ik bijna nooit bij iemand langs! dat doe ik dan gewoon in het weekend


dat is waar, je kunt s avonds niet al te veel dingen aanhalen want dan ben je met je paard bezig! ik ga het gewoon doen, wie weet vind ik het super en wie weet niet maar er komt wel geld binnen!

dit is het bedrijf www.edelcollecties.nl

Boktpony
Berichten: 10128
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Ergens in Gelderland!

Re: *Baan* wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 21:38

alvast succes dan maar
en geld is gewoon heel belangrijk! vooral met een eigen huisje

Perzik

Berichten: 3336
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Nederland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 20:56

Ik zou het doen. Als je huis gebouwd is en kan rond komen van een iets minder slaris kan je altijd nog een baan zoeken in de paarden. En stel je wilt later na de paarden toch nog een andere baan hebben heb je altijd al werkervaring

Smystique

Berichten: 1423
Geregistreerd: 02-05-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 20:59

Vanuit deze baan kan je toch verder kijken?

banen liggen niet meer voor het oprapen, zal het maar doen als ik jou was. Zowieso is werkervaring in een andere branch helemaal niet verkeerd hoor

Overigens is fulltime met paard best te doen hoor

Tis wel druk, en soms door de week heb ik wel eens het gevoel dat ik geen leven heb. En zie m'n vriend soms erg weinig (wonen ook samen) Maar goed, dat is een kwestie van prioriteiten stellen

waar een wil is, is een weg........